Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
  1. #1

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie 2011.01.01 Wybuch w Tu-154 w Rosji.


    Polecamy

    Wybuch Tu-134 podczas kołowania.
    Jedna osoba zginęła, a 3 uznano za zaginione, gdy w rosyjskim samolocie pasażerskim Tu-134 doszło do wybuchu podczas kołowania na Syberii - poinformowały władze rosyjskie.
    Tu-134 to samolot pasażerski krótkiego i średniego zasięgu skonstruowany w biurze konstrukcyjnym Tupolewa. Produkowany seryjnie w latach 1966-1984 przez Charkowskie Zakłady Lotnicze.
    Żródło:Onet.pl
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 01-01-2011 o 16:24

  2. #2
    Awatar 7777777

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPOM, Ostrów Wlkp.

    Domyślnie

    Rosyjski samolot stanął w płomieniach podczas kołowania na lotnisku w Surgut w Rosji po tym jak jego silniki zaczęły się palić. Jest jedna ofiara. Trzech pasażerów uznaje się za "zaginionych".

    Samolot TU-134 był na pasie startowym w syberyjskiej miejscowości Surgut (w Chanty-Mansyjskim Okręgu Autonomicznym). Przy kołowaniu przed startem z maszyny zaczęło wyciekać paliwo. Doszło do wybuchu i samolot zaczął się palić.

    Jedna osoba nie żyje, trzy są ranne. Na razie nie jest jasne, czy ofiara zginęła w wyniku eksplozji.
    Ewakuowano 124 pasażerów i załogę. Na razie nie ma informacji o innych poszkodowanych.
    Źródło: http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomos...yl_wybuch.html
    Synta N-130/650 + Olympus FE45
    Chat lotniczy Flightradar24:
    http://flightradar24.com/chat/blab.php

  3. #3

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPLB

    Domyślnie

    Część mediów zmieniła zdanie i podaje, że był to TU-154.
    Onetu jednak nic nie przebije:
    Rosja: wybuch w Tu-134

    49 minut temu MK / PAP

    Jedna osoba zginęła, a 10 odniosło obrażenia w sobotę na skutek wypadku rosyjskiego samolotu pasażerskiego Tu-154M w Surgucie na Syberii...


    Źródło:Rosja: wybuch w Tu-134 - Wiadomości w Onet.pl
    Ktoś wie, co wybuchło?

  4. #4

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Vesti.ru podają że po wykołowaniu na pas zapalił się jeden z silników, następnie wybuchł zbiornik paliwowy. Na pokładzie było 116 pasażerów i 8 członków załogi, jedna osoba zginęła, 3 są zaginione. Samolot to podobno Tu-154B nr 85588.
    Link do artykułu ze zdjęciami: Âĺńňč.Ru: Ńîëčńň "Íŕ-Íŕ": Ňó-154 đŕçâŕëčëń˙ č ńăîđĺë çŕ 10 ěčíóň

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie

    Tu-134 ma 2 silniki, ten na zdjęciach ma 3, więc raczej jest to Tu-154.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie

    Proszę o zmianę nazwy tematu.
    Reg maszyny:RA-85588



  7. #7

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    TVN24 podaje o 3 ofiarach śmietelnych.

  8. #8

    Dołączył
    Mar 2009
    Ostatnio edytowane przez flymad ; 01-01-2011 o 21:26 Powód: Doadnie filmu

  9. #9
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    YouTube - dłuższa wersja filmu z wypadku

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Wrocł‚aw, Dolnośląskie, Poland, 112097755473587, Wrocław

    Domyślnie

    Rosyjska komisja nadzorująca transport lotniczy rekomenduje wszystkim przewoźnikom wycofanie z użytku samolotów Tu-154B, który spłonął wczoraj na lotnisku w Surgucie, w zachodniej Syberii.
    Źródło: Po katastrofie: Rosjanie wycofają z użytku Tu-154B?

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Prawdopodobnie po "zimnym rozruchu" zapalilo sie paliwo w jednym z silników a następnie zapaliła się instalacja paliwowa. Silniki wersji B tak niestety miały - o ile dobrze pamietam była specjalna procedura rozruchu w niskich temperaturach.
    Marek156-DPWAW

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Cieszyn

    Domyślnie

    Wydaje mi się że nie tylko Tu-154B powinni wycofać ale również Tu-154M
    W Tu-154M wprowadzono tylko kilkanaście drobnych usprawnień jak np. dłuższy zasięg.
    Wczorajszy Tu-154 to 70 stracony w wyniku wypadku samolot tego typu.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Są też grubsze zmiany - inne silniki.
    Wycofanie Tu-154B to jak na razie lekka zmyłka polskich mediów. Federalna służba nadzoru transportu zaleca wstrzymanie eksploatacji Tu-154B do czasu ustalenia przyczyny zdarzenia i opracowania zaleceń zwiększających bezpieczeństwo eksploatacji tych samolotów.
    Poza tym te zalecenia raczej nie obowiązują wojska i MSW, które również mają Tu-154B.
    Pełny tekst komunikatu:
    Đîńňđŕíńíŕäçîđ: íîâîńňč

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No właśnie - należy czytać ze zrozumieniem. Tego wielu ludziom brakuje a w szczególności dziennikarzom. Z silnikami Tu 154B jest tak jak z "cygarami" w B 737.
    Marek156-DPWAW

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Nie za bardzo rozumiem ,,cygarami,, czy chodzi o silniki 737 serii 100 i 200 ?

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Toruń

    Domyślnie

    To był już stary samolot. Miał ponad 27 lat. Myślę, że wiek tej maszyny też mógł mieć jakiś wpływ na ten wypadek.
    Synta 10'' K5

  17. #17

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Sosnowiec (KTW)

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Piorun_ Zobacz posta
    wiek tej maszyny też mógł mieć jakiś wpływ na ten wypadek.
    Na pewno. Chociażby materiały wykończeniowe zastosowane we wnętrzu miały wpływ na przebieg wypadku - w tak starych maszynach były one jeszcze łatwopalne, a nie jak w produkowanych obecnie - niepalne.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    EPCD/EPLB/EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Waldo Zobacz posta
    Wydaje mi się że nie tylko Tu-154B powinni wycofać ale również Tu-154M
    W Tu-154M wprowadzono tylko kilkanaście drobnych usprawnień jak np. dłuższy zasięg.
    Wczorajszy Tu-154 to 70 stracony w wyniku wypadku samolot tego typu.

    Rzeczywiście,

    Przebudowa całej instalacji paliwowej, przeprojektowanie gondoli silników, podobnie jak tylnej części samolotu, gruntowna modernizacja układów elektrycznych, wymiana silników, i usprawnienie awioniki to tylko drobne usprawnienia.


    Ktoś tu dobrze powiedział. Różnica jest taka jak pomiędzy 732 a 738. Tak naprawdę, to zupełnie inne samoloty.

    Ja rozumiem, że co rosyjskie to złe ale są regiony na świecie, gdzie tylko nadadzą się takie samoloty.


    Pozdrawiam.

  19. #19
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ORMO_PL Zobacz posta
    Ja rozumiem, że co rosyjskie to złe ale są regiony na świecie, gdzie tylko nadadzą się takie samoloty.


    Pozdrawiam.
    Hmmm, rozumiem, że nick zobowiązuje (choć na teren UW bym z nim od 1968 nie wchodził) ale wyjaśnij mi proszę jakie to cechy powodują że "są regiony na świecie, gdzie tylko nadadzą się takie samoloty". Czy chodzi Ci o regiony o znacznym przeludnieniu, gdzie każde 150 zabitych osób daje pewne korzyści?
    PS. Osobiście jestem daleki od wycofywania 154M
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 04-01-2011 o 15:51 Powód: literówka (każDe)
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  20. #20

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzisiejsza informacja ze strony internetowej MAK: Untitled Page

    Kontynuowane są prace w miejscu zdarzenia lotniczego samolotu Tu-154B-2 RA-85588 linii lotniczej "Kogałymavia" na lotnisku Surgut.
    Ustalono, że silniki nr 1, 2 i 3 nie były źródłami pożaru samolotu.
    Pożar rozpoczął się w tylnej części kabiny pasażerskiej samolotu w rejonie wręg 62-65.
    Komisja bada zachowane elementy wyposażenia elektrycznego z tej części samolotu.
    Prowadzona jest analiza obwodów układu zasilania elektrycznego samolotu. Komisja kontynuuje prace.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •