Katapultowanie się ze śmigłowca???
Altair - Katastrofa Mi-28
Do katastrofy doszło dziś w czasie rutynowego lotu treningowego Mi-28N. W czasie twardego lądowania w pobliżu miasta Bujnaksk, w Rejonie Budionnowskim w Kraju Stawropolskim śmigłowiec przewrócił się. Zniszczeniu uległa kabina śmigłowca.
Problemy zaczęły się na wysokości 1,5 km. Pilot próbował ratować śmigłowiec, zmniejszając wysokość lotu na 400 m, nie decydując się na katapultowanie. Ekipa ratunkowa, która dotarła na miejsce zdarzenia, znalazła nieprzytomnego pilota i rannego (ze złamaną nogą i uszkodzonym kręgosłupem), ale przytomnego nawigatora. Pilot zmarł wkrótce po przewiezieniu do szpitala.
Komisja badająca okoliczności wypadku ocenia, że jego najbardziej prawdopodobną przyczyną była awaria zespołu napędowego. Śmigłowiec był praktycznie nowy, niedawno wszedł do uzbrojenia.
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Nie wiem jak w przypadku Mi-28, ale w Ka-50/52 jest taka możliwość
Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 15-02-2011 o 20:26
<<<<<<<< facebook.com/WroclawSpotters
Według Jane's All the World's Aircraft 2004-2005 (strona 419, 420) w Mi-28 nie ma możliwości katapultowania się. Nie ma odstrzeliwanych śmigieł ani wyrzucanych foteli. W przypadku awarii i konieczności opuszczenia śmigłowca w locie, odpalane są włazy załogi i pylony z uzbrojeniem. Automatycznie pompują się poduszki powietrzne pod wejściami do kabiny (dla nawigatora/strzelca - z przodu z lewej a dla pilota - z tyłu z prawej), od których załoga się lekko odbija unikając zderzenia czy tam zaczepienia się o podwozie. Załoga jest wyposażona w spadochrony. Fotele i podwozie w.w. zródła, powinny zaabsorbowac zderzenie z ziemia przy awaryjnym lądowaniu z predkością opadania do 12m/s.
Pzdr
Zakładki