Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 24
  1. #1

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie 2011.03.24 Kontroler zasnął. Samoloty lądowały same


    Polecamy

    Czy to możliwe by na nocnej zmianie był tylko jeden kontroler? Brzmi jak nagłówek z brukowca ale chyba coś jest na rzeczy jeśli FAA planuje śledztwo.
    Kontroler zasnął. Samoloty lądowały same - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 24.03.2011
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 26-03-2011 o 20:42 Powód: Bądź tak dobry i następnym razem zakładaj temat tak jak robią to pozostali użytkownicy! ;)

  2. #2
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Możliwe.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  3. #3

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cos sie obawiam ze temat skasuja bo juz 2 razy skasowali.
    Tak, byl jeden bo ruch strasznie maly. Nikomu nie wpadlo do glowy aby dac dwoch jako asekuracje na wypadek jak jeden zasnie, trzeba pamietac ze to pierwszy taki wypadek chyba od 60 lat. Wiele wiez w US nie ma zadnego kontrolera w nocy a samoloty i tak moga uzywac lotnisko. Na moim pobliskim Palo Alto wieza sie zamyka o 20:00 i lotnisko sie zamienia w niekontrolowane, cala filozofia.

  4. #4
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    "Samoloty lądowały same"... Piloci na bezrobocie normalnie... :/

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Na moim pobliskim Palo Alto wieza sie zamyka o 20:00 i lotnisko sie zamienia w niekontrolowane, cala filozofia.
    Korekta, ostatnio to zmienili.
    Wieza sie zamyka o 18:00 w kazdy dzien z wyjatkiem srod, w srody jest czynna do 21:00.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    i lotnisko sie zamienia w niekontrolowane, cala filozofia.
    A i tak zwykle przestrzeń kontrolowana sięga do ziemi.

    Nie wiem czy to jest potwierdzona informacja, ale podobno ten kontroler miał czwartą nocną zmianę pod rząd...

  7. #7
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Przestrzeń kontrolowana w sumie mało gdzie sięga do ziemi.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    ale podobno ten kontroler miał czwartą nocną zmianę pod rząd...
    To chyba lepiej - najgorsza jest nagla zmiana z jednej na druga ale jak to byla jego czwarta to powinien miec juz wewnetrzny zegar przestawiony.

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    A i tak zwykle przestrzeń kontrolowana sięga do ziemi.
    Mozesz rozwinac co miales na mysli? Mowisz o przypadku gdy wieza nie pracuje?

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Przestrzeń kontrolowana w sumie mało gdzie sięga do ziemi.
    Mowimy tu o US a tam czesto siega do ziemi nawet na lotniskach niekontrolowanych. Naprzyklad w KPAO po zamknieciu wiezy przestrzen zamienia sie z D na E - obie sa kontrolowane.

  11. #11
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    W Palo Alto po 20 też? I niekontrolowane lotnisko ma kontrolowaną przestrzeń?
    Ad rem: pracowałeś kiedyś w trybie zmianowym? Miewam kilka nocek z rzędu i wierz mi, fizjologii się nie oszuka. Sen w trakcie dnia jest mało wartościowy.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  12. #12
    Awatar retard_retard

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    wkleiłam to dwa dni temu na ATC
    If Air Traffic Control's Asleep, What Now? - AOL Travel News

    pozdr,
    "Pilot zawsze musi być jeden krok przed samolotem..."

  13. #13
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    I niekontrolowane lotnisko ma kontrolowaną przestrzeń?
    Hehe brzmi dziwnie ale tak jest. Chociaz kontrolowana jest w zasadzie tylko do lotow IFR i uzywana jako obszar przejsciowy aby wlaczyc sie w tzw en-route
    W sumie ciekawa sprawa bo np zgode na lot mozna wziac np przez telefon
    Dla VFR z tego co pamietam nie jest wymagana ani zgoda ATC ani kontakt radiowy.

  14. #14
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    thewho, to nie zalezy tylko od typu lotu ale takze od typu przestrzeni powietrznej. Dla VFR w przestrzeniach E, F i G nie potrzebujesz radia. W pozostalych potrzebujesz. W IFR, tylko F i G nie wymaga radia.

  15. #15
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregj Zobacz posta
    thewho, to nie zalezy tylko od typu lotu ale takze od typu przestrzeni powietrznej
    Oczywiscie racja. Po prostu pisalem w domysle o klasie E o ktorej wczesniej napisal N077GL

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Hehe brzmi dziwnie ale tak jest.
    Dokladnie. Znakomitym przykladem jest lotnisko w Visalia (KVIS) w Kaliforni ktore wogole nie ma zadnej wiezy a przestrzen kontrolowana schodzi do samej ziemi. To jest konieczne bo masz tam ILS Cat I i po prostu nie chcesz aby jakies Janosiki robily touch-and-go jak inni sa na podejsciu ILS. Bo gdyby to byla przestrzen G to moglbys sobie latac wokol lotniska nawet przy widocznosci 1 mila trzymajac sie z dala od chmur (bez wymaganego minimum dystansu do chmur) i ktos nagle moglby wyskoczyc z takiej chmury ladujac IFR. Przestrzen E gwaltownie zwieksza wymagania pogodowe dla tego rodzaju operacji touch-and-go. Przestrzen wokol KVIS jest kontrolowana przez Fresno Approach.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 26-03-2011 o 23:11 Powód: ort.

  17. #17
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Może postronnym przypomnijmy, że klasy przestrzeni w Europie i USA znaczą zupełnie coś innego, żeby nie było nieporozumień.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #18

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Atco, aż tak bardzo się nie różnią. Głównie minimami pogodowymi w G, brakiem konieczności składania planu lotu oraz brakiem wymagania uzyskiwania clearance jako VFR (C, D) lub w ogóle nawiązywania kontaktu radiowego (E).
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 27-03-2011 o 01:04

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Cos sie obawiam ze temat skasuja bo juz 2 razy skasowali.
    Tak, byl jeden bo ruch strasznie maly. Nikomu nie wpadlo do glowy aby dac dwoch jako asekuracje na wypadek jak jeden zasnie, trzeba pamietac ze to pierwszy taki wypadek chyba od 60 lat. Wiele wiez w US nie ma zadnego kontrolera w nocy a samoloty i tak moga uzywac lotnisko. Na moim pobliskim Palo Alto wieza sie zamyka o 20:00 i lotnisko sie zamienia w niekontrolowane, cala filozofia.
    Nawet nie dwóch kontrolerów - przy znikomym ruchu faktycznie wystarczy jeden. Tam po prostu trzeba było dać osobę towarzyszącą - takiego pilnowacza żeby kontroler nie usnął.

  20. #20
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Asystent się taki ktośnazywa. W Europie, a nawet w Polsce istnieją ponoć przepisy ograniczające czas ciągłej pracy na stanowisku kontrolera - nie może pracować 8 godzin cięgiem. My też mam pęcherze moczowe i bywamy zmęczeni.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •