Reg: N668AA
Ale na pokładzie był raczej spokój co z filmu można wnioskować.
ASN Aircraft accident 29-DEC-2010 Boeing 757-223 (WL) N668AA
Samolot linii lotniczych American Airlines wypadł z pasa startowego na lotnisku w Jackson w stanie Wyoming (środkowy zachód USA). Pilotowi nie udało się wyhamować maszyny, która dopiero po przejechaniu 200 metrów zatrzymała się w zaspie śniegu na nieodśnieżonej części lotniska.
Czytaj Więcej...
Reg: N668AA
Ale na pokładzie był raczej spokój co z filmu można wnioskować.
ASN Aircraft accident 29-DEC-2010 Boeing 757-223 (WL) N668AA
Też słyszałem Maria, Amen itp.![]()
Ja zrozumiałem (nie chce mi się wracać już do filmiku) najpierw "Oh please dear Lord Jesus" a na koncu paciorek, czyli In the name of the Father, Son and the Holy Spirit Amen
Nie zrozumiałem tylko końcówki - No more cośtam...![]()
No more problems![]()
dlaczego ciag wsteczny tak późno został uruchomiony?
Dokładnie na to zwróciłem uwagę (ciąg wsteczny). Tym bardziej, że ostatnio powtarzano w TV katastrofę Air France 358.
W 26-tej sekundzie filmu, tuż po przyziemieniu, widać lekkie odemknięcie, odsunięcie pokryw odwracaczy. Taki stan trwa do 36-rej sekundy, w której pokrywa wraca do pozycji wyjściowej. Pełne otwarcie pokryw następuje dopiero w 41-szej sekundzie filmu.
GM
/\Kangurek
Przede wszystkim to nie widać spojlerów... No chyba, że to przez kąt kamery, ale wątpię...
zapraszam --> www.vlatanie.blog.pl
ostatnia aktualizacja 6.03.2011
Film jest jest niestety skasowany.
Na Youtube jednak znalazłem taki film z komentarzem.
Pełny link to YouTube - 757 Jackson Hole Runway Overrun Wednesday December 29, 2010
Rozsądny i wyważony komentarz, bez pochopnych wniosków, ale ciekawe co na ten temat mogą powiedzieć ci, którzy mają bezpośrednie doświadczenia z 757 - AllOver, Kirek?
Tylko gdybanie na podstawie filmu,nie wiadomo co działo się w kabinie,jakie były ustawienia do lądowania,czy zaświeciły się jakieś usterki,czy samolot może miał jakieś usterki.Co widać,że puściły interlock czy prawdopodobnie pilot ruszył manetkami od reversów ale nie chciały mu wyjść,dopiero po zejściu po niżej jakieś tam prędkości może udało się załączyć revers - a do tego brak spoilerów - jedynie co padło dzisiaj u nas w pokoju to błąd układu ziemia-powietrze.
Ostatnio edytowane przez kirek ; 02-01-2011 o 15:35
Airline Excluded From NTSB ProbeAmerican Airlines will not be allowed to participate in the investigation of last week's runway-overrun incident in Jackson Hole, Wyo., the NTSB said on Friday. The safety board said airline technicians violated standard procedures when they downloaded information from the digital flight data recorder after it was removed from the incident aircraft, a 757. "Although a thorough examination by our investigators determined that no information from the DFDR was missing or altered in any way, the breach of protocol by American Airlines personnel violates the Safety Board's standards of conduct for any organization granted party status in an NTSB investigation," said NTSB Chairman Deborah Hersman. "We have revoked the party status of American Airlines and excused them from further participation in this incident investigation."
Ciekawe czy to była akcja nadgorliwych pracowników technicznych czy polecenie ze szczebli zarządczych? Cytowane "standards of conduct" stanowią świętość w raju prawników, nie tylko w stosunku do procedur NTSB. Nie wierzę, że osoba podejmująca taką decyzję tego nie wiedziała.
Dalsze ciekawe techniczne informacje. Okazuje sie ze jedna czesc nalezaca do mechanizmu auto-speed-brake zostala zle zainstalowana ale konsekwencje tego sa ciagle badane.
Investigators poring over the American Airlines Boeing 757-200 that ran off Runway 19 while landing at Jackson Hole, November 19, have so far found that a bushing was missing on part of the auto speed brake mechanism. During testing, investigators found "no discrepancies" in the aircraft's air/ground, autobrake, and thrust reverser systems. They found the linear actuator of the auto speed brake mechanism had been "improperly installed." The actuator resides in the cockpit pedestal and without the bushing, a cam and switch could become misaligned. The NTSB is investigating system operation with consideration to that condition. The CVR data has been transcribed and will be released when the NTSB's public docket is opened. The NTSB's FDR group has begun the process of mining data and has released some information.
Flight 2253's data recorder showed that the speed brakes were manually extended by the flight crew during the approach and left in the armed position until landing. The FDR does not record the position of individual spoiler panels. As the aircraft touched down, the aircraft's air/ground system registered that the aircraft was on the ground buy switched for roughly one half second to air before registering ground for the remaining of the rollout. During that half second the speed brake handle momentarily moved "toward the down position" and then returned to armed. The thrust reversers began to deploy during that half second and remained in the "in-transit" position for about 10 seconds. They then moved to stowed and back again to in-transit, this time for six seconds, before becoming deployed. The FDR indicates it took 18 seconds from the time the reversers began moving until they were fully deployed. The NTSB says it has examined video taken by a passenger during landing.
Zakładki