Przynajmniej wiemy, że działa
Źródło: EMB 195 SP-LNA UZIEMIONY! - Lotnicza Polska -Podczas otwierania drzwi, w samolocie wystrzelił trap ratowniczy. Zdarzenie miało miejsce prawdopodobnie podczas załadunku cateringu na pokład. Być może trap nie został prawidłowo odblokowany przed otwieraniem drzwi. Najprawdopodobniej w dniu dzisiejszym Sierra Papa Lima November Alpha (SP-LNA) nie obsłuży żadnego rejsu.
Embraer 195 jest samolotem średniego zasięgu, największym z rodziny Embraera E-jets. Polskie Linie Lotnicze LOT u brazylijskiego producenta zamóiły 4 maszyny tego typu.Pierwsza z nich, EMB 195 o numerach rejestracyjnych SP-LNA dołączyła do polskiej floty 11 kwietnia 2011 roku.
SP-LNA w LOT'owskiej siatce połączeń jest od 15 kwietnia br, kiedy to rozpoczął swą pracę dla polskich linii rejsem z Warszawy do Brukseli (LO231).
Foto: ImageShackŽ - Online Photo and Video Hosting
"Jeśli latanie byłoby językiem, szybownictwo byłoby poezją"
Po pierwsze wystrzelony trap nie unieruchamia samolotu - proponowałbym Lotniczej Polsce się dokształcić nieco w temacie.
Po drugie - od kiedy jest to incydent?
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
w Locie jakiś czas temu powstal specjalny klub, "klub trapera". Żadna stewa nie chce w nim być, więc dla nich jest to incydent ;-)
PS. Nie wierzę że trap został źle odblokowany, jest to czynnośc banalna, dodatkowo sprawdzana w ramach cross check przez inną CC...
Przyczyna była banalna: nierozbrojone drzwi i to przednie serwisowe, więc zakres kompetencji CC#1. Samolot stał chwilę między rotacjami i wygląda chyba na to, że drzwi nie zostały rozbrojone po poprzedniej rotacji...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
Dla operacji nie ale dla kogos kto stal na podescie to przypadkowe otwarcie takiego trapu moze sie roznie skonczyc. Beton jest twardy a z wysokosci drzwi do ziemi troche jest.
"Incydentem lotniczym jest zdarzenie związane z eksploatacją statku powietrznego inne niż wypadek lotniczy, które ma lub mogłoby mieć niekorzystny wpływ na bezpieczeństwo eksploatacji"
Nie ma sie co bawic czepianie slowek ale dla mnie obsluga samolotu na ziemi to tez czesc jego eksploatacji.
Dałeś jakiś lewy cytat. Wg. ULC:
Generalnie incydenty podczas handlingu nie są zgłaszane/rozpatrywane przez PKBWL. Powinien się tym zajmować zarządzający PL, ale na ostatniej konferencji BL była o to ostra batalia, i może się pozmienia trochę.Incydenty. Każde zdarzenie, inne niż wypadek, związane z operacją statku powietrznego, które wpływa
lub może mieć wpływ na bezpieczeństwo operacji.
Sam napisales, ze to incydent - generalnie to wlasnie chce mi sie smiac z czepiania sie za slowka na tym forum i bycia bardziej papieskim od papieza
Dobrze, ze przed napisaniem tutaj czekogolwiek nie trzeba wypelniac karty klasyfikacji zdarzenia lotniczego...
No chyba, ze chcemy dorownac tej konferencji BL i tez toczyc o to batalie gdzie umiescic ten przypadek (nie pisze incydent zeby nie bylo )
P.S
A tak przy okazji to gdzie jest ten zapis, ze ma to zwiazek z operacja statku powietrznego a nie eksploatacja bo mi ciagle wyszukuje ta druga wersje
Ostatnio edytowane przez thewho ; 04-05-2011 o 21:58
Wcale nie mówię wprost, że się mylisz - zwracam uwagę na pewien problem, który jest całkiem interesujący.
Ostatnio edytowane przez thewho ; 04-05-2011 o 22:11
A mój z Dziennika Urzędowego ULC z przekładu Aneksu 13.
Semantyka semantyką, ale chodzi o sam fakt rozpatrywania podobnych... wydarzeń Często zdarza się, że podczas handlingu ktoś uszkodzi samolot albo samolot uszkodzi kogoś, i nikt tych informacji nie rozpowszechnia. A skoro piejemy o Just Culture i Safety First, to warto żeby ktoś się zajął i handlingiem, bo część wydarzeń poza operacjami lotniczymi wpływa na bezpieczeństwo w powietrzu, a i bezpieczeństwo na ziemi jest bardzo ważne.
Zakładki