Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 62
Like Tree9Likes

Wątek: 2011.04.11 JFK - A380 Air France uderzył w CR7 Comair

  1. #21

    Dołączył
    Jul 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez damian1982 Zobacz posta
    Korespondencja dzięki LiveATC.NET
    Ma ktoś może link do transkrypcji?

  2. #22
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Jeśli CRJ faktycznie był po lądowaniu, to (dalej gdybając) to może walnął system dokowania samolotów?
    Nie sądzę, żeby na takim lotnisku marszałkowski ustawiał samoloczury...albo żeby aż tak się pomylił przy ustawianiu...w końcu są przecież linie namalowane:/

  3. #23

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Zdjęcia uszkodzeń

    wg. http://nycaviation.com/2011/04/damag...e-a380/?page=2

    wg. tvn
    - Coś w nas uderzyło, przyślijcie wóz strażacki - miał powiedzieć pilot Bombardiera. Informacje o zderzeniu wysłał też Airbus. - Chyba w coś uderzyliśmy - przekazał francuski lotnik.
    "Chyba" ale to Air France poniesie "proporcjonalnie" większe straty.

  4. #24

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    8 km od EPLS

    Domyślnie

    W Wiadomościach o 7.00 mówili o tym zdarzeniu i ponoć wieża lotów ponosi winę.

  5. #25

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Wygląda to że Comet nie był jeszcze "dokołowany" do Standu a AF kołował za nim. Myślę że ktoś dostanie po premii A tu pachnie tylko dwoma miejscami - Piloci albo ATC.

  6. #26
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Jak teraz naprawić to skrzydło w A380? Wiem, że zależy od stopnia uszkodzenia konstrukcji, ale załóżmy, że jest uszkodzone. Całe skrzydło do wymiany, czy odnitują końcówkę samą i tylko ją wymienią? Gdyby miało się okazać, że tylko wyklepią blachę, to jakoś bym się bał lecieć tym samolotem

  7. #27
    Awatar mshare

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    UK

    Domyślnie

    Sprawdza całą konstrukcje i wymienią to, co jest uszkodzone. Raczej nie ma co tam klepać, teraz już nawet aut się nie klepie tylko wstawia gotowe części.

  8. #28
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Skrzydło przychodzi do Tuluzy z Crewe w jednym kawałku. Więc raczej do wymiany całe skrzydło.

    EDIT
    Pogrzebałem w moich szpargałach i poniżej fotka takiego skrzydła w trakcie transportu pomiędzy Bordeaux i Tuluzą
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  9. #29
    Awatar Jerry

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland

    Domyślnie

    Bez wizyty Belugi w NYC się raczej nie obejdzie... :] Swoją drogą przeprowadzenie takiej operacji z dala od bazy technicznej musi być sporym wyzwaniem.

  10. #30
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bonżurek Zobacz posta
    Skrzydło przychodzi do Tuluzy z Crewe w jednym kawałku. Więc raczej do wymiany całe skrzydło.
    Jak dla mnie to od razu cały płatowiec do wymiany.... Coraz lepsze rzeczy tutaj się wypisuje... Naprawde myślicie że przy tak drobnym uszkodzeniu wymienią całe skrzydło ??? A w fabryce to jak je składają w jedną całość ? To że stamtąd jedzie w całości wynika z rozrzuconej produkcji Airbusa....
    KZ

  11. #31
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Raczej wątpie by były jakieś uszkodzenia konstrukcyjne, CR7 się swobodnie obrócił, więc to rozproszyło energię. Oczywiście to zostanie sprawdzone, ale nie zdziwie się jak ten samolot poleci z tylko prowizorycznie naprawioną końcówką.
    bonżurek to co jedzie na naczepie na załączonym zdjęciu to statecznik pionowy, skrzydło jest trochę większe.

  12. #32
    Awatar 787Dreamliner

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bonżurek Zobacz posta
    Skrzydło przychodzi do Tuluzy z Crewe w jednym kawałku. Więc raczej do wymiany całe skrzydło.
    No ale przecież skrzydło nie jest wykonane z jednego kawałka blachy. Składa się z poszczególnych cz, które montowane są w Crewe.
    Podobnie jak silnik, mimo, że jest dostarczany w całości, w razie usterki przecież nie wymienia się całego, tylko uszkodzone elementy.
    Wymiana skrzydła to, wg mnie, cholernie skomplikowana i kosztowna naprawa (trzeba je 'odczepić' od kadłubu, a tego chyba na JFK się nie zrobi).

    Nie sądzę, żeby Airbus nie przewidział na etapie projektowania, uszkodzenia końcówki skrzydła i możliwości jej ewentualnej wymiany.

  13. #33

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Nowogard (EPSC)

    Domyślnie

    Jaja sobie robicie? Z tą wymianą skrzydła?

  14. #34
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Też wydaje mi się mało prawdopodobne, ze całe skrzydło wymienią. Jak oglądałem program o An-124 albo An-225 to pokazywali, że skrzydło składa się chyba z 3 rzędów dźwigarów, które podzielone są na 4 odcinki. Tutaj może być podobnie i chyba rozsądnie by to wyglądało, gdyby tylko końcowy odcinek wymienili. Albo 2 ostatnie, jeśli łączenie odcinków jest nadszarpnięte.

  15. #35
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Koledzy na fotce macie pokazane, jak wygląda takie skrzydło. Ono jest w jednym kawałku a w Tuluzie jest tylko uzbrajane w hydraulikę, etc.
    Poprzedni incydent z udziałem A380 AF w Paryżu (było coś podobnego - A330 zahaczył wingletem tył A380 i rozciął poszycie na długości 1÷2 metrów) spowodował uziemienie samolotu na około 2 tygodnie.
    Ale faktycznie w 2007 roku zdarzył się podobny incydent - lewe skrzydło A380 zahaczyło o hangar w Bangkoku. Tam chyba tylko nastąpiło uszkodzenie samego wingletu. Zdemontowali je i samolot dalej poleciał w trasę.
    To tyle od strony merytorycznej. Może nie mam tak wielkiej wiedzy jak Wy, ale nie uważam, żeby to był powód do sarkazmu. Poza tym zwracać uwagę można również w normalny sposób.

    @Jerry: Skrzydła od A380 nie wchodzą do Belugi - są przewożone drogą lądowa i morską.
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  16. #36
    KZ
    KZ jest nieaktywny
    Awatar KZ

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Ambush Country

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bonżurek Zobacz posta
    Koledzy na fotce macie pokazane, jak wygląda takie skrzydło. Ono jest w jednym kawałku a w Tuluzie jest tylko uzbrajane w hydraulikę, etc.
    Kolego bonżurek - naprawdę odrób pracę domową i zobacz jak są zbudowane jest skrzydło...
    KZ

  17. #37
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rob_Sad Zobacz posta
    bonżurek to co jedzie na naczepie na załączonym zdjęciu to statecznik pionowy, skrzydło jest trochę większe.
    No niezupełnie. Nie mam pod ręka zdjęć pionowego statecznika - musiałbym pogrzebać głębiej w katalogach. Ale popatrz na zdjęcie zrobione rok później.
    Pozdrawiam,
    bonżurek


  18. #38
    Awatar Rob_Sad

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Masz racje w tej perspektywie widac skalę

  19. #39
    Moderator
    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    OTHH; EPWA

    Domyślnie

    Rany - o czym Wy piszecie?? Jaka całość??
    To, że skrzydło jedzie do Tuluzy w jenym kawałku nie oznacza, źe jest monolityczne!! Podobnie z kadłubem - kiedy LOTowskiemu 767 zgiął się kadłub to wymieniali cały???? Oczywiście, że nie!! Roznitowano kadłub i wstawino CAŁĄ sekcję!! A wszystko w hangarze w Warszawie w dwadzieścia parę dni...
    Tutaj będzie podobnie, a może i łatwiej, bo jeżeli nie doszło do uszkodzenia (rozszczelnienia) kesonu ze zbiornikiem paliwa a tylko końcówka, na co pobieżnie mi to wygląda, to można samolot przebazować lotem do bazy macierzystej. Jest coś takiego jak CDL który umożliwia latanie w takich przypadkach jak np. brak wingletu, nawet na tym forum były zdjęcia A330 bez jednego wingleta.
    No i rzecz podstawowa - aluminium i jego stopów się nie klepie, bo traci całkowicie wytrzymałość po kilkukrotnym zgięciu, czasem i wcześniej, zupełnie inaczej niż stal.
    Pozdrawiam!
    Piotr

  20. #40
    Awatar bonżurek

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    było LFPT, jest EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    No dooobra - sorki za zamieszanie. Bo to w końcu chyba ode mnie się zaczęło. Zasugerowałem się tymi transportami z Crewe w jednym kawałku (miałem okazję klepnąć takie skrzydło po folii zabezpieczającej ). Pracę domowa odrobiłem jakby kto pytał
    Pozdrawiam,
    bonżurek


Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •