Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
  1. #1
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie 2011.01.09 Iran, rozbił się Boeing 727 Adv, EP-IRP


    Polecamy

    Na razie brak szczegółów.
    Źródło: onet.pl

    Edit:
    Onet szybko zmienia informacje, pisze teraz o ponad 100 osobach.

    Edit2:
    Agencje piszą o 105 osobach:
    Iranian plane crashes with 105 on board - Szukaj w Google
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 09-01-2011 o 21:22

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    RMF FM


    Katastrofa lotnicza w Iranie, rozbił się pasażerski samolot

    Samolot państwowych linii lotniczych Iran Air z co najmniej 105 osobami na pokładzie rozbił się w niedzielę w pobliżu miasta Urmia, na północnym-zachodzie Iranu - podały irańskie agencje ISNA i Fars. Według nich 50 osób udało się uratować.

    Samolot wyleciał z godzinnym opóźnieniem z Teheranu. Miał wylądować w Urmii, ale z prawdopodobnie z powodu fatalnej pogody uderzył w ziemię.


  3. #3
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Rozbity samolot to Boeing 727 Adv, reg. EP-IRP.
    Jeśli dobrze rozumiem, w grudniu miał D-check. Samolot miał 36 lat.

  4. #4
    piotrek1011
    Goście

    Domyślnie

    Według cbc news samolot przewoził 95 pasażerów a nie jak wcześniej podawano 105.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 10-01-2011 o 01:51 Powód: W temacie gdzie ginął ludzie pisanie pozdrowień jest niesmaczne

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    An Iran Air Boeing 727-200, registration EP-IRP performing flight IR-277 from Tehran Mehrabad to Uromiyeh (Iran) with 94 passengers and 12 crew, was on final ILS approach to Uromiyeh's Urmia Airport runway 21 in fog and snowfall around 19:45L (16:15Z). The crew went around but the airplane impacted mountaineous terrain at Terman village about 5 miles southeast of the airport and broke up in six major parts. 55 occupants are confirmed dead, thereof 18 bodies were recovered, 31 occupants were hospitalised with a number in critical condition, the remaining 20 occupants so far unaccounted for are feared dead.

    The Vice governor of West Azerbaijan province of Iran said, that the airplane was on short final when the crew declared emergency due to a technical problem explaining they could not land at Urmia in these circumstances and requested to return to Tehran. During the go-around the aircraft lost height for unknown reasons and impacted terrain.

    Iran's Transport Ministry said, that there was no emergency. According to tower tapes the pilot aborted the approach when he could not establish visual contact with the runway at decision height and went around indicating they wanted to return to Tehran. 31 people have been taken to hospitals.

    Metars:
    OITR 091800Z 29004KT 0500 +SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091750Z 29004KT 0500 +SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091700Z 33004KT 0600 +SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091650Z 33004KT 0600 +SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091600Z 26004KT 0800 SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091550Z 26004KT 0800 SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1016
    OITR 091500Z 24006KT 0800 +SN SCT015 SCT020 OVC060 00/00 Q1015
    Źródło: http://avherald.com/h?article=435f1587&opt=0

    W skrócie: podczas odejścia na drugi krąg we mgle i mocnym śniegu "wjechali" w teren. 31 osób w szpitalach, 55 potwierdzonych ofiar.

    Jak zwykle na początku mieszane informacje - wg. Gubernatora na krótkiej prostej zgłosili emergency techniczny i podczas go-aroundu stracili wysokość (stall?), według irańskiego Ministerstwa Transportu nie było zgłoszonego niebezpieczeństwa i odeszli na drugi krąg, bo nie mieli widzieli pasa na wysokości decyzyjnej.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    W skrócie: podczas odejścia na drugi krąg we mgle i mocnym śniegu "wjechali" w teren.
    To jest absolutny klasyk w wypadkach IFR - zle wykonane go-around.

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    podczas odejścia na drugi krąg we mgle i mocnym śniegu
    Mgly to tam raczej nie bylo. Slaba widzialnosc wynika raczej z silnego opadu sniegu.

  8. #8
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    To było tłumaczenie z avherald, gdzie jak byk piszą o mgle. METAR na to rzeczywiście nie wskazuje, ale dotyczy warunków na lotnisku.

    Informacja na AVHerald jest zaktualizowana: 105 osób na pokładzie (93 paxów i 12 załogi). Potwierdzonych jest 77 ofiar (73 zidentyfikowane), 26 rannych w szpitalach (w tym wiele w stanie krytycznym), 2 osoby zaginione. Spadł w 8mej mili w odlocie.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  9. #9

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    To jest absolutny klasyk w wypadkach IFR - zle wykonane go-around.
    Tzn?
    Jak to klasyk? GA w 727 nie jest wykonywany "z automatu"? (Mam na myśli, że po naciśnięciu przycisku)

  10. #10
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez FlySoft Zobacz posta
    Tzn?
    Jak to klasyk? GA w 727 nie jest wykonywany "z automatu"?
    Chodzi o faze lotu a nie jak jest wykonywany, z automatu czy nie, "go around' to duzo wiecej niz wcisniecie przycisku.

  11. #11

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Chodzi o faze lotu a nie jak jest wykonywany, z automatu czy nie, "go around' to duzo wiecej niz wcisniecie przycisku.
    No ja się domyślam, że nie o samo naciśnięcie przycisku chodzi.
    Bardziej chodziło mi o twierdzenie kolegi saturn5, że "to klasyk". Dlatego pytam, jaki klasyk? Co mogła zrobić załoga nie tak, że "absolutnie klasycznie" doszło do tej katastrofy? No bo skoro klasyk, to rozumiem, że kol. saturn5 wie, dlaczego ten samolot się rozbił. A rozbił się przez klasycznie źle wykonany GA. Dobrze rozumuję?
    Ale to pytanie do saturna.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Strasznie filozofujesz. Statystki wypadkow IFR notuja bardzo duzy procent wypadkow w tej fazie lotu. Chodzi o to ze piloci albo podlegaja dezorientacji i nie potrafia utrzymywac odpowiedniego kata wznoszenia albo traca panowanie nad samolotem albo traca orientacje pozycyjna i wlatuja w zbocze gory, lub mieszanka tego wszystkiego. Ja niczego nie przesadzam o przyczynie tego wypadku ale po prostu nie moglem sie powstrzymac od zauwazanie ze to wypadek podczas wykonywania 'go-around' co od razu ma prawo nasuwac podejrzenia na podstawie zebranej historii lotnictwa. Polecam jakas lekture na temat wypadkow lotniczych gdzie faza "go around' jest dyskutowana z licznymi przykladami. Tak naprawde przycisk lub jego brak nie ma tu nic do rzeczy.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 10-01-2011 o 20:58

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2010

    Domyślnie

    OK, saturn5. Twoja odpowiedź mnie zadowala, w pewnym sensie, także nie będę tego dalej ciągnął.
    W moim poście było troszkę prowokacji, ale tragedia się już stała, więc nie czas na takie dysputy, tym bardziej, że nie jestem pilotem, chociaż lotnictwo to moje hobby.
    Sorki, pozdrawiam.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Tak naprawde to w tym wypadku mamy doczynienia z tzw. missed approach a nie go-around. Terminologie go-around uzywa sie w przypadku pogody VFR. Moze w polskim slownictwie to wszystko podlega pod "drugi krag" ale w angielskiej terminologi jest okazja do precyzyjnieszego sformulowania bo roznica jest znaczna.

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A konkretnie jaka?

  16. #16
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Taka, że missed aproach wykonuje się według tego co jest na karcie lotniska, najczęściej według przyrządów. Go-around wykonuje się proceduralnie. Jeśli się mylę to proszę o poprawkę, nie jestem ekspertem.

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Proceduralnie, czyli?

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2010

    Domyślnie

    Tego adresu nikt chyba jeszcze nie podawał, jedno zdjęcie jest trochę drastyczne większość zdjęć jest w porządku.

    MehrNews.com - Iran, world, political, sport, economic news and headlines

  19. #19
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Proceduralnie, czyli?
    Krąg nadlotniskowy

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie


    Polecamy

    Eee tam.

    Nie ma co mieszac, rozroznianie miedzy missed approach a go around lekko mija sie z celem, chyba ze w stanach jest calkiem inaczej - ale afaik nie.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •