Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6
  1. #1
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie 2011.04.08 Holenderski F-16AM ląduje awaryjnie w Charleroi (CRL/EBCI)


    Polecamy


    Myśliwiec F-16AM wykonywał wczoraj rankiem lot testowy przed remontem w zakładach SABCA. Podczas próby lądowania ok. 10:30 na lotnisku South Brussels Airport w Charlerois-Gosselies schowało się przednie podwozie i samolot uległ znacznym uszkodzeniom. Jego części znajdowano na dystansie 300 m. Nikomu nic się nie stało. Pilot opuścił samolot po zatrzymaniu na pasie.
    Najpoważniejszym problemem okazał się wyciek toksycznej hydrazyny (używanej w F-16 do awaryjnego rozruchu, przysparzającej problemów także w normalnej eksploatacji). Z tego powodu trzeba było zamknąć lotnisko na kilka godzin. Otwarto je po 14:15.

    Z powodu zamknięcia lotniska nie wystartowało 13 samolotów, a 13 innych skierowano na inne lotniska. 11 samolotów poleciało do Liege, a 2 do Zaventem. Na lotnisku na wznowienie lotów oczekiwało około 16 tysięcy pasażerów i towarzyszących im osób. South Brussels Airport jest wykorzystywany głownie przez tanie linie lotnicze, w tym Ryanair.
    Uszkodzony samolot to F-16AM J-640 z Volkel Wing (312 sq). Jest to jeden z holenderskich myśliwców tego typu, które po remontach mają zostać przekazane Chile . Jego transfer do Chile przewidywano na wrzesień 2011. Stan holenderskich F-16 uznawany jest za fatalny.
    Altair - Awaryjne lądowanie F-16
    Ostatnio edytowane przez MichalWroc ; 09-04-2011 o 15:09

  2. #2
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Zaciekawiło mnie to stwierdzenie - ostatnie zdanie.

    Stan holenderskich F-16 uznawany jest za fatalny.

    Uznawany przez kogo?

  3. #3
    Awatar MichalWroc

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Wrocław

    Domyślnie

    Tu masz dalszy wywód: Altair - Fatalny stan holenderskich F-16 . Aczkolwiek do niektórych informacji podawanych przez Altair, wg. mnie należy podchodzić z odpowiednim dystansem (taka personalna uwaga ogólna, stricte nie odnosząca się w całości do tego tematu)

  4. #4
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Maciey Zobacz posta
    Zaciekawiło mnie to stwierdzenie - ostatnie zdanie.

    Stan holenderskich F-16 uznawany jest za fatalny.

    Uznawany przez kogo?
    Przez wszystkich. Sami Holendrzy mówili mi w czasie Luchtmachtdagen, że ilośc lotnych egzemplarzy spośród etatowych 86 jest znikoma....Mówiło się, że po skierowaniu kilku maszyn na Libię, w kraju nie został ani jeden zdatny do lotu F-16.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPNT/EPRZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Bery Zobacz posta
    nie został ani jeden zdatny do lotu F-16.
    Jak to? A J-015? Przecież nie tak dawno fruwał na treningach Co prawda z jednej maszyny się pary dyżurnej nie zrobi, ale...
    [*]C-295M ,,019"[*] ppłk rez. mgr inż. pil. Lech Marchelewski, inż. pil. Piotr Banachowicz[*]C-172 ,,SP-ZAP"[*]płk pil. Alaksandr Marficki, płk pil. Alaksandr Żuraulewicz[*]Tu-154M ,,101"[*]mgr inż. pil. Stanisław Jurewicz[*]mgr inż. pil. Tadeusz Świst[*]

  6. #6
    Awatar Bery

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez jasiek Zobacz posta
    Jak to? A J-015? Przecież nie tak dawno fruwał na treningach Co prawda z jednej maszyny się pary dyżurnej nie zrobi, ale...
    Domyślam się, że odliczyli parę dyżurną i Pomarańczowego.
    Powiedz Litwinom, niech mię czekają z tabaką
    Częstochowską, nie biorę innej, tylko taką

    ---------


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •