Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie 2011.02.10, Cork EICK, Manx2 (NM7100) z BHD rozbił się w trakcie podejścia


    Polecamy

    z corkairport.ie:

    Cork Airport has been closed following a serious incident.
    An incoming Manx2 aircraft crashed on the airfield on approach to landing shortly before 10am. Fire crews are on the scene and Cork Airport’s emergency plan has been activated.

  2. #2
    Awatar Nagano

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    LCJ/EPLL - Łódź

    Domyślnie

    Mały samolot pasażerski należący do linii lotniczych Manx2 rozbił się na lotnisku w Cork. Nie żyje osiem osób. Cztery są ranne.

    -W Irlandii, w Cork rozbil sie maly samolot pasazerski lecacy z Belfastu do Cork - poinformował Alert24 czytelnik Chris.

    Według Irlandzkich władz mały samolot należący do linii lotniczych Manx2, lecący z Belfastu do miasta Cork lądował w ciężkich warunkach na lotnisku pasażerskim. Nad lotniskiem unosiła się mgła. Do katastrofy doszło parę minut po 11, w trakcie drugiego podejścia do lądowania.

    Według BBC nie żyje ósemka pasażerów, a cztery są ranne. Na pokładzie było 10 pasażerów i dwie osoby załogi. - Dwie osoby są w stanie ciężkim, jedna jest w stanie poruszać się samodzielnie. Z wraku wydobyliśmy trzy ciała - poinformował BBC Tom O'Sullivan z rady hrabstwa Cork.

    Samolot płonie. Na miejscu są jednostki gaśnicze i ratownicze.

    Irlandia: Samolot rozbił się na lotnisku w Cork
    "Podoba mi się, w jaki sposób Łódź wygląda w dzień, i jak prezentuje się w nocy. Łódź sprawiła, że zacząłem marzyć"
    David Lynch

  3. #3
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    za Crash: Avia SW4 at Cork on Feb 10th 2011, failed landing in low visibility
    An Avia (?) Swearingen SA-226 Metroliner on behalf of Manx2, flight FLT-400C/NM-7100 from Belfast City Airport,NI (UK) to Cork (Ireland) with 10 passengers and 2 crew, crashed while attempting to land at Cork's runway 17 in low visibility (CAT II conditions) just before 10:00L (10:00Z). The airplane came to rest near the runway abeam taxiway C and burst into flames. Debris is scattered across a wide area including the runway.

    The airport reported, that the airplane had attempted and aborted an approach to runway 17, then performed a second approach to runway 35 which was aborted again and crashed while attempting the third approach to runway 17 again.

    EICK 101100Z 09009KT 1200N 5000S VCFG FEW001 BKN002 BKN005 06/06 Q1009 BECMG 3000
    EICK 101030Z 09007KT 1800 R17/P2000 R35/P2000 BR FEW001 SCT002 BKN003 06/06 Q1010 BECMG VIS 5000
    EICK 101000Z 09008KT 0400 R17/0600N R35/0450N FG BKN001 05/05 Q1010 NOSIG
    EICK 100930Z 08005KT 050V110 0300 R17/0375N R35/0350N FG BKN001 04/04 Q1010 NOSIG
    EICK 100900Z 06003KT 0300 R17/0325N R35/0450N FG SCT001 03/03 Q1010 BECMG 3000
    W skrócie: Lot z Belfastu do Cork z 12 os. na pokładzie rozbił się podczas próby lądowania na RWY17 w warunkach CATII. Zatrzymał się obok TWY C i zapalił się, szczątki są rozrzucone na dużym terenie, włączając w to pas.

    Było to 3 podejście, wcześniejsze na 17 i 35 zostały przerwane.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  4. #4

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

    Domyślnie

    EC-ITP (cn BC-789B) Fairchild SA-227BC Metro operowany przez Flightavia, lot FLT400C/NM-7100.

    Artykuł ze zdjęciem z miejsca wypadku na Irish Times.

  5. #5

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    Nowy Sacz

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Panowie. Widzialem jak startowal. Wlasnie zwrocilem uwage,bo od niedawna latal z BHD.Bylem niedaleko lotniska wtedy Z radia sie dowiedzialem,ze ladowal we mgle. Pierwsze podejscie do pasa 17.Potem poprosil o pas 35. Nastepnie powisial 20 min w holdingu i sprobowal ponownie na pas 17. Uderzyl w pas ,kapotowal i sie zapalil.
    Szesc osob nie zyje. Cztery w stanie powaznym a dwie srednio.
    Come on Arsenal--))

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    To jest znowu absolutny klasyk wypadkowy. Ogolna zasada jest taka ze po pierwszej probie powinien byl zrezygnowac i leciec na zapasowe a on probowal 3 razy. Chcial sie wcisnac w to lotnisko na sile. A wogole to znowu pewnie sie okaze ze bedac lotem komercyjnym nie mial prawa nawet rozpoczac podejscia przy tej pogodzie.

  8. #8
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Przedyskutowalismy z kolegami pilotami w klubie. Marne SOP? i co z tego wynika.
    Pozostaje poczekac na raport.

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Przy tej pogodzie mial prawo, skoro bylo wprowadzone CAT II, i pierwsze slysze o takiej ogolnej zasadzie. Tym bardziej, ze lotniska zapasowe nie mialy lepszej pogody. Moze poczekajmy jednak, az bedzie wiadomo troche wiecej.

  10. #10
    Awatar Ernest

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Kanada

    Domyślnie

    Czyli schodził na lokalizatorze? i się rozbił z odpalonym lokalizatorem?

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Prawdopodobnie.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Przy tej pogodzie mial prawo, skoro bylo wprowadzone CAT II,
    Fairchild Metroliner jest tylko ograniczony do ILS Cat I.

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Byc moze. Beda jakies wstepne dane bedziemy wiedzieli. Podstawa jest tu, jakie w danym momencie RVR bylo przekazane zalodze, bo metar to info statyczne.

  14. #14
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Podstawa jest tu, jakie w danym momencie RVR bylo przekazane zalodze,
    Przekazane bylo 400 m a wiec grubo ponizej Cat I. (zrodlo - flightglobal)

  15. #15

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Zrodlem bedzie raport, chocby wstepny. I podczas ktorego podejscia bylo tyle podane. Calkiem prawdopodobne, ze taka byla przyczyna (zwlaszcza, ze pogoda afaik byla kiepska na innych alternatywnych lotniskach i mogli czuc presje, ze nie maja wyboru).

  16. #16
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Problem w tym ze ten samolot nie ma oprzyrzadowania do takiej pogody i takich minimów. On powinien był pójśc na zapasowe od razu, po drugim nie udanym podejściu.
    Tym samolotem latają ważne osoby dosyć często, bo jazda Belfast->Cork to jakieś 5-6h (5 w nocy, wiem, przerobiłem sam kilka razy). W dzień nawet 7h. "Business people" nie lubią jeździć. Jeśli da się za coś zapłacić i mieć szybciej to oni właśnie to robią.
    Nie wiem czy tam był peer-pressure, jak w przypadku korsarza 101 ale cięzko nie odnaleść pewnych podobieństw.

    Z tego co opowiadali koledzy, to prawdopodobnie probowali lądować ponizej minimów, uderzyli w pas jeszcze przed 'flare' (podczas opadania). Łatwo sobie wyobrazic jak takie uderzenie może spodować zjazd z pasa, i belly-up.

    Asymetryczny ciąg wynikający albo z uderzenia w pas albo to że ktoś przestawił manetkę jednego silnika (ręka/ręce jest na gazie jak się ląduje/startuje).

    Z tego co wiem raport wstępny ma byc za 1-2 miesięcy. Tam będą same suche fakty, ale to już dużo nam powie.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregj Zobacz posta
    Z tego co opowiadali koledzy, to prawdopodobnie probowali lądować ponizej minimów, uderzyli w pas jeszcze przed 'flare' (podczas opadania).
    Ja się przez chwilę zastanawiałem nad PIO... ale tylko przez chwilę, bo to się zdarza bardzo rzadko.
    Eee tam, podpis ;)

  18. #18

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    EPBA / KHWD

  20. #20

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie


    Polecamy

    Wracając do tematu wczoraj natknąłem się Katastrofy w Przestworzach poświęcone temu wypadkowi

    https://www.youtube.com/watch?v=C7mCzhhgC3Y

    W skrócie autorzy wysunęli poniższe wnioski:
    1. Włączenie rewersu w locie na lewym silniku
    2. Zła współpraca w kokpicie - Kapitan (PM) przejął kontrolę mocy silników, a PF nie miał bez tego wyczucia lotu
    3. Samolot ponad 100h bez żadnej awarii, sugerują brak przeglądów
    4. Nie równa praca silników od dawna, której nikt nie zgłosił log book'u
    5. Piloci przepracowani w związku z innymi czynnościami takimi jak montaż foteli po nocnych lotach cargo, szkoleniu pasażerów przed lotem itp
    6. Problemy finansowe
    7. Nie jasna własność/zależność między sprzedawcą biletów, właścicielem maszyny, bazą serwisową - ogólnie poza jakimkolwiek nadzorem

    Na podejściu kapitan przez przypadek włączył rewers lewego silnika, później dodając mocy na oba silniki (próba odejścia) doszło znowu do asymetrii ciągu i przechyłu (skrzydła w pionie), później zderzenie z pasem, kapotaż.


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •