Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie 2011.02.15 Katastrofa Mi-28N


    Polecamy


    Do katastrofy doszło dziś w czasie rutynowego lotu treningowego Mi-28N. W czasie twardego lądowania w pobliżu miasta Bujnaksk, w Rejonie Budionnowskim w Kraju Stawropolskim śmigłowiec przewrócił się. Zniszczeniu uległa kabina śmigłowca.
    Problemy zaczęły się na wysokości 1,5 km. Pilot próbował ratować śmigłowiec, zmniejszając wysokość lotu na 400 m, nie decydując się na katapultowanie. Ekipa ratunkowa, która dotarła na miejsce zdarzenia, znalazła nieprzytomnego pilota i rannego (ze złamaną nogą i uszkodzonym kręgosłupem), ale przytomnego nawigatora. Pilot zmarł wkrótce po przewiezieniu do szpitala.
    Komisja badająca okoliczności wypadku ocenia, że jego najbardziej prawdopodobną przyczyną była awaria zespołu napędowego. Śmigłowiec był praktycznie nowy, niedawno wszedł do uzbrojenia.
    Altair - Katastrofa Mi-28

  2. #2
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie

    Katapultowanie się ze śmigłowca???

  3. #3
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Nie wiem jak w przypadku Mi-28, ale w Ka-50/52 jest taka możliwość
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 15-02-2011 o 21:26

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez siinski Zobacz posta
    Katapultowanie się ze śmigłowca???
    Oczywiście, najpierw odstrzeliwane są łopaty.

  5. #5
    Awatar Reno_Bemowo

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPBC, EKAH

    Domyślnie

    Według Jane's All the World's Aircraft 2004-2005 (strona 419, 420) w Mi-28 nie ma możliwości katapultowania się. Nie ma odstrzeliwanych śmigieł ani wyrzucanych foteli. W przypadku awarii i konieczności opuszczenia śmigłowca w locie, odpalane są włazy załogi i pylony z uzbrojeniem. Automatycznie pompują się poduszki powietrzne pod wejściami do kabiny (dla nawigatora/strzelca - z przodu z lewej a dla pilota - z tyłu z prawej), od których załoga się lekko odbija unikając zderzenia czy tam zaczepienia się o podwozie. Załoga jest wyposażona w spadochrony. Fotele i podwozie w.w. zródła, powinny zaabsorbowac zderzenie z ziemia przy awaryjnym lądowaniu z predkością opadania do 12m/s.
    Pzdr

  6. #6
    Awatar siinski

    Dołączył
    Jul 2008
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Dzięki za zgłębienie tematu i wyjaśnienie.
    Pozdrawiam

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •