Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 39
Like Tree6Likes

Wątek: 2011.04.29 TU-154-B2 piloci prawie stracili kontrolę nad samolotem

  1. #1

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie 2011.04.29 TU-154-B2 piloci prawie stracili kontrolę nad samolotem


    Polecamy

    Tu-154-B2 pierwszy lot po 10 latach stania w hangarze. Krótko po starcie system kontroli lotów odmówił posłuszeństwa i piloci stracili kontrole nad samolotem. Na szczęście udało się wylądować w jednym kawałku.


    YouTube - 2-

    więcej na Video: Control Almost Lost In Flight � Civil Aviation Forum | Airliners.net
    mirror: LiveLeak.com - TU-154 Almost Loses Control in FLight
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 02-05-2011 o 15:22 Powód: Temat

  2. #2
    Awatar Mufec

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Wow
    Naprawdę im się upiekło...
    Swoją drogą ciekawe jak dokładnie przeprowadzali przegląd

  3. #3

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    This model is banned for civil aviation.
    Most probably it was taken out for military use or something of the sort.
    Russian forums are on it.
    But as the aerodrome is military - not much information is leaking.
    Versions are numerous.
    Most guys say: TU-154 can't fly like this.

  4. #4
    Awatar Tom_EPKK

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    KRK/EPKK

    Domyślnie

    O kurcze, nieźle ich wytelepało... dobrze, że dali radę posadzić maszynę...
    ...My Eyes Can See What Others Cannot...
    EPKK Spotters @Facebook

  5. #5

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Mam wrażenie, że te tutki ostatnio robią się bardzo "kapryśne"... Może już czas zacząć wysyłać je na emeryturę? Samolot ogólnie jest ok, nic do niego nie mam, ale nasiliły się awarie tych maszyn ostatnimi czasy.

    Tylko mi się tak wydaje?

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPKT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krzychoo Zobacz posta
    Może już czas zacząć wysyłać je na emeryturę?
    Rosjanie właśnie zaczną to robić:
    Rosja zaleca wycofanie Tu-154M z eksploatacji - Wiadomości w Onet.pl

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2016

    Domyślnie

    Nie wiem czy to coś pomoże... Trudno mi uwierzyć w, że teraz wszystkie eMki będą miały przeglądy i zostaną "poprawione konstrukcyjnie". Ciekaw jestem co to dokładnie znaczy... Co zmienią... To jak szukanie igły w stogu siana.

    Może i są to duże koszty, ale chyba bezpieczniej byłoby je po prostu wycofać.

  8. #8

    Dołączył
    May 2010

  9. #9
    Awatar MontyBL

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Gdynia

    Domyślnie

    Mieli sporo szczęścia i umiejętności.
    Niestety, era Tutek 154 chyba bezpowrotnie mija, ale co się nalatały to ich.
    Nie chcę myśleć ile z widocznych na filmiku maszyn na lotnisku nadaje się do (bezpiecznego) lotu ;-P


  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    A moim zdaniem ta utrata kontroli to ściema.... O ile wogóle ten filmik nie jest wytworem jakiegoś amatora efektów specjalnych, to moim zadaniem samolot cały czas jest sterowny a steruje nim gośc który ma nieźle nabitą łapę na tym typie.

  11. #11

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    A moim zdaniem ta utrata kontroli to ściema.... O ile wogóle ten filmik nie jest wytworem jakiegoś amatora efektów specjalnych, to moim zadaniem samolot cały czas jest sterowny a steruje nim gośc który ma nieźle nabitą łapę na tym typie.
    Obejrzyj zdjęcia z przyziemienia....

    Tu-154 RA85563 zdjecia - neustaf - Photo.Qip.ru / id: vf

    I tak w ramach tej "ściemy" zrobił kangura na 10m w górę i przywalił.







    Tylko dlatego, że był pusty i bez paliwa podwozie wytrzymało takie uderzenie.

  12. #12
    Awatar flyboy16

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Porządzie

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Wiatrakowiec Zobacz posta
    Mam wrażenie, że te tutki ostatnio robią się bardzo "kapryśne"...
    Faktem jest że TU-154 to awaryjne maszyny ale kapryśne są tak samo jak 2, 3 czy 5 lat temu tyle że po katastrofie PLF101 więcej jest nagłaśniane incydentów
    związanych z nimi.

    Cytat Zamieszczone przez Wiatrakowiec Zobacz posta
    Tylko dlatego, że był pusty i bez paliwa podwozie wytrzymało takie uderzenie.
    Paliwa musiał mieć choć trochę bo inaczej by nie wystartował .

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Powiem że robi wrażenie, szczególnie zdjęcia z lądowania. Ale zastanawia Mnie na co im ten samolot, stara wersja B-2 ma przynajmniej dwadzieścia lat, nie sądze że ta maszynę chciał ktoś kupić. Samolot stał 10 lat ??? To musiał mieć niezły przeglądzić a znając Rosjan samolot te 10 lat spędził pod chmurką......

  14. #14
    Awatar Gabor

    Dołączył
    Dec 2007

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    A moim zdaniem ta utrata kontroli to ściema.... O ile wogóle ten filmik nie jest wytworem jakiegoś amatora efektów specjalnych, to moim zadaniem samolot cały czas jest sterowny a steruje nim gośc który ma nieźle nabitą łapę na tym typie.
    Też mi się tak wydaje.Niby lądowanie awaryjne ale bez żadnej obstawy?
    prima likes this.

  15. #15
    Awatar krecik01

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    New Sącz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez scav Zobacz posta
    piloci stracili kontrole nad samolotem.
    Tak do końca, to chyba nie stracili nad nim kontroli skoro wylądowali. Jakąś kontrolę musieli mieć... Lepszą lub gorszą ale jednak.
    Wszystko jest kwestią czasu...

  16. #16
    Awatar ruben323

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Operowali ciągiem i sterem kierunku. ‎"After take-off plane loose roll and pitch controls, so pilots were forced to control it only by rudder and engine thrust."

  17. #17
    rem
    rem jest nieaktywny
    Awatar rem

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    A moim zdaniem ta utrata kontroli to ściema.... O ile wogóle ten filmik nie jest wytworem jakiegoś amatora efektów specjalnych, to moim zadaniem samolot cały czas jest sterowny a steruje nim gośc który ma nieźle nabitą łapę na tym typie.
    Mnie się wydaje, że to ściema, fotomontaż.
    Dziwne, że nagrywają od samego startu, jakby ktoś cynk dał - patrzcie zaraz się będzie działo.
    Lądowania nikt nie uchwycił kamerą tylko aparatem?... parę fotek, dziwne.
    Przecież ładnych parę chwil bujał się w powietrzu.
    A może to model sterowany radiem i przy nagrywaniu lądowania proporcje by wszystko zdradziły ?
    Chociaż słońce na tych zdjęciach oświetla samolot prawidłowo, porównując z filmem...

    A tutaj jeszcze gołym okiem nie widać, a kamera już szuka samolotu, bo podobno nim "bałtajet"
    http://www.youtube.com/watch?v=sJ1CIByTz24&NR=1

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Filmiki są trzy:
    start - YouTube - 1-
    cz 2 wklejona w pierwszym poście YouTube - 2-
    i lądowanie YouTube - 3- - z przyziemienia w sumie nic nie widać.

    Co do operowania sterem kier. i ciągiem - ktoś wcześniej wrzucił foto http://s003.radikal.ru/i204/1105/a3/eca06097dc8b.jpg - czy na lewym skrzydle nie jest wychylona lotka? - po jakiejś awarii sama mogła się wychylać?

    Ciekawe co mogło się popsuć? Jest jakaś układ stabilizacji, walczył z autopilotem ;p czy co? Ktoś ma jakieś pomysły, bo wcześniej chyba nic takiego się nie wydarzyło?

    Wg mnie sam ciąg i ster kierunku by go nie wyciągnął z opresji gdy w pewnym momencie rzucało nim od prawej do lewej, ale nie znam się ;/

  19. #19
    rem
    rem jest nieaktywny
    Awatar rem

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Może piloci specjalnie zmontowali taką "aferę", żeby im już nikt nie kazał wsiadać do tych gratów ?
    Wygląda na to jakby kamerzysta nie był tam przypadkowo.
    I teraz na YouTubie jest - patrzcie, te głąby mało nas na tamten świat nie wyprawiły.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie


    Polecamy

    Oni też mają spotterów, chyba...
    Nie ma co snuć teorii spiskowych, zresztą wątpię, żeby udało im się przechytrzyć wszystkich.

    A tak z ciekawości: Ile eMek zostało po wycofaniu przez AFL?? Ten B2 to rzeczywiście trochę za sobą pewnie ma.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •