Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 62
Like Tree9Likes

Wątek: 2011.04.11 JFK - A380 Air France uderzył w CR7 Comair

  1. #1
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie 2011.04.11 JFK - A380 Air France uderzył w CR7 Comair


    Polecamy

    Kołujący A380 AF zawadził skrzydłem o CR7 Comair.




    Air France Flight 007 was taxiing away from Terminal 1 for takeoff when one of its massive wings clipped the tail of Delta Connection Flight 6293 operated by a Comair Bombardier CRJ-700 (N641CA), arriving from Boston. The incident occurred on taxiway M, which is adjacent to Terminal 1.
    It appeared the upper wing fence on the A380′s left wing was embedded into the CRJ’s left horizontal stabilizer.
    A CNN reporter onboard the Air France plane said he felt a slight bump, akin to a pothole, followed by an immediate stop. The plane was soon surrounded by emergency trucks.


    There were no reports of injuries on either plane.
    The Air France A380 was towed back Terminal 1 to deplane its 475 passengers. According to one passenger on Air France 007, they were being accommodated at an airport hotel until they can be booked on other flights or replacement aircraft sometime on Tuesday.
    The Delta Connection flight was carrying 62 passengers and four crew.
    Air France Airbus A380 Clips Smaller Delta Jet at Kennedy Airport in New York | NYCAviation

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 12-04-2011 o 14:09
    no risk, no fun ;D


  2. #2
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Jak zabawkę go przesunął
    kamio333 and obserwator like this.

  3. #3
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Uuuups.... ! Czy w CRJ-ocie nikt nie ucierpiał? Wygląda to bardzo źle :/

  4. #4
    Awatar Skaut198

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPZA - Zamość

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez magic Zobacz posta
    Czy w CRJ-ocie nikt nie ucierpiał?
    I w odpowiedzi:

    Cytat Zamieszczone przez Gabec Zobacz posta
    A CNN reporter onboard the Air France plane said he felt a slight bump, akin to a pothole, followed by an immediate stop. The plane was soon surrounded by emergency trucks. There were no reports of injuries on either plane.
    Znamy angielski Magic, prawda?

  5. #5
    Awatar magic

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Skaut198 Zobacz posta
    Znamy angielski Magic, prawda?
    Znamy. Nie zauważyłem tego zdania.

    To istny cud, że nikomu nic się nie stało. Mogło być wiele urazów głowy/kręgosłupa. Podobnie dla kogoś z obsługi naziemnej mogło się to skończyć tragicznie :/

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Cytat z komentarzy youtube'a:

    i bet it smelled like urine inside that little CRJ!

    Ma człowiek sporo racji!

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Jak tego piloci dokonali, tuż przy dobrze oświetlonym terminalu i braku mgły pozostaje na razie ich słodką zagadką. Jeśli ktoś ich widział, a nawet sfilmował, to oni siebie wzajemnie raczej też powinni, chyba że CR7 nagle się cofnął, ale jakim cudem?
    Hypne

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Piloci? Obstawiam, któryś z marszałków dostanie po głowie.

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    E, myślę że nie za bardzo mieli czas się przestraszyć... za to domyślam się jaki szok przeżył kokpit... siedzisz spokojnie, robisz checklistę, a tu cię nagle przestawia o 90 stopni...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Przed CRJotem nie widać wypychacza... Możliwe, że był ustawiony nie w punkcie zatrzymania tylko troszkę dalej aby móc się obrócić do wykołowania. Dodatkowo A380 mógł nie kołować po centralnej z jakiegoś powodu i z braku marginesu błędy trach.

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Obstawiam, któryś z marszałków dostanie po głowie.
    Tylko na małych lotniskach jest asysta follow me przy kołowaniu - przeważnie jak nie ma oznakowania pionowego lub poziomego.

    Cytat Zamieszczone przez magic Zobacz posta
    To istny cud, że nikomu nic się nie stało. Mogło być wiele urazów głowy/kręgosłupa.
    Samolot był już gotowy do ruszenia więc wszyscy siedzieli pozapinani - narażona była tylko załoga pokładowa.

    Choć z drugiej strony to CRJoty mogą same się cofać - chyba nie jak są załadowane na full (tak czasem robi SAS na CRJ-200 na Ławicy).
    Mógł dostać zgodę na cofanie, po chwili ją cofnięto ale już troszkę ujechał... szkoda, że filmik jest taki krótki.
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 12-04-2011 o 17:13 Powód: Korzystamy z funkcjonalności edycji postów :p
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  11. #11
    Awatar Pawel.Guraj

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W/g ludzi z Anetu, CRJ był zaraz po lądowaniu, i w zasadzie chwilę wcześniej zatrzymał się na standzie.

    p,paw.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA / EPZP

    Domyślnie

    To wtakim razie idealny filmik do pokazywania paxom, którzy odpinają pasy i wstają zaraz po wylądowaniu - dlaczego NIE należy tego robić
    Jerry, PuChaCz, DaKo and 4 others like this.

  13. #13

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Jak zabawkę go przesunął
    Dokładnie.

  14. #14
    Awatar pesere

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    No to rusza w swiat kontrole z metrowkami na lotniska gdzie A380 jest dopuszczony.
    Swoja droga nie spodziewalem sie ze statecznik pionowy jest tak wytrzymaly.

  15. #15
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Korespondencja dzięki LiveATC.NET


  16. #16
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noncek Zobacz posta
    To wtakim razie idealny filmik do pokazywania paxom, którzy odpinają pasy i wstają zaraz po wylądowaniu - dlaczego NIE należy tego robić
    Właśnie to samo chciałem napisać. Przy instrukcji bezpieczeństwa powinien być wyświetlany.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Swoją drogą niezłą prędkość kołowania miał ten Air France...
    Eee tam, podpis ;)

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Kalkulator, stoper, i wyszło ok. 20kts.

  19. #19

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Pierwsza część filmiku jest dość wyraźnie przyspieszona, spójrzcie na bardzo sztucznie przyspieszone ruchy marshalla w odblaskowej kamizelce.

  20. #20
    Awatar master

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    T.G.

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Piloci? Obstawiam, któryś z marszałków dostanie po głowie.
    Jeżeli A380 nie był prowadzony przez Follow to cała odpowiedzialność za kołowanie samolotu ponosi TWR za instrukcje do kołowania i załoga samolotu za stosowanie się do niej, chyba że piloci mieli nakaz czekania w miejscu, a sami postanowili kołować uznając że się zmieszczą - choć to jest najmniej prawdopodobne. Teoretycznie marszałek ustawiający CRJ mógł dać znać TWR że A380 nie może kołować dopóki CRJ'ka nie zostanie ustawiona na stanowisku - ale łatwo się mówi jak się tam nie było i nie zna prawdziwej przyczyny zdarzenia.

Strona 1 z 4 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •