Można powiedzieć, prawdziwe rozpoznanie w boju Macie wyobrażenie, na mniej więcej jaką odległość musieli się zbliżyć, żeby widzieć ludzi w kokpicie Cirrusa?
Piloci Southwest 737 i kontroler oraz jego przelozony zostali zawieszenie za decyzje podejscia blisko do lecacego malego samolotu typu Cirrus ktory przez ponad godzine nie odpowiadal na korespondencje z ziemi. Piloci zastsowali sie do prosby kontrolera, zblizyli sie blisko do samolotu SR22 i tylko stwierdzili ze widza 2 osoby w srodku. Wkrotce potem oba samoloty wyladowaly. FAA twierdzi ze nastapilo pogwalcenie minimalnej separacji miedzy samolotami i bylo to niepotrzebne narazanie zycia pasazerow. Southwest zawiesil obu pilotow a FAA zawieslio dwoch kontrolerow az do wyjasnienia sprawy. Zdarzenie mialo miejsce nad Floryda.
The FAA said on Tuesday it is investigating an incident in which a Southwest 737 crew allegedly flew too close to a Cirrus at the request of a controller. The incident took place about 5 p.m. on Sunday, when a controller in the Central Florida Tracon asked the 737 crew if they would check on an SR22 that had been out of radio contact for over an hour. The Southwest crew approached the Cirrus and told ATC they saw two people in the cockpit, then turned away. About 30 seconds later the Cirrus pilot contacted Jacksonville Center. Both aircraft landed safely at their destinations. "Preliminary information indicates that there was a loss of required separation between the two aircraft," the FAA said. The controller, who is a supervisor, has been suspended. Southwest also suspended the flight crew pending an investigation.
"By placing this passenger aircraft in close proximity to another plane, the air traffic controller compromised the safety of everyone involved. This incident was totally inappropriate," said FAA Administrator Randy Babbitt. "We are reviewing the air traffic procedures used here and making sure everyone understands the protocols for contacting unresponsive aircraft." The FAA didn't say how close the airplanes came. The Southwest flight had originated in Phoenix and landed in Orlando.
Można powiedzieć, prawdziwe rozpoznanie w boju Macie wyobrażenie, na mniej więcej jaką odległość musieli się zbliżyć, żeby widzieć ludzi w kokpicie Cirrusa?
Nadgorliwość gorsza od faszyzmu. Nauka: nie wychylać się, nie próbować rozwiązać problemu, udawać że się nie ma pomysłu.
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Tak strzelam ze nie dalej niz 500 m. Wedlug mnie ani kontrolerzy ani piloci nie popisali sie intuicja i zdrowym rozsadkiem. Przeciez takie wypadki byly poprzednio ze ktos sie nie odzywa i jak rzeczywiscie trzeba to sie wysyla wojskowy samolot a nikt nie robi tego typu lotow w formacji ze 100 pasazerami na pokladzie.
Zgadzam sie, dziwne ze nie wyslali F-16s po 1 godzinie braku radia i zadnej proby ladowania z Patrick AFB lub z ANG w JAX.Tak strzelam ze nie dalej niz 500 m. Wedlug mnie ani kontrolerzy ani piloci nie popisali sie intuicja i zdrowym rozsadkiem. Przeciez takie wypadki byly poprzednio ze ktos sie nie odzywa i jak rzeczywiscie trzeba to sie wysyla wojskowy samolot a nikt nie robi tego typu lotow w formacji ze 100 pasazerami na pokladzie.
Ostatnio edytowane przez PolishAir42 ; 30-03-2011 o 21:35
FAA controller, Southwest Airlines pilots suspended after flying too close to another airplane | Dallas-Fort Worth Business News - News for Dallas, Texas - The Dallas Morning News
Moim zdaniem reakcja jest trochę przesadzona, choć trudno mi zrozumieć powód dla którego piloci zdecydowali się odpowiedzieć na prośbę kontrolera. Spokojnie można było skorzystać z pomocy wojska, jeśli już ATC tak bardzo chciało sprawdzić co się z tym samolotem dzieje - co samo w sobie jest interesujące, bo utrata łączności nie powinna być szczególnym wydarzeniem (jeszcze w VMC).“The radar tracks suggest the minimum separation between the aircraft was less than 1.2nm [nautical miles, or about 1.4 statute miles] lateral with 0 feet vertical,” the Aviation Herald said.
Teraz (to "teraz" już trwa prawie 10 lat) ze wszystkim dostali sraczki. A nie daj Boże stracić łączność!
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Atco - raczej jednak sa sensowniejsze metody i procedury na te sytuacje, takie wychylanie sie raczej blizsze glupocie niz kreatywnosci.
Ostatnio edytowane przez egon.olsen ; 31-03-2011 o 09:27 Powód: ort: wychylanie się
Hmm, 1.2 mili? To nie bliżej, prościej i legalnie byłoby zrobić 0.01 mili i 1000ft w pionie? I niech sobie z takiej perspektywy oglądają VFRa i oceniają?
No wiem, że są sensowniejsze - raz wysłałem policyjny śmigłowiec w pogoń za balonem
"Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
Ło, jak dostałem "scenkę sytuacyjną" przechwytywania lecąc A332 innego liniowca podczas RELTy, to nie wierzyłem oczom
Akurat ta scenka bazuje na katastrofie Heliosa...
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Zakładki