Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 26
Like Tree4Likes

Wątek: 2011.05.02 W Embraerze E195 LOT'u wystrzelił trap ratunkowy

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 2011.05.02 W Embraerze E195 LOT'u wystrzelił trap ratunkowy


    Polecamy

    Podczas otwierania drzwi, w samolocie wystrzelił trap ratowniczy. Zdarzenie miało miejsce prawdopodobnie podczas załadunku cateringu na pokład. Być może trap nie został prawidłowo odblokowany przed otwieraniem drzwi. Najprawdopodobniej w dniu dzisiejszym Sierra Papa Lima November Alpha (SP-LNA) nie obsłuży żadnego rejsu.

    Embraer 195 jest samolotem średniego zasięgu, największym z rodziny Embraera E-jets. Polskie Linie Lotnicze LOT u brazylijskiego producenta zamóiły 4 maszyny tego typu.Pierwsza z nich, EMB 195 o numerach rejestracyjnych SP-LNA dołączyła do polskiej floty 11 kwietnia 2011 roku.


    SP-LNA w LOT'owskiej siatce połączeń jest od 15 kwietnia br, kiedy to rozpoczął swą pracę dla polskich linii rejsem z Warszawy do Brukseli (LO231).
    Źródło: EMB 195 SP-LNA UZIEMIONY! - Lotnicza Polska -

    Foto: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
    "Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"

  2. #2
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Przynajmniej wiemy, że działa

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Poleciał popołudniu do CPH

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Po pierwsze wystrzelony trap nie unieruchamia samolotu - proponowałbym Lotniczej Polsce się dokształcić nieco w temacie.
    Po drugie - od kiedy jest to incydent?
    damian1982 and tango fox like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    w Locie jakiś czas temu powstal specjalny klub, "klub trapera". Żadna stewa nie chce w nim być, więc dla nich jest to incydent ;-)
    PS. Nie wierzę że trap został źle odblokowany, jest to czynnośc banalna, dodatkowo sprawdzana w ramach cross check przez inną CC...

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Przyczyna była banalna: nierozbrojone drzwi i to przednie serwisowe, więc zakres kompetencji CC#1. Samolot stał chwilę między rotacjami i wygląda chyba na to, że drzwi nie zostały rozbrojone po poprzedniej rotacji...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Po drugie - od kiedy jest to incydent?
    A nie jest?

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Przyczyna była banalna: nierozbrojone drzwi i to przednie serwisowe, więc zakres kompetencji CC#1. Samolot stał chwilę między rotacjami i wygląda chyba na to, że drzwi nie zostały rozbrojone po poprzedniej rotacji...
    Swoją drogą brawa dla cateringu. W tym samolocie można otworzyć drzwi tak, żeby trap nie wystrzelił, zresztą z zewnątrz widać czy jest uzbrojony czy nie...

  9. #9
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A nie jest?
    E, przy ładowaniu cateringu w porcie macierzystym to średnie zagrożenie dla operacji
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  10. #10
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Po drugie - od kiedy jest to incydent?
    No jak to, przecież jak wystrzeli trap, to znaczy że było awaryjne lądowanie i pasażerowie przeżyli chwile grozy będąc o krok od katastrofy

  11. #11
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    E, przy ładowaniu cateringu w porcie macierzystym to średnie zagrożenie dla operacji
    Dla operacji nie ale dla kogos kto stal na podescie to przypadkowe otwarcie takiego trapu moze sie roznie skonczyc. Beton jest twardy a z wysokosci drzwi do ziemi troche jest.

    "Incydentem lotniczym jest zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego inne niż wypadek lotniczy, które ma lub mogłoby mieć niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji"

    Nie ma sie co bawic czepianie slowek ale dla mnie obsluga samolotu na ziemi to tez czesc jego eksploatacji.

  12. #12
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DaKo Zobacz posta
    No jak to, przecież jak wystrzeli trap, to znaczy że było awaryjne lądowanie i pasażerowie przeżyli chwile grozy będąc o krok od katastrofy
    według naszych stacji TV o włos od śmierci no i cudem nie doszło do tragedii awionetki Embraer
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  13. #13
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Well, ja też czasami na buldogi mówię "jamnik".

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Zbanowany
    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    Swoją drogą brawa dla cateringu. W tym samolocie można otworzyć drzwi tak, żeby trap nie wystrzelił, zresztą z zewnątrz widać czy jest uzbrojony czy nie...
    Po pierwsze primo -to brawa dla dla pani /pana zwanych CC-1. Wielkie brawa .
    Po drugie primo -hah ,jesteś pewien ze widać z zewnatrz niedokładną prace CC-1?

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    A nie jest?
    Dałeś jakiś lewy cytat. Wg. ULC:
    Incydenty. Każde zdarzenie, inne niż wypadek, związane z operacją statku powietrznego, które wpływa
    lub może mieć wpływ na bezpieczeństwo operacji.
    Generalnie incydenty podczas handlingu nie są zgłaszane/rozpatrywane przez PKBWL. Powinien się tym zajmować zarządzający PL, ale na ostatniej konferencji BL była o to ostra batalia, i może się pozmienia trochę.

  16. #16
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Nowa maszynka we flocie to i dali ciala
    Come on Arsenal--))

  17. #17
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Generalnie incydenty podczas handlingu
    Sam napisales, ze to incydent - generalnie to wlasnie chce mi sie smiac z czepiania sie za slowka na tym forum i bycia bardziej papieskim od papieza
    Dobrze, ze przed napisaniem tutaj czekogolwiek nie trzeba wypelniac karty klasyfikacji zdarzenia lotniczego...
    No chyba, ze chcemy dorownac tej konferencji BL i tez toczyc o to batalie gdzie umiescic ten przypadek (nie pisze incydent zeby nie bylo )

    P.S
    A tak przy okazji to gdzie jest ten zapis, ze ma to zwiazek z operacja statku powietrznego a nie eksploatacja bo mi ciagle wyszukuje ta druga wersje
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 04-05-2011 o 22:58
    Canonier likes this.

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Wcale nie mówię wprost, że się mylisz - zwracam uwagę na pewien problem, który jest całkiem interesujący.

  19. #19
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    Wcale nie mówię wprost, że się mylisz - zwracam uwagę na pewien problem, który jest całkiem interesujący. undefined
    No wiem bo moj cytat tez pochodzi ze strony ULC z ustawy prawo lotnicze (podobno ze wszystkimi nowelizacjami...)
    Tak to jest jak sie ma ICAO, jakis spadek po JAA, EASA i jeszcze prawo krajowe... Na starym kontynencie zawsze bedzie burdello w tym zakresie...
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 04-05-2011 o 23:11

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    A mój z Dziennika Urzędowego ULC z przekładu Aneksu 13.

    Semantyka semantyką, ale chodzi o sam fakt rozpatrywania podobnych... wydarzeń Często zdarza się, że podczas handlingu ktoś uszkodzi samolot albo samolot uszkodzi kogoś, i nikt tych informacji nie rozpowszechnia. A skoro piejemy o Just Culture i Safety First, to warto żeby ktoś się zajął i handlingiem, bo część wydarzeń poza operacjami lotniczymi wpływa na bezpieczeństwo w powietrzu, a i bezpieczeństwo na ziemi jest bardzo ważne.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 15-12-2011, 19:50

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •