Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 58
  1. #1
    Awatar radek9556

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Okolice Nowego Sącza

    Domyślnie 2010.12.04 Tu-154 wypadł w Moskwie z pasa startowego


    Polecamy

    Tu-154 wypadł z pasa startowego podczas awaryjnego lądowania na lotnisku w Moskwie. Wcześniej w maszynie po kolei wyłączyły się wszystkie trzy silniki. Na pokładzie było 155 osób. Doniesienia o ewentualnych poszkodowanych są sprzeczne.Według Ria Novosti, tupolew dagestańskich linii lotniczych próbował awaryjnie lądować na lotnisku Domodiedowo pół godziny po starcie z innego moskiewskiego portu lotniczego Wnukowo. Jak podał rzecznik Federalnej Agencji Transportu Lotniczego, podczas nabierania wysokości po starcie, posłuszeństwa odmówił jeden z silników. Załoga zdecydowała się zawrócić i lądować awaryjnie. Zanim Tu-154 doleciał do pasa startowego wyłączyły się pozostałe dwa silniki. Ostatni tuż przed lotniskiem.

    Pozbawiona napędu maszyna wylądowała, ale nie zdołała bezpiecznie się zatrzymać. Według rzecznika, Tu-154 wypadł z pasa i uległ częściowemu zniszczeniu. Zapewnił on jednak, że nikt nie zginął. Stoi to w sprzeczności z doniesieniami rosyjskich agencji Ria-Novisti i Itar-Tass, które informowały o poszkodowanych w wypadku.

    http://www.tvn24.pl/-1,1684920,0,1,t...wiadomosc.html

  2. #2

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Witam,

    teraz podają że jednak były 2 ofiary, z tego co widać na razie sporo sprzecznych doniesień jest.

    pozdrawiam
    Matti

  3. #3
    Awatar radek9556

    Dołączył
    Dec 2009
    Mieszka w
    Okolice Nowego Sącza

    Domyślnie

    "Dziesiątki rannych" podaje TVN24

  4. #4
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cały TVN...
    1 osoba nie żyje, 10 zostało hospitalizowanych.
    Powodem awarii wszystkich silników, były najprawdopodobniej ptaki (Info z forum Rosyjskiego)
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Two people were killed and 40 were injured when a Dagestan Airlines plane skidded of the runway at Moscow's Domodedovo airport during an emergency landing, Russian Emergencies Ministry spokesman said.
    http://en.rian.ru/russia/20101204/161625241.html

    Ostatnio edytowane przez artur00 ; 04-12-2010 o 15:48 Powód: uaktualnienie

  6. #6
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    UUDD 041330Z 18005MPS 8000-SN BKN006 OVC100 00/M01 Q1011 64550195 14550195 TEMPO 1000
    UUDD 041045Z 0412/0518 25006MPS 9999 OVC006
    UUDD 041045Z 0412/0518 25006MPS 9999 OVC006
    TEMPO 0412/0415
    TEMPO 0412/0415
    25006G11MPS 1200 SN FZDZ SCT004 OVC006 640000
    25006G11MPS 1200 SN FZDZ SCT004 OVC006 640000
    TEMPO 0415/0424 1200
    TEMPO 0415/0424 1200
    SHSN SCT004 BKN010CB
    SHSN SCT004 BKN010CB
    BECMG 0500/0502 33006MPS
    BECMG 0500/0502 33006MPS
    TEMPO 0509/0518 1000
    TEMPO 0509/0518 1000
    SHSN SCT004 BKN010CB
    SHSN SCT004 BKN010CB
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  7. #7
    Awatar ponuryy

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    ^^^ Można jaśniej? Nie każdy na forum jest ekspertem. Dziękuję

  8. #8
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Najprościej- są to TAFy i METARy. Wszystko na ten temat znajdziecie w googlach.
    Polecam też słownik: Met Office: Aviation - Abbreviations used in aviation forecasts and warnings

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    Takie zdjęcie pojawiło sie na tvn24.pl :

    A takie na bbc.co.uk :

  10. #10

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    UUDD 041330Z 18005MPS 8000-SN BKN006 OVC100 00/M01
    SHSN SCT004 BKN010CB
    SHSN SCT004 BKN010CB
    Co chciałeś przekazać tym metarem? Że ślisko było? braking action is good - tyle wynika z metaru.
    Nie znam się dokładnie na kontrukcji tutek, ale jeśli śiliniki padły, to imho raczej nie było możliwości włączenia odwrócenia ciągu i stąd ten problem?

  11. #11
    Awatar maciek krk

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Co chciałeś przekazać tym metarem? Że ślisko było? braking action is good - tyle wynika z metaru. Nie znam się dokładnie na kontrukcji tutek, ale jeśli śiliniki padły, to imho raczej nie było możliwości włączenia odwrócenia ciągu i stąd ten problem?
    Główną przyczyną takiego zakończenia, była śliska nawierzchnia.

    ps: Mi nikt nie wyjaśniał Metarów itp. informacji na tym forum.
    Sam do tego doszedłem.

    Wszyscy się przyzwyczaili że dostaną wszystko na talerzu.
    Wysiłku trochę.
    Maxima debetur CracoviaE reverentia.

  12. #12

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez maciek krk Zobacz posta
    Główną przyczyną takiego zakończenia, była śliska nawierzchnia.

    ps: Mi nikt nie wyjaśniał Metarów itp. informacji na tym forum.
    Sam do tego doszedłem.

    Wszyscy się przyzwyczaili że dostaną wszystko na talerzu.
    Wysiłku trochę.
    No to powtórzę idąc za Twoim metarem:

    Runway state:
    Runway 14 Right: wet snow, contamination 26% to 50%, deposit is 1 mm deep, braking action is good
    Runway state:
    Runway 14 (or 14 Left): wet snow, contamination 26% to 50%, deposit is 1 mm deep, braking action is good

    za wikipiedią:

    Braking action in aviation is a description of how easily an aircraft can stop after landing on a runway. Either pilots or airport management can report the braking action.[1]
    When reporting braking action, any of the following terms may be used:

    • Good
    • Medium (medium used to be known as Fair, though Fair is still in use in the US[2])
    • Poor
    • Nil - bad or no braking action

    Według mnie, to że samolot nie wyhamował był brak możliwości włączenia odwóconego ciągu i co za tym idzie znaczne wydłużenie drogi hamowania.
    Bardziej interesującą kwestią jest przyczyna wyłączenia się wszystkich silników na raz. Pompy paliwowe, ich zasialnie w takich kontrukcjach raczej jest redundantne. Zły stan paliwa? Prawpodobnie cierpiały by tez inne samoloty tankowane tym paliwem. Załoga zapomniała zatankować? To juz pewnie byłoby zbyt dalekie gdybanie i pozostawmy ustalenie tego faktu odpowiedniej komisji, po za tym podobnież byli to bardzo doświadczeni piloci...

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Sam brak rewersow nie powinien spowodowac znaczacego wydluzenia drogi hamowania. W gre raczej wchodzi wieksza predkosc przyziemienia, byc moze przelot, utrudnione sterowanie itd.

  14. #14

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Ktoryś z pilotów pisał na forum, że rewersy są istotne tylko na śliskim pasie. Na suchym nie poprawiają znacząco długości dobiegu. Jeśli pas był mokry, to brak silników w połączeniu z większą prędkością przyziemienia, mógł miec znaczenie.

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    Sam brak rewersow nie powinien spowodowac znaczacego wydluzenia drogi hamowania. W gre raczej wchodzi wieksza predkosc przyziemienia, byc moze przelot, utrudnione sterowanie itd.
    Zapewne w tak dużym odrzutowcu nie ma linek do hamowania, tylko system hydrauliczny. Skoro silniki zostały wyłączone, to zapewne ciśnienie w układzie hydraulicznym nieco spadło, co mogło spowodować opóźnioną reakcję hamulców?. Ciekawe czy zdążyli włączyć chociaż APU...

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    MUC

    Domyślnie

    Wygląda na to, że była to ta:
    Foto South East Airlines Tupolev Tu-154M RA-85744

    maszyna; Tu-154M.
    Ciekawe co w ogóle stało do dyspozycji jak im wszystkie silniki padły?

  17. #17
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mathew Zobacz posta
    Ktoryś z pilotów pisał na forum, że rewersy są istotne tylko na śliskim pasie. Na suchym nie poprawiają znacząco długości dobiegu. Jeśli pas był mokry, to brak silników w połączeniu z większą prędkością przyziemienia, mógł miec znaczenie.
    Bedrzich o tym pisał. Post nr. 119.
    2010.11.04 Awaryjne lądowanie A380 Qantas - awaria silnika

  18. #18

    Dołączył
    Nov 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lotnictwo222 Zobacz posta
    Ciekawe co w ogóle stało do dyspozycji jak im wszystkie silniki padły?
    Na pewno APU. Tylko ciekawe czy mieli czas żeby go uruchomić...

  19. #19
    Awatar patryk_szym

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Heidelberg

    Domyślnie



    Musiał mieć dużo większą prędkość od normalnej prędkości przyziemenia. Nie dali rady wyhamować, i jeszcze bo wyjechaniu z pasa siła była na tyle duża że samolot pękł na kilka części.
    Moge się mylić ale mam 14 lat
    70-300 + D5100


  20. #20
    Awatar Dash7

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Przykładowy wpływ użycia rewersów (wprawdzie dla dla T-propów):
    AFM ATR 42-500:
    "Effect of reverse: landing distances are decreased by:
    5% on dry runway
    13% on wet runway
    13% on runway contaminated by water or slush (< 1/2 in)
    12% on runways contaminated by compact snow
    29% on runways contaminated by ice"
    Pozdrawiam

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •