Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 48
Like Tree5Likes

Wątek: 2011.04.01 Nagła dekompresja w czasie lotu Southwest 737

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie 2011.04.01 Nagła dekompresja w czasie lotu Southwest 737


    Polecamy

    Dziura w suficie wywolala nagla dekompresje w samolocie Southwest 737 lecacym z Phoenix do Sacramento. Piloci gwaltownie zeszli z FL360 and 11000 stop po czym wyladowali w bazie wojskowej w okolicy Yumy. Nikomu nic sie nie stalo jakkolwiek niektorzy pasazerowie twierdzili ze tracili chwilami przytomnosc z uwagi na brak tlenu. NTSB bada przyczyny powstania otworu.


  2. #2
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Jedna z pasażerek robiła w czasie incydentu zdjęcia, można je znaleźć np. tu: Hole in Plane Leads to Emergency Landing, Twitpic Shows Details [PHOTOS]

  3. #3
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Po tym incydencie Southwest uziemił 81 samolotów.
    no risk, no fun ;D


  4. #4

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Oficjalna wiadomość Southwest Airlines:
    Carrier To Begin Aggressive Inspection of Fleet to Ensure Safety DALLAS, April 2, 2011 /PRNewswire via COMTEX/ --
    Southwest Airlines (NYSE: LUV) said early this morning it is working with the National Transportation Safety Board (NTSB) to determine the cause of a depressurization event during a Phoenix-Sacramento flight on Friday that diverted to Yuma, Ariz., for a successful emergency landing. Further, the carrier has decided to keep a subset of its Boeing 737 fleet out of the flying schedule to begin an aggressive inspection effort in cooperation with Boeing engineers.
    "The safety of our Customers and Employees is our primary concern, and we are grateful there were no serious injuries," said Mike Van de Ven, Southwest's executive vice president and chief operating officer. "We have launched personnel to Yuma to begin the investigation process with the NTSB, FAA, and appropriate parties to determine the cause of the depressurization."
    There were 118 passengers on board and five Phoenix-based crew members aboard Flight 812. Preliminary reports indicated the aircraft lost pressure and oxygen masks were deployed. After the plane landed safely in Yuma, the crew confirmed a hole in the top of the aircraft, approximately mid-cabin. One flight attendant was treated at the scene for a minor injury, as was at least one passenger. No injuries required transport to the hospital. The Company arranged for a Southwest Airlines aircraft to transport the Customers from Yuma to Sacramento last night.
    Southwest is working with Boeing on an inspection regimen for the 81 affected Boeing 737 aircraft in the fleet, which are covered by a set of Federal Aviation Administration Airworthiness Directives aimed at inspections for aircraft skin fatigue. These aircraft will be inspected over the course of the next several days.
    Southwest is working aggressively to minimize Customer inconvenience. Customers are encouraged to check flight status at www.southwest.com before heading to the airport, and any inconvenienced Customers will be reaccommodated.
    SOURCE Southwest Airlines
    Southwest Airlines Newsroom: Releases

  5. #5

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    39,768 cykli, 48,722 godzin.
    Dużo krótkich lotów - nie pierwszy raz incydent z tego powodu

    http://flightaware.com/live/flight/S.../KNYL/tracklog

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    Mam pytanie laika: co oznacza dla pasażerów nagła dekompresja i skoro z zewnątrz hulało powietrze o temp. -50 stopni, to dlaczego pasażerowie nie pozamarzali?

  7. #7
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    3 czynniki spowodowaly ze pasazerowie nie pozamarzali: 1. piloci natychmiast rozpoczeli maksymalnie szybkie znizanie (~6000 ft/min) , 2. wymiana ciepla/temperatury zajmuje troche czasu zwlaszcza wolniej jak to jest rzadkie powietrze 3. klimatyzacja w samolocie ciagle dzialala pompujac cieple powietrze
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 03-04-2011 o 00:57

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    EPZG

    Domyślnie

    W wiadomościach w amerykańskiej TV znalazłem taką oto tabelkę:



    Czy to możliwe, że w ciągu pierwszej minuty zniżania samolot stracił aż 16300 stóp wysokości (~5 km)?

  9. #9
    uKL
    uKL jest nieaktywny

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Warszawa/Lublin

    Domyślnie

    Zajrzyj do linka 3 posty wyżej. Tam jest wszystko ładnie zaprezentowane.

  10. #10

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Powyżej ktoś podał link do flight trackera. Tam są podobne wartości wysokości, ale inne prędkości. Traktowałbym to z dużą dozą rezerwy.

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Tam są podobne wartości wysokości,
    Na szczescie wysokosci tez tam sa inne, inaczej sensu by to nie mialo. Wysokosc tracili jednostajne z szybkoscia okolo 5000 ft/min co sie zgadza z oczekiwanymi liczbami. FAA okresla ze musisz sie znalezc na 14000 ft nie dalej niz po 4 minutach. A co do tej TV to wszystko by sie zgadzalo gdyby zamiast 3:59 napisali 3:57, jeden taki byk zmienia wszystko.

  12. #12

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Jeszcze rano wartości były takie, jak w TV, i dlatego nie wydawały mi się prawdopodobne. Teraz poprawili dane w necie.

  13. #13
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Ciekawy przypadek. Nie latam Southwest ale 737 sa wszedzie
    A ze dziennikarze wala byki nie z tej ziemi to normalne. Dziennikarze zawsze robia dobra mine i udaja ze wiedza o czym mowia, nie majac pojecia jakie glupoty opowiadaja. Niestety, wielu ludzi w to wierzy co slysza w TV czy radio albo czytaja co napisane w gazecie.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  14. #14

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Tu tak obrazkowo:


  15. #15
    Awatar SkyGuy

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Berlin, Germany, Germany

    Domyślnie

    Cale szczescie, ze nikomu sie nic nie stalo, pamietam, ze kiedys Aloha Airlines mieli powazniejszy przypadek gdzie najpierw zrobila sie dziura w kadlubie samolotu, potem powiekszala sie, az z samolotu zrobil sie prawie "kabriolet":

    Aloha Airlines Flight 243 - Wikipedia, the free encyclopedia

    A wracajac do Southwest to wlasnie ogladam wiadomosci i podano, ze w 3 innych 737 odkryto oslabienie materialu w
    podobnych miejscach gdzie nastapila dekompresja. Czy to jest jakis blad konstrukcyjny?

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Raczej nie błąd konstrukcyjny, tylko duża ilość cykli i wiek 733 WN + maintenance nie za wybitne.
    Eee tam, podpis ;)

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    No właśnie, w 2008 była jakaś afera z Southwest - latali bez aktualnych przeglądów dot. chyba pęknięć w kadłubie.
    Wiadomo, maksymalizują zyski, latają non-stop, nie mieli czasu. To się mogło przyczynić do tego incydentu.

    Trochę więcej o tamtym wydarzeniu:
    Engineering Ethics Blog: Whistleblowing on Southwest Airlines: Cracks of Doom or Paperwork Errors?

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Akurat w tym wypadku Southwest jest bez winy. Tutaj zreszta najnowszy press briefing inspektora NTSB na ten temat. Przy samym koncu gosc tlumaczy ze po prostu do tej pory uwazano ze w tych samolotach ktore maja ponizej 40000 cykli i w tym miejscu (ktore on nazywa 'lap joint") nie trzeba bylo robic szczegolowych testow eddy-current na zmeczenie materialowe bo mimo ze ten samolot przeszedl szczegolowy maintenance rok temu to te wady byly nie do zauwazenia dla oka mechanika. Obecnie Boeing jest w trakcie pisania nowego biuletynu serwisowego na ten temat.


  19. #19

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Akurat w tym wypadku Southwest jest bez winy. Tutaj zreszta najnowszy press briefing inspektora NTSB na ten temat. Przy samym koncu gosc tlumaczy ze po prostu do tej pory uwazano ze w tych samolotach ktore maja ponizej 40000 cykli i w tym miejscu (ktore on nazywa 'lap joint") nie trzeba bylo robic szczegolowych testow eddy-current na zmeczenie materialowe bo mimo ze ten samolot przeszedl szczegolowy maintenance rok temu to te wady byly nie do zauwazenia dla oka mechanika. Obecnie Boeing jest w trakcie pisania nowego biuletynu serwisowego na ten temat.

    Coś, gdzieś, kiedyś słyszałem że tego tak łatwo nie idzie dojrzeć o ile oczywiście nie jest to "jawne" pęknięcie kadłuba. To było zdaje się przy okazji jakiejś katastrofy w Azji - 747 wpadł do oceanu/morza po złym załataniu ubytku w kadłubie wiele lat wcześniej jako nowy samolot. Mówili wtedy że niektóre pęknięcia i zmiany struktury są niemal nie do wykrycia bez specjalistycznego sprzętu.

  20. #20
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Boeing polecił liniom lotniczym sprawdzenie 737 starszego typu, FAA szykuje w związku z tym nakaz:
    Szukają dziur w Boeingach 737 - Najważniejsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 05.04.2011

    Pytanie: czy jeśli FAA (amerykańska agencja) nakazuje wykonanie czegoś to czy dotyczy to wszystkich wymienionych 737, również tych latających np. w Europie?

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •