Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
  1. #1

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie 2011.04.18 Przymusowe lądowanie LOT-u na Islandii


    Polecamy

    Samolot linii LOT lecący z Chicago do Warszawy musiał lądować na Islandii. Przyczyną nieplanowanego przystanku było agresywne zachowanie dwóch pijanych mieszkańców Nowego Targu. Mężczyźni gonili się po pokładzie samolotu, a gdy stewardesa próbowała ich uspokoić jeden z mężczyzn uderzył ją w twarz.
    Jak wynika z relacji świadków, gdy pijany góral uderzył stewardesę, załoga poprosiła o pomoc pasażerów, którzy obezwładnili mężczyzn. Kapitan samolotu zdecydował natomiast o lądowaniu na Islandii. Tam mężczyźni zostali wysadzeni i przekazani policji.

    2 godziny opóźnienia

    Samolot wyleciał z USA wczoraj. W stolicy Polski miał lądować dziś o 14.15. Jednak ze względu na incydent z udziałem mieszkańców Nowego Targu był opóźniony o dwie godziny.

    Żródło:TVN24

  2. #2
    Awatar piotrek.

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Jeśli miał lądować o 14.15 to był to LO4 czyli znowu Papa Alfa. Ta dwójka pasażerów powinna pokryć koszty całej operacji.

  3. #3
    gzt
    gzt jest nieaktywny
    Awatar gzt

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Massachusetts

    Domyślnie

    Mam nadzieje ze za te wyczyny zaplaca - doslownie - ladowanie nieplanowane dosc duzo kosztuje - niech poczuja matolki co znaczy odpowiedzialnosc za swoje czyny.
    Greg
    Flying is a thrill #2 known to mankind. Landing is #1.

  4. #4
    Awatar Seta7

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Z tego co wiem, to ci panowie odpowiedzą za swoją*zabawę w ciągu 24h.

  5. #5

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Hmmm, kaca będą mieli pamiętnego.....

    A tak na poważnie, to zostaną obciążeni kosztami całej akcji na podstawie czego? musi być wyrok sądu, czy same linie to załatwiają ? Bo w umie nie wiem jak to jest.

    Pozdrawiam
    Matti

  6. #6

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Przynajmniej w USA tak by to wygladalo:

    Jedna droga: Linie wystawiaja rachunek a pasazer typowo odmawia zaplacic - wtedy sad cywilny decyduje (linia musi skarzyc).
    Druga droga: Pasazerowie sa oskarzeni w sadzie kryminalnym przez publicznego prokuratora za rozne wykroczenia i skazani przez ten sad (jakis czas za kratkami, itp.) i sedzia moze im automatycznie doliczyc odszkodowanie ktore musza zaplacic liniom jesli linie o to wystapia.

  7. #7
    Awatar Rosenzweigova

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    6 ft over the rainbow

    Domyślnie

    A jaki może być - z grubsza i w przybliżeniu - koszt takiej 'imprezy' dla tej dwójki?


  8. #8
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Tak na oko - około 40.000zł kosztów bezpośrednich (stracone paliwo na ponowny start, opłaty lotniskowe), ale potem dochodzą dalsze koszty. Pasażerowie, którzy spóźnili się na dalsze loty, nieplanowana rotacja załóg itp. itd. Może się z tego zrobić 100.000zł. Singapore Airlines za przymusowe lądowanie 777 na long haulu żądały od pasażera $25.000. Koszty bezpośrednie były wycenione na $17.000. Ale to było w 2003, paliwo było tańsze.
    W Continental Airlines za przymusowe lądowanie na trasie Oslo-Newark rozrabiacz zapłacił $12.000 kary i $13.000 kosztów lądowania.
    W US Airways na trasie Filadelfia-Dublin (przymusowe lądowanie w Gander) pan zapłacił 30.000 CAD (w tym 10.000 CAD kary).

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Bez przesady , w Polsce też to funkcjonuje jako proces adhezyjny. Warunek jest taki że trzeba zgłosić się przed rozpoczęciem procesu karnego.

  10. #10
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Ci panowie będą sądzeni w Islandii, czy jakiś transfer do Polski się szykuje?

    Jeśli chodzi o koszty, to poza kosztami paliwa na ponowny start pewnie doszło trochę zrzuconego paliwa? Czy może na tym etapie lotu ORD-WAW w zbiornikach jest już go wystarczająco mało, żeby bezpiecznie wylądować?

  11. #11
    Awatar PuChaCz

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    okolice EPWA

    Domyślnie

    W wiadomościach powiedzieli, że awanturnicy muszą wrócić do kraju na własną rękę, potem pewnie proces.

  12. #12
    FighterMan
    Goście

    Domyślnie

    Mi tam najbardziej szkoda stewardessy...

  13. #13
    Awatar yeti pilot

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Za ostatni incydent z żydem awanturującym się na pokładzie Boeing 767 LOT-u o przeniesienie syna z klasy ekonomicznej do klasy bussines , awanturnik był zmuszony zapłacić około 100000zł

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    Tak na oko - około 40.000zł kosztów bezpośrednich (stracone paliwo na ponowny start, opłaty lotniskowe), ale potem dochodzą dalsze koszty. Pasażerowie, którzy spóźnili się na dalsze loty, nieplanowana rotacja załóg itp. itd. Może się z tego zrobić 100.000zł. Singapore Airlines za przymusowe lądowanie 777 na long haulu żądały od pasażera $25.000. Koszty bezpośrednie były wycenione na $17.000. Ale to było w 2003, paliwo było tańsze.
    W Continental Airlines za przymusowe lądowanie na trasie Oslo-Newark rozrabiacz zapłacił $12.000 kary i $13.000 kosztów lądowania.
    W US Airways na trasie Filadelfia-Dublin (przymusowe lądowanie w Gander) pan zapłacił 30.000 CAD (w tym 10.000 CAD kary).
    Co do opłat. Czy lądowanie z awanturnikiem na pokładzie jest traktowane tak samo jak zwykłe lądowanie, normalnego rejsu czy tak samo jak w przypadku emergency gdzie nie pobiera się opłat za postój, obsługę, etc.? Czy zależy to może od kraju? Gdzieś wyczytałem że np. na EPWA nie pobiera się opłat za przymusowe lądowanie np. w przypadku awarii czy choroby pasażera.

  15. #15
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Ale za ekstra paliwo, itp trzeba zaplacic.

  16. #16
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yeti pilot Zobacz posta
    Za ostatni incydent z żydem awanturującym się na pokładzie Boeing 767 LOT-u o przeniesienie syna z klasy ekonomicznej do klasy bussines , awanturnik był zmuszony zapłacić około 100000zł
    Oj, chyba jednak (niestety) nie.

  17. #17
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gregj Zobacz posta
    Ale za ekstra paliwo, itp trzeba zaplacic.
    I warto dodać, że na lotnisku, gdzie linia normalnie nie ląduje może to być dużo droższe, bo nie ma kontraktów na paliwo itp. i musi tankować za taką cenę jaka się trafi. Chyba, że akurat jest tam koncern, z którym ma podpisany kontrakt na dostawy.
    Prawdopodobnie na tym etapie lotu zrzucanie już nie było konieczne.

  18. #18
    Awatar yeti pilot

    Dołączył
    Aug 2010
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ols Zobacz posta
    Oj, chyba jednak (niestety) nie.
    Dlaczego nie ??? Całe koszty powrotu do EPWA a także postój , paliwo itp. to tyle kosztuje... Nie wiem czy zapłacił ale tyle był winny naszej lini.

  19. #19
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez yeti pilot Zobacz posta
    Dlaczego nie ??? Całe koszty powrotu do EPWA a także postój , paliwo itp. to tyle kosztuje... Nie wiem czy zapłacił ale tyle był winny naszej lini.
    Skąd masz te dane? Mogę prosić o jakieś źródło uwiarygodniające?

  20. #20
    ols
    ols jest nieaktywny
    Awatar ols

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez yeti pilot Zobacz posta
    Dlaczego nie ??? Całe koszty powrotu do EPWA a także postój , paliwo itp. to tyle kosztuje... Nie wiem czy zapłacił ale tyle był winny naszej lini.
    Nie - tyle to kosztowało LOT. A czy sprawca jest coś winny przewoźnikowi i czy zapłacił… To dobre pytanie, może ktoś z LOTu przybliży

    edit:
    Cytat Zamieszczone przez raffij Zobacz posta
    Skąd masz te dane? Mogę prosić o jakieś źródło uwiarygodniające?
    Rzecznik LOT podawał kwotę 100 tys ale dolarów kosztów poniesionych w związku z tamtym incydentem.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •