Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
Like Tree2Likes

Wątek: 2010-04-26 Lądowanie Jak-40 w Bydgoszczy bez obsady wieży.

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie 2010-04-26 Lądowanie Jak-40 w Bydgoszczy bez obsady wieży.


    Polecamy

    Stary zeszłoroczny news Incydent z rządowym Jakiem-40; lądował bez kontrolerów - Wiadomości - WP.PL

    Sprawę lądowania w Smoleńsku 10 kwietnia samolotu Jak-40 badała specjalna komisja powołana przez dowódcę Sił Powietrznych gen. Lecha Majewskiego. - Komisja uznała, że warunki pogodowe w momencie lądowania pozwalały na jego wykonanie - poinformował rzecznik Sił Powietrznych ppłk Robert Kupracz.

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie 2010-04-26 Lądowanie Jak-40 w Bydgoszczy bez obsady wieży.

    Ja mam inne pytanie do szanownych dyskutantów.

    W tygodniku, którego nazwy w pewnych kręgach się nie wymienia, pojawił się artykuł o tym, że 26 kwietnia 2010 r., czyli 2 tygodnie po katastrofie, na lotnisku w Bydgoszczy lądował rządowy Jak-40 z Sikorskim na pokładzie. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, jak twierdzi tygodnik - odbyło się to przy nieobecności kontrolerów, czyli samowolnie. Czaban (ten od szkolenia) w Sejmie tłumaczył później, że kontrolerzy powinni być w pracy wcześniej, ale się nie pojawili, gdyż informacja o tym locie z jakiś względów do nich nie dotarła.

    Czy ktoś wie coś o tym wydarzeniu więcej? To wszystko prawda?
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-01-2011 o 00:03 Powód: Wydzielone z wątku o Smoleńsku.

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    W tygodniku, którego nazwy w pewnych kręgach się nie wymienia, pojawił się artykuł o tym, że 26 kwietnia 2010 r., czyli 2 tygodnie po katastrofie, na lotnisku w Bydgoszczy lądował rządowy Jak-40 z Sikorskim na pokładzie. Nie byłoby w tym nic dziwnego gdyby nie to, jak twierdzi tygodnik - odbyło się to przy nieobecności kontrolerów, czyli samowolnie. Czaban (ten od szkolenia) w Sejmie tłumaczył później, że kontrolerzy powinni być w pracy wcześniej, ale się nie pojawili, gdyż informacja o tym locie z jakiś względów do nich nie dotarła.

    Czy ktoś wie coś o tym wydarzeniu więcej? To wszystko prawda?
    Wygląda na to, że prawda:

    Bydgoszcz: Specjalna komisja bada, czy rządowy Jak-40 wylądował w Bydgoszczy wbrew przepisom - 10 czerwca 2010

    Bez komentarza.

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Wnioski z tego mogą być tylko jedne - lotnik polski z rządowego pułku AD 2010 (a pewnie AD 2008, 2009, czy 2011 też) nie tylko na drzwiach od stodoły poleci, ale nie straszne mu żadne przepisy i zakazy. Teraz proszę udowodnić Rosjanom, że gdyby zabronili zajście (wbrew przepisom), 101 by posłuchał. Kontrolerzy nie są im do niczego potrzebni. Kamikadze.

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Teraz proszę udowodnić Rosjanom, że gdyby zabronili zajście (wbrew przepisom), 101 by posłuchał. Kontrolerzy nie są im do niczego potrzebni. Kamikadze.
    No to jest jedna kwestia powiązana z katastrofą PLF101. Drugą jest fakt, że tu dla odmiany lecieli jednak PO ministra, a nie z nim na pokładzie, czyli o naciskach zza pleców chyba nie mogło być mowy - raczej o ciśnieniu na wykonanie zadania. A to już bardzo konkretna informacja odnośnie obyczajów panujących w pułku. Z resztą pokrywało by się to z ostatnimi doniesieniami medialnymi o naciskach na służbę meteo z EPOK żeby naginać prognozy do "niezbędnych" dla samolotu minimów na wniosek oficerów, a nawet pilotów 36 SPLT

  6. #6

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    O tym artykule juz dyskutowalismy, i akurat jest on bez sensu. Nie wszystkie lotniska sa kontrolowane, nie wszystkie lotniska sa kontrolowane 24h/dobe, co nie znaczy, ze nie mozna na nich wyladowac. Stwierdzenie, ze ladowanie odbylo sie "pod nieobecnosc kontrolerow, czyli samowolnie" jest nonsensem. Jesli lotnisko nie bylo zamkniete przez zarzadzajacego, to bylo to po prostu ladowanie na lotnisku niekontrolowanym i tyle, zadna sensacja.

  7. #7

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    O tym artykule juz dyskutowalismy, i akurat jest on bez sensu.
    Nie czytałem.

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Nie wszystkie lotniska sa kontrolowane, nie wszystkie lotniska sa kontrolowane 24h/dobe, co nie znaczy, ze nie mozna na nich wyladowac. Stwierdzenie, ze ladowanie odbylo sie "pod nieobecnosc kontrolerow, czyli samowolnie" jest nonsensem.
    Może u cywili tak to wygląda. Poza tym jest odpowiedź Czabana i badanie sprawy. Gdyby można było lądować i nie budziłoby to wątpliwości - nikt by nie szumiał.
    Ostatnio edytowane przez JacekB ; 27-01-2011 o 00:09 Powód: wyedytowano fragment dotyczący innego tematu w związku z utworzeniem nowego wątku.

  8. #8

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Może u cywili tak to wygląda. Poza tym jest odpowiedź Czabana i badanie sprawy. Gdyby można było lądować i nie budziłoby to wątpliwości - nikt by nie szumiał.
    Nie wiem czy jest, moze raczej bylo. Artykul merytorycznie jest mizerny, wyglada na zwykle szukanie sensacji przez niespelnionego dziennikarza sledczego. Zreszta pilka jest prosta - albo gdzies w regulaminie wojskowym jest napisane, ze na lotnisku niekontrolowanym ladowac nie mozna, albo nie ma, nie za bardzo jest tu co "badac". A co do ostatniego zdania ktore napisales, to przeciez sam wiesz, ze w temacie o ktorym rozmawiamy szumi sie o wielu sprawach, ktore na to nei zasluguja.

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Artykul merytorycznie jest mizerny
    Opowiadasz banały. Nie znam ani jednego artykułu, wypowiedzi, relacji popełnionej przez niefachowca, która nie byłaby marna. Chodzi o sam fakt, a nie warsztat merytoryczny dziennikarza. Odpowiedz - mógł lądować, czy nie mógł. I Czabanowi za jednym zamachem - po co on to "bada"?

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przeciez juz dalem odpowiedz. Jesli lotnisko nie jest zamkniete przez zarzadzajacego, to fakt czy sluzby ATC sa czy nie sa obecne nie ma znaczenia dla mozliwosci ladowania. Jedyny przepis jaki mogliby wtedy ewentualnie zlamac, to wewnetrzny przepis jakiegos wojskowego regulaminu, ktory zakazywalby ladowan na lotniskach niekontrolowanych - ale taki zapis albo istnieje albo nie, nie jest to cos co mozna by "badac" tygodniami czy miesiacami, sprawa do rozstrzygniecia w 5 minut.

    Cytat Zamieszczone przez Zwieroboj Zobacz posta
    Opowiadasz banały.
    A ty cytujesz pol zdania.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Swego czasu trochę polatywałem z Bydgoszczy. ATC było 7-15, po 15 była tam jakis wojskowy koordynator - co ciekaw nie przeszkadzało to lądować samolotom z kodem FRxxx. Niestety nie latałem wcześniej niż o 7, ale szybownicy często rozkładali się razem ze słońcem i jakoś działali.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EHTW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jedyny przepis jaki mogliby wtedy ewentualnie zlamac, to wewnetrzny przepis jakiegos wojskowego regulaminu, ktory zakazywalby ladowan na lotniskach niekontrolowanych - ale taki zapis albo istnieje albo nie, nie jest to cos co mozna by "badac" tygodniami czy miesiacami, sprawa do rozstrzygniecia w 5 minut.
    No i chyba faktycznie niczego się jednak nie doszukali:

    Pułk specjalnej troski

    Cyt.:
    „Lotnisko bydgoskie jest w pełni sprawne, ale praktycznie wyszło już stamtąd wojsko i zostali sami cywile. Kontrolerzy pracowali tego dnia od godziny 10. Jakimś cudem nie dotarła do nich informacja, że mają być wcześniej. Nie przyszli, więc nie było komu przyjąć i odprawić samolot. Ani dowództwo SP, ani dowództwo 36 SPLT, ani piloci Jaka-40 nie popełnili wtedy błędu, wyjaśnił generał Czaban."

    W tej sprawie chyba EOT - faktycznie temat wygląda na bardziej medialny niż realny incydent. Chociaż z drugiej strony gen. Czaban wydaje się ostatnio być specjalistą od stwierdzania "nie mamy sobie nic do zarzucenia", więc równie dobrze mogli ukręcić łeb sprawie dla świętego spokoju.

  13. #13
    Awatar eter

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    A się spytam, bo lotniska w Bydgoszczy nie znam, tam nie ląduje nic po 15-tej? (Bo niby tak pracuje ATC- co wynika z postów powyżej)
    Trening czyni mistrza....

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Przeciez juz dalem odpowiedz.
    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Jedyny przepis jaki mogliby wtedy ewentualnie zlamac, to wewnetrzny przepis jakiegos wojskowego regulaminu, ktory zakazywalby ladowan na lotniskach niekontrolowanych - ale taki zapis albo istnieje albo nie
    To teraz porównaj to, co napisałeś. Dałeś odpowiedź, ale nie dałeś

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    "Z czego sie smiejecie? Z siebie sie smiejecie".

    Problem masz ze zrozumieniem prostego przekazu, za to szermujesz urywanymi cytatami.

  16. #16

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    OPAL

    Domyślnie

    Zamiast burczeć, nie zabieraj głosu. A nie piszesz jak to jest u cywili. Lądował samolot wojskowy, a kontrolerzy mieli być na wieży (wynika z wypowiedzi Czabana) - po cholerę? To, że mogą istnieć przepisy wojskowe zakazujące tego typu lądowań, wiem bez twoich cennych podpowiedzi. To nie jest odpowiedź na moje pytanie.

    Mogę jedynie zakładać, że - skoro nie podniósł się większy ryk, nie miało to znaczenia. Na przyszłość proponowałbym wprowadzić taką praktykę podczas lotów do Rosji. Nie będzie pretensji, że ktoś "źle naprowadzał", albo "nie zabronił".

  17. #17
    Awatar fulcrum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBY

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez eter Zobacz posta
    A się spytam, bo lotniska w Bydgoszczy nie znam, tam nie ląduje nic po 15-tej? (Bo niby tak pracuje ATC- co wynika z postów powyżej)
    TWR(CTR) EPBY HOURS OF SERVICE (UTC):
    MON 0700-2300
    TUE 0700-2300
    WED 0700-2300
    THU 0700-2300
    FRI 0700-2100
    SAT 0700-2100
    SUN 1400-2200

    To z notamu.

  18. #18

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Dopisz moze jeszcze "bandy" cywili? Przyhamuj sobie lekko. Odpowiedzia na twoje pytanie jest to, ze nie ma zadnych ogolnych przepisow ktore moglyby tu zostac zlamane. A jesli wojsko takie przepisy ma, to Czaban nie musialby nic badac, bo powinien po prostu o tym wiedziec. Krotka pilka, jesli nie potrafisz tego zrozumiec gdy zostalo napisane trzy razy, to zamiast pisac o burczeniu, pocwicz czytanie.
    Mimi and Ogar like this.

  19. #19

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    wlkp

    Domyślnie

    Czaban to mi trochę falandyzuje.
    ...i córko!

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie wiem jak to wygląda na "wierzy" na Bydgoskim lotnisku, ale potwierdzam, że pracują tam w konkretnych godzinach. Latem leciałem ze śląska do Czarż na festyn, który się znajduje w Bydgoskim CTR'ze i w planie miałem ominięcie (oblecenie) wokół CTR'u, aby wylądować w wydzielonej części CTR'u gdzie odbywał się festyn. Co ciekawe, jak wleciałem obszar FIS Gdańsk, dowiedziałem się, że CTR jest czynny od godziny 12:00 więc, że była godzina 10:30 to mogłem sobie przelecieć przez CTR jak zwykły użytkownik przestrzeni GA.
    Chyba bym się zdziwił, jakby przed nosem mojej motolotni przeleciał taki Jaczek.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 27-09-2016, 23:58
  2. 07-08-2011, 18:54
  3. 21-06-2011, 13:36
  4. 25-03-2011, 00:32
  5. 14-03-2011, 14:12
  6. 27-02-2011, 12:39
  7. 28-01-2011, 22:39
  8. 28-01-2011, 17:26
  9. 28-01-2011, 00:03
  10. 27-01-2011, 23:20
  11. 27-01-2011, 22:27
  12. 27-01-2011, 20:12
  13. 27-01-2011, 18:13
  14. 27-01-2011, 16:45
  15. 27-01-2011, 16:30
  16. 27-01-2011, 15:54
  17. 27-01-2011, 15:07
  18. 27-01-2011, 14:41
  19. 27-01-2011, 14:29
  20. 27-01-2011, 14:26
  21. 27-01-2011, 14:21

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •