Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 58
  1. #21

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie


    Polecamy

    Piloci lądowali praktycznie na ślepo. Z powodu złych warunków pogodowych - niski pułap chmur - nie dostrzegli w porę progu pasa startów i lądowań; samolot zdołali posadzić dopiero w połowie pasa. W efekcie Tupolew wypadł z niego i wbił się w wał ziemny na krańcu lotniska.

    Źródło: wp.pl

    Hmm... Może gdyby zdołali usiąść na początku pasa, w miejscu przeznaczonym, to daliby radę wyhamować...

  2. #22

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    W tv słyszałem, że ponoć żaden z trapów się nie otworzył i ludzie wyłazili przez dziury w kadłubie...


  3. #23
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Sadze, ze w tym wypadku dyskusja o rewersach ma charakter czysto akademicki Samolot w locie slizgowym ma bardzo ograniczona mozliwosc rwgulacji kata schodzenia i przedkosci przyziemienia, plus jeszcze w takiej sytuacji rozsadek nakazuje raczej celowac nie w prog pasa, a raczej z przelotem/nadmiarem predkosci - bo konsekwencje przyziemienia przed pasem sa duzo gorsze niz skutki wypadniecia na koncu dobiegu. Reasumujac - rownie dobrze mogli przyziemic sie w np. polowie pasa (co, biorac jeszcze pod uwage panujaca pogode i tak jest nie lada wyczynem) i zadne rewersy by im nie pomogly...

    I tak dobrze, ze wogole trafili w lotnisko. Ciekawe co bylo przyczyna utraty wszystkich silnikow... Ptaki w taka pogode zwykle chodza piechota Ja bym stawial raczej na problem z paliwem, albo oblodzenie wlotow...
    Ostatnio edytowane przez layoverlover ; 04-12-2010 o 21:28

  4. #24
    Awatar alfsky

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Zywiec, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Ja bym stawial raczej na problem z paliwem...
    Pierwsze o czym pomyślałem to woda w paliwie.

  5. #25

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Ciekawe czy próbowali ponownie załączyć silniki

  6. #26

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Pewnie tak, skoro w niedługim czasie wysiadły jeden po drugim dwa silniki... Chyba nie myśleli, że na jednym dolecą. ;o

  7. #27

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale podziwiam pilotów, gdyz w takiej sytuacji ciężko coś mówić o jakiś procedurach, trzy silniki to prawdziwa ekstrema

  8. #28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    UL980 UL856 UN869 UN871 UT711UM70 Głowno

    Domyślnie

    szacunek dla pilotów, byli zmuszeni do szybkiego myślenia i reakcji, bardzo szybkiego

  9. #29
    Awatar Kasztan

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Dali radę
    Kasztan, cztery białe nogi, szeroka łysina, że koń dobry, to nie nowina!

  10. #30
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Za Gazeta.pl:
    Z powodu awarii trzech silników i układu nawigacyjnego lądował tam awaryjnie samolot pasażerski dagestańskich linii lotniczych. Maszyna wypadła z pasa startowego, uderzyła w ziemny wał i rozleciała się na trzy części.
    Przyczyny katastrofy badają rosyjska prokuratura i Międzypaństwowy Komitet Lotniczy. W kilka godzin po katastrofie odrzucono wersję, że awarię silników spowodowała zła jakość paliwa.

  11. #31

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Hmm to skoro nie była to wina paliwa to czego?. Kiedyś miałem instrukcje z procedurami startowymi do TU154M. Nie pamiętam dobrze, z racji upływu czasu ale było tam coś napomknięte o tym że:

    Zaraz po uruchomieniu silników jest włączany generator na dany silnik (w tu154m takich generatorów jest 3). I ponoć samo zasilanie z APU nie jest wystarczające do tego aby uciągnąć 3 silniki. Tak więc, dajmy na to, że w tutce 1-2 generatów padło, to zapewne nie dało się wykonać procedury startu silnikow. Tzn - zapewne sam rozruch silnika powinien się udać, ale bez możliwości utrzymania go w trybie normalnej pracy

  12. #32
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnictwo222 Zobacz posta
    Hmm to skoro nie była to wina paliwa to czego?.
    Jak pisano wyzej, moglo to tez byc naprzyklad oblodzenie wlotow. Pogoda podobno jak najbardziej sprzyjala oblodzeniu.

  13. #33

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Jeśli wierzyć agencji rian.ru
    Đ*ĐşŃ�Ń�Ń�оннаŃ� пОŃ�адка ТŃ�-154 в "Đ�ОПОдодОвО" | Đ�Đ�ФĐ�ĐłŃ�Đ°Ń�ика | Đ�онŃ�Đ° нОвОŃ�Ń�оК "Đ*Đ�Đ� Đ�ОвОŃ�Ń�и"
    Samolot wystartował o 14:07 z Wnukowo, wypad silników nastąpił na wysokości 9100 m, a lądowanie o 14:30.

    Wśród pasażerów był brat prezydenta Dagestanu. Ponoć jest jedną z ofiar śmiertelnych.
    No cóż; wygląda to bardzo dziwnie. Maszyna jest w miarę cała, załoga żyje, więc wyjaśnienie nie powinno zająć zbyt wiele czasu.

    Следователи изучают топливо аварийного Ту-154 - Происшествия : ЧП / infox.ru
    z kolei pisze, że pierwszy silnik wypadł na wysokości 7800 m, a trzeci silnik tuż przed lądowaniem o 14:36. Typowy informacyjny szum.

  14. #34
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mdry Zobacz posta
    wypad silników nastąpił na wysokości 9100 m
    Chyba stóp.
    Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wejść na FL 300 i z niego zejść do zera i to w 23 min jest mało prawdopodobne.
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  15. #35

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bonżurek Zobacz posta
    Chyba stóp.
    Poprawcie mnie jeśli się mylę ale wejść na FL 300 i z niego zejść do zera i to w 23 min jest mało prawdopodobne.
    Też tak myślę; agencje podają różne dziwne rzeczy. W innej relacji którą załączyłem do pierwotnego mojego tekstu pułap awarii pierwszego silnika zredukował się do 7800 m, a czas lotu wydłużył się do 29 min. Za to z tego co wiem rosyjskie lotnictwo lata "metrycznie". Trochę potrwa zanim ten medialny szum zastąpiony zostanie rzetelnymi informacjami.

  16. #36

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    great southern land

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnictwo222 Zobacz posta
    Hmm to skoro nie była to wina paliwa to czego?. Kiedyś miałem instrukcje z procedurami startowymi do TU154M. Nie pamiętam dobrze, z racji upływu czasu ale było tam coś napomknięte o tym że:

    Zaraz po uruchomieniu silników jest włączany generator na dany silnik (w tu154m takich generatorów jest 3). I ponoć samo zasilanie z APU nie jest wystarczające do tego aby uciągnąć 3 silniki. Tak więc, dajmy na to, że w tutce 1-2 generatów padło, to zapewne nie dało się wykonać procedury startu silnikow. Tzn - zapewne sam rozruch silnika powinien się udać, ale bez możliwości utrzymania go w trybie normalnej pracy
    jednym z zadan APU jest zapewnieie energii elektrycznej na samolocie -tak samo jak generatory na silnikach,nawet jesli padna wszystkie generatory na pokladzie (wlaczajac w to generator APU) wciaz powinna byc dostepna energia z tzw stby power system ktora jest wystarczajaca do uruchomienia silnika podczas lotu zakladajac ze silnik sie obraca i dostarcza powietrze do kompresora itd. podczas lotu ten warunek powinien byc spelniony,tak pracuje system na 737NG podejrzewam ,ze na TU 154 sa podobne systemy umozliwiajace start silnika z zasilania "stby",na 737 mozna uruchomic silnik na ziemi z baterii zamontowanej na samolocie pod warunkiem ,ze jest dostepne zrodlo sprezonego powietrza dla systemu pneumatycznego
    pozdrawiam

  17. #37
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mdry Zobacz posta
    Wygląda na to, że była to ta:
    Foto South East Airlines Tupolev Tu-154M RA-85744
    Tak to RA-85744

  18. #38

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPLB

    Domyślnie

    No to kolejna wersja:
    Samolot Tu-154M Dagestanskich Awialinii wykonywał rejs No732 z podmoskiewskiego Wnukowa do kaukaskich Mineralnych Wód. Wystartował o 14:07 czasu lokalnego z 163 pasażerami i 9 członkami załogi. Wkrótce po starcie, gdy leciał na wysokości 9100 m wyłączyły się jeden z silników, generatory i system nawigacyjny. Drugi silnik wyłączył się przy zmniejszaniu wysokości, a trzeci w czasie podejścia do lądowania.
    Mimo rozległych awarii pilotowi udało się zawrócić i wylądować ok. 14:30 na lotnisku Domodiedowo, ale wskutek twardego przyziemienia złamało się przednie podwozie, a później uległy uszkodzeniu skrzydła i usterzenie oraz przełamał kadłub za kabiną załogi. Samolot wypadł z pasa i uderzył w niewielkie wzniesienie za nim. Gdy załoga i pasażerowie usiłowali opuścić pokład, okazało się, że nie zadziałał żaden z trapów awaryjnych. Ludzi musieli skakać na ziemię, pomagając rannym.
    W katastrofie zginęły 2 osoby. 56 innych zostało rannych. Stan 8-10 z nich jest uznawany za ciężki.
    Samolot pilotował doświadczony pilot. Jego nalot wynosi ponad 17 tysięcy godzin. Pierwsze podejrzenia dotyczące przyczyn katastrofy mówią o możliwej złej jakości paliwa. Władze portu Wnukowo twierdzą, że spełniało ono wszelkie normy.
    Rozbity samolot Tu-154M nr rej. RA-85744 został wyprodukowany w 1992. Przeszedł remont generalny w 2009. Według władz Dagestanskich Awialinii znajdował się w dobrym stanie technicznym. Niezależni analitycy twierdzą jednak, że większość samolotów tego przewoźnika jest stara i dawno powinna być wycofana z eksploatacji. Park DA to 5 Tu-154M, 4 Tu-134B, 2 An-24 i 2 śmigłowce Mi-8.
    Źródło: Altair - Katastrofa Tu-154M pod Moskwą

  19. #39
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Według Gazety przyczyną obcięcia silników był błąd załogi polegający na niewłączeniu dodatkowej pompy paliwa co w rezultacie doprowadziło do zapowietrzenia układów zasilania silników i ich wyłaczenie Przyczyna katastrofy dagestańskiego tupolewa: błąd załogi .Według tego samego źródła przeprowadzone w nocy ekspertyzy MAK-u wykluczyły złą jakość paliwa,zassanie ptaków,bądź zamach terrorystyczny
    Pomijając wiarygodność bełkotu medialnego ,może jest wśród forumowiczów ktoś komu latanie na tutkach jest nieobce i mógłby skomentować wiarygodność tych doniesień.

  20. #40

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Gazeta nieudolnie skopiowała newsa z rosyjskich mediów, które powołując się na "źródło" napisały o niewłączeniu pomp podpompowujących (w zbiorniku rozchodowym). Gazecie wyszła z tego pompa dodatkowa. W zbiorniku rozchodowym są 4 pompy, które muszą być włączone przed uruchomieniem silników, więc załoga nie mogła ich nie włączyć, co najwyżej wyłączyć podczas lotu.

Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 1 2 3 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •