KONKURS »   Konkurs galerii lotnictwo.net.pl   

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2
Pokaż wyniki od 21 do 39 z 39
Like Tree4Likes

Wątek: Trochę statystyki

  1. #21

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    A czy spotkaliście się może kiedykolwiek ze statystykami wypadków tylko dla pokazów lotniczych, bo bieżący rok wydaje mi się katastrofalny pod tym względem.

  2. #22
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Nikt oficjalnie nie prowadzi takich statystyk ale czsami ukazuja sie jakies podsumowania, naprzykla tu za rok 2010:
    http://www.airshowsa.org.za/download...nts_2010V5.pdf

  3. #23
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Zbyt dużo zabitych i rannych

    Analiza wypadków lotniczych w USA w latach 2000-2005 wskazała, że w ciągu roku ginęły w nich średnio 753 osoby, a 1013 odnosiło rany. Liczby te mogłyby być jednak mniejsze.

    Analizy dokonała grupa wykładowców i prawników, pod kierownictwem pani prof. Susan Baker z Johns Hopkins University, zajmującej się badaniem wypadków komunikacyjnych. Grupa skupiła się na ranach i obrażeniach lotników i pasażerów. Okazało się przy tym, że opracowanie jest pionierskim – do tej pory podobne badania realizowano jedynie w wojskach lotniczych, zaś władze transportowe analizowały jedynie wypadki śmiertelne.

    Analiza objęła okres 2000-2005, w którym doszło do hospitalizowania 6080 pacjentów. Największą grupę wśród nich – 32% – stanowili piloci i pasażerowie lekkich samolotów prywatnych lotnictwa ogólnego. Najczęstszym obrażeniem były złamania kości w dolnych partiach ciała (nogi, miednica). Zanotowano je w 27% wypadków. W dalszej kolejności odnotowano urazy głowy (11%), złamania kości rąk o tułowia (10%) oraz obrażenia wewnętrzne (9%). Odnośnie przyczyn zgonów, największe znaczenie miały urazy głowy (38%) oraz oparzenia. Te ostatnie odnotowano w jedynie 2,5% wypadków, jednak odpowiadały one za śmierć co szóstej ofiary. Badania doprowadziły do kilku wniosków. Po pierwsze, koniecznym jest wprowadzenie istotnych zmian w konstrukcjach samolotów. Powinny one dotyczyć m.in. lepszego zabezpieczenia zbiorników paliwa. Pomocnym byłaby również zmiana mocować pedałów i przeniesienie wolantu spomiędzy nóg, poza oś ciała, jak stało się np. w pasażerskich Airbusach. Pozwoliłoby to na zmniejszenie liczby uszkodzeń nóg, klatki piersiowej i głowy. Druga kwestia odnosi się do akcji ratowniczej. 80% ofiar wypadków lotniczych przeżyło wypadek, ale zmarło w czasie przewożenia do szpitala. Winny jest w tym przypadku długi czas od zdarzenia do udzielenia fachowej pomocy.

    Poprawa tej sytuacji wymaga jednak zmian nie tylko konstrukcyjnych (np. zainstalowania specjalnych nadajników ratunkowych), ale również w strukturze i metodach działania służb ratowniczych. Pozytywnym w analizie była jednak konstatacja, że liczba wypadków i ofiar maleje. Faktem jest bowiem, że przynajmniej więksi producenci samolotów lotnictwa ogólnego starają się wprowadzać zmiany konstrukcyjne i systemy, wzmacniające bezpieczeństwo. Ciągle jednak stan zabezpieczeń jest zdecydowanie gorszy, niż np. w przypadku samochodów osobowych.

    Altair
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  4. #24
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Fajne podsumowanie stanu GA w US: AOPA Air Safety Institute - 2010 Joseph T. Nall Report
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  5. #25

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Patrzę sobie na ten wykres rozkładu ilości wypadków / zabitych na fazę lotu w latach 2001-2010 (http://www.boeing.com/news/techissues/pdf/statsum.pdf, str. 23) i mam pytanie.
    Załóżmy, że w samolocie nastąpi awaria np. podczas wznoszenia, samolot zawróci, podczas awaryjnego lądowania rozbije się i zginą ludzie (jak np. w przypadku Iła-62 Kościuszko). Do której fazy lotu zostaną przypisane te ofiary - wznoszenia czy lądowania?

  6. #26
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A w jakiej fazie nastąpił wypadek?
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  7. #27

    Dołączył
    Feb 2012
    Mieszka w
    LGW/POZ

    Domyślnie

    Jeżeli rozbije się w czasie manewru lądowania awaryjnego, to do fazy lądowania. Do fazy wznoszenia zalicza się np. wypadek Spanaira w MAD, gdzie - że tak powiem - już nie było czasu na żadne manewry.

  8. #28

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    OK, rozumiem.
    Kolejne pytanie - gdzie można znaleźć takie zestawienie, ale w rozbiciu na lądowania zwykłe i awaryjne? Bo mnie nie udało się.

  9. #29

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Roddy Zobacz posta
    ale w rozbiciu na lądowania zwykłe i awaryjne?
    Dla tych co analizuja wypadki jest to zbyteczny podzial wiec raczej tego nie znajdziesz.

  10. #30
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Roddy Zobacz posta
    Patrzę sobie na ten wykres rozkładu ilości wypadków / zabitych na fazę lotu w latach 2001-2010 (..str. 23) i mam pytanie.
    Załóżmy, że w samolocie nastąpi awaria np. podczas wznoszenia, samolot zawróci, podczas awaryjnego lądowania rozbije się i zginą ludzie (jak np. w przypadku Iła-62 Kościuszko). Do której fazy lotu zostaną przypisane te ofiary - wznoszenia czy lądowania?
    Mowisz chyba o stronie 21, tam sa fazy lotu.
    Taki wypadek jak tego Ila-62 by zostal zakwalifikowany jako kategoria SFC-PP i tego rodzaju kwalifikacje zobaczysz na stronie 22, faza lotu w tym wypadku jest sprawa drugorzedna a zaczyna sie liczyc rodzaj awarii.

  11. #31

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Dla tych co analizuja wypadki jest to zbyteczny podzial wiec raczej tego nie znajdziesz.
    Moim zdaniem kwestia, czy coś poszło źle przy lądowaniu, czy też nieudane lądowanie było konsekwencją wcześniejszych problemów jest kluczową sprawą dla tych, co analizują wypadki?
    OK, wyjaśniam, o co biega. W wątku o strachu przed lataniem padła kwestia, że osoby odczuwające go uspokajają się tuż przed lądowaniem, a przecież jest to faza lotu raczej niebezpieczna. Zajrzałem na wspomnianą statystykę i rzeczywiście - podczas Final Approach i Landing zginęło coś około 25% ogółu ofiar. Tylko tu włączyła mi się ciekawość - ile z tych ofiar zginęło na skutek problemów wynikłych w "normalnym" do pewnego momentu lądowaniu (nieudane przyziemienie, awaria na podejściu, niewyhamowanie na pasie itd.), a ile w lądowaniu awaryjnym z powodu problemów, które zaczęły się wcześniej i z samym lądowaniem związku nie miały (awaria silnika, utrata hydrauliki itp.).
    Saturn5 - to już bliżej, dzięki. Oczywiście chodziło o stronę 21 - patrzyłem na numerację w adobe readerze, a nie w dokumencie.

  12. #32
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Raport roczny o AAIB (UK). trochę ciekawych statystyk plus lista zaleceń.

    Air Accidents Investigation: Annual Safety Report 2012 Published
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  13. #33
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Miniony rok był relatywnie bezpieczny dla lotnictwa komercyjnego, wynika z zestawień danych międzynarodowych Aviation Safety Network.---> Mniej ofiar wypadkĂłw lotniczych. wnp.pl | Serwis Logistyka. Transport, logistyka, firmy kurierskie.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  14. #34

  15. #35
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Poniżej największe katastrofy lotnicze w ostatnich latach:

    28 grudnia 2014 - Lecący w gęstych chmurach burzowych Airbus A320-200, należący do linii AirAsia wpadł do Morza Jawajskiego. Z indonezyjskiego miasta Surabaja do Singapuru leciały 162 osoby, głównie obywatele Indonezji; wszyscy zginęli.

    24 lipca 2014 - Rozbił się samolot algierskich linii lotniczych Air Algerie. Z Burkina Faso do Algieru leciało ponad 110 osób, w tym ok. 50 Francuzów; wszyscy zginęli.

    23 lipca 2014 - Samolot tajwańskich linii lotniczych Transasia rozbił się podczas lądowania na jednej z wysp należącego do Tajwanu archipelagu Peskadorów; zginęło 48 osób, a 10 zostało rannych.

    17 lipca 2014 - Boeing 777 malezyjskich linii Malaysia Airlines lecący z Amsterdamu do Kuala Lumpur został zestrzelony nad terenami kontrolowanymi przez prorosyjskich separatystów na wschodzie Ukrainy. Na pokładzie znajdowało się prawie 300 osób, większość stanowili Holendrzy; nikt nie przeżył.

    8 marca 2014 - Samolot malezyjskich linii lotniczych Malaysia Airlines zniknął z radarów nad Morzem Południowochińskim w drodze z Kuala Lumpur do Pekinu. Na pokładzie Boeinga 777-200 było 239 osób z 14 krajów, głównie Chińczycy; maszyna nie została odnaleziona.

    3 czerwca 2012 - Boeing MD-83 nigeryjskich linii Dana Air rozbił się w gospodarczej stolicy Nigerii Lagos. Samolot leciał ze stolicy kraju Abudży i tuż przed lądowaniem zaczepił o linie wysokiego napięcia, następnie uderzył w dwukondygnacyjny budynek w pobliżu portu lotniczego i rozpadł się na wiele części. Zginęło 149 osób na pokładzie i 10 na ziemi.

    20 kwietnia 2012 - 131 osób zginęło w katastrofie samolotu pakistańskich linii Bhoja Air, który rozbił się podczas podchodzenia do lądowania w Islamabadzie. Boeing 737 leciał z Karaczi, podchodził do lądowania przy bardzo złej pogodzie.

    26 lipca 2011 - 78 osób zginęło w katastrofie samolotu wojskowego C-130 Hercules, który rozbił się na południu Maroka, w górzystej okolicy opodal Guelmim. Była to najtragiczniejsza od dziesięcioleci katastrofa samolotowa w Maroku.

    8 lipca 2011 - Boeing 727 rozbił się podczas próby lądowania przy złej pogodzie w Kisangani na północy Demokratycznej Republiki Konga; zginęło 127 ludzi, a 53 zdołało się uratować.

    28 lipca 2010 - Airbus pakistańskich prywatnych linii Air Blue rozbił się pod Islamabadem. Na pokładzie były 152 osoby: 146 pasażerów i 6 członków załogi; nikt nie przeżył;

    12 maja 2010 - Libijski Airbus A330 ze 104 osobami na pokładzie rozbił się podchodząc do lądowania w Trypolisie. Katastrofę przeżyło dziecko.

    22 maja 2010 - 158 osób zginęło w katastrofie Boeinga 737 linii Air India Express. Samolot rozbił się podczas lądowania w Mangalur, na południu Indii.

    10 kwietnia 2010 - Samolot prezydenta RP rozbił się pod Smoleńskiem. Zginęło 96 osób, w tym prezydent Lech Kaczyński, jego małżonka Maria, dowódcy wojskowi, politycy z różnych partii, duchowni.

    25 stycznia 2010 - Boeing 737-800 linii Ethiopian Airlines rozbił się kilka minut po starcie z Bejrutu. Zginęli wszyscy obecni na pokładzie - 90 osób;

    15 lipca 2009 - Samolot linii Caspian Airlines ze 153 pasażerami i 16 członkami załogi, lecący z Teheranu do Armenii, rozbił się w Iranie; wszyscy zginęli.

    30 czerwca 2009 - Samolot linii Yemen Airways ze 153 ludźmi na pokładzie spadł do Oceanu Indyjskiego koło Komorów. Jedno dziecko przeżyło katastrofę, udało się odnaleźć ciała 24 ofiar.

    1 czerwca 2009 - Airbus A330-200 linii Air France z 228 osobami na pokładzie, lecący z Brazylii do Francji, spadł do Atlantyku; nikt nie przeżył.

    20 maja 2009 - Indonezyjski samolot wojskowy C130 ze 110 osobami na pokładzie rozbił się na wyspie Jawa. Zginęło 98 osób, w tym dwie na ziemi.

    24 sierpnia 2008 - Boeing 737-200 prywatnych kirgiskich linii Itek-aIR, wyczarterowany przez firmę irańską, rozbił się na lotnisku w Biszkeku; zginęło ok. 70 ludzi.

    20 sierpnia 2008 - Samolot MD-86 linii Spanair, lecący na Wyspy Kanaryjskie, rozbił się podczas startu w Madrycie. Zginęło 154 ludzi, 18 odniosło ciężkie obrażenia.

    16 września 2007 - Samolot tajlandzkich tanich linii lotniczych One-Two-Go ze 123 pasażerami na pokładzie rozbił się podczas lądowania w kurorcie na wyspie Phuket; zginęło ok. 90 osób.

    17 lipca 2007 - Samolot pasażerski brazylijskich linii TAM uderzył w budynki mieszkalne podczas próby lądowania w Sao Paulo. W samolocie i na ziemi zginęło 199 ludzi.

    5 maja 2007 - 144 ludzi na pokładzie Boeinga 737 kenijskich linii Kenya Airways zginęło, kiedy samolot rozbił się podczas ulewnego deszczu w chwilę po starcie z lotniska w Duala w Kamerunie.

    1 stycznia 2007 - Samolot indonezyjskich tanich linii lotniczych Adam Air zniknął z ekranów radarów podczas lotu z Jawy na Celebes. Wrak zlokalizowano 10 dni później. Zginęło 102 ludzi - wszyscy pasażerowie i członkowie załogi.

    29 września 2006 - Lecący z Manaus do Brasilii Boeing 737-800 brazylijskiego towarzystwa Gol rozbił się w amazońskiej dżungli po powietrznej kolizji z odrzutowym samolotem Embraer Legacy. Nie ocalał nikt spośród łącznie 154 pasażerów i członków załogi Boeinga, natomiast uszkodzony Embraer zdołał bezpiecznie wylądować.

    22 sierpnia 2006 - Lecący z Anapy na rosyjskim wybrzeżu Morza Czarnego do Petersburga Tupolew Tu-154M rosyjskiego towarzystwa Pułkowo runął na ziemię i spłonął pod Donieckiem na Ukrainie. W katastrofie zginęli wszyscy na pokładzie - 170 osób.

    9 lipca 2006 - Airbus A310 rosyjskiego towarzystwa Sibir lecący z Moskwy rozbił się podczas lądowania w Irkucku. Zginęło 125 spośród łącznie 203 osób znajdujących się na pokładzie.

    3 maja 2006 - Lecący ze stolicy Armenii Erywania do rosyjskiego Soczi Airbus A320 armeńskiego towarzystwa Armavia runął do Morza Czarnego, podchodząc przy złej pogodzie do lądowania; zginęli wszyscy na pokładzie - 113 osób.

    10 grudnia 2005 - McDonnell Douglas DC-9-32 nigeryjskiego towarzystwa Sosoliso lecący ze stolicy Nigerii Abudży rozbił się w trakcie lądowania przy złej pogodzie w Port Harcourt. Zginęło łącznie 108 pasażerów i członków załogi, jedna osoba ocalała.

    6 grudnia 2005 - Samolot transportowy Lockheed C-130E Hercules irańskiego lotnictwa wojskowego uderzył w 10-piętrowy budynek mieszkalny w Teheranie, próbując po awarii jednego z silników powrócić na tamtejsze lotnisko Mehrabad. Nikt z 94 znajdujących się na pokładzie osób nie przeżył, śmierć poniosło także 10 ludzi na ziemi.

    22 października 2005 - Lecący z Lagos do Abudży Boeing 737-200 nigeryjskiego towarzystwa Bellview Airlines rozbił się wkrótce po starcie, grzebiąc w szczątkach wszystkich 117 pasażerów i członków załogi.

    5 września 2005 - Lecący do Dżakarty Boeing 737-200 indonezyjskiego towarzystwa Mandala Airlines runął na ziemię tuż po starcie z Medanu na Sumatrze. Z nieustalonych przyczyn maszyna spadła na zabudowany teren w odległości zaledwie pół kilometra od lotniska. Liczba ofiar nie jest dokładnie znana; zginęło nie mniej niż 101 spośród 117 osób znajdujących się na pokładzie i co najmniej 44 osoby na ziemi.

    16 sierpnia 2005 - McDonnell Douglas MD-82 kolumbijskiego towarzystwa West Caribbean Airways lecący z Panamy na Martynikę rozbił się koło Machiques na północnym zachodzie Wenezueli, gdy oba silniki samolotu przestały pracować. Zginęło wszystkich 160 pasażerów i członków załogi.

    14 sierpnia 2005 - Lecący z Larnaki na Cyprze do Aten Boeing 737-300 cypryjskiego towarzystwa Helios Airways rozbił się ok. 40 km na północny wschód od Aten, gdy załoga samolotu straciła przytomność wskutek rozhermetyzowania kabiny. Śmierć poniosło 121 osób znajdujących się na pokładzie.

    Najtragiczniejszą katastrofą w historii lotnictwa cywilnego było zderzenie dwóch Boeingów 747 na lotnisku na Teneryfie, na Wyspach Kanaryjskich. 27 marca 1977 roku zginęły tam 583 osoby. Z kolei 520 osób poniosło śmierć, gdy 12 sierpnia 1985 roku rozbił się Boeing 747 linii Japan Airlines, który leciał z Tokio do Osaki.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  16. #36
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    j.w

    2015 r. rekordowy pod względem bezpieczeństwa w przewozach lotniczych

    Zgodnie z raportem Aviation Safety Network, w 16 wypadkach lotniczych, które miały miejsce w komercyjnych przewozach lotniczych w 2015 r., zginęło łącznie 560 osób. Analitycy podkreślają, iż w ubiegłym roku miało miejsce najmniej zdarzeń z ofiarami śmiertelnymi w historii i był to piąty najbezpieczniejszym rok w kwestii liczby zabitych w katastrofach. Według analizy przedstawionej przez Jacdec, niemiecką firmę badawczą, do pięciu najtragiczniejszych wypadków ubiegłego roku przyczyniły się czynniki ludzkie.

    W marcu 2015 r., pilot celowo rozbił A320 w Alpach francuskich zabijając 150 osób, a w październiku prawdopodobnie w wyniku wybuchu bomby na pokładzie rosyjskiego A321 w Egipcie, zginęło 224 osób. Pozostałe największe katastrofy w komercyjnych przewozach w zeszłym roku to wypadek ATR-42 w Indonezji (54 ofiary), ATR-72 na Tajwanie (43) oraz An-12 w Sudanie (25).

    Ubiegły rok wykazał znaczną poprawę w porównaniu do 2014 r., kiedy w katastrofach w przewozach lotniczych zginęło 970 osób, jednak wpływ na tak wysoką liczbę zabitych miały dwa wypadki z udziałem szerokokadłubowych samolotów. Raport wskazuje, iż przyczynami tych zdarzeń coraz rzadziej są kwestie techniczne, a coraz częściej czynnik ludzki. Biorąc pod uwagę szacowany ruch lotniczy na całym świecie w 2015 r. na 34 mln komercyjnych operacji lotniczych, wskaźnik śmiertelnych wypadków wyniósł 1 na 4.857 mln lotów. Od 1997 roku średnia liczba wypadków lotniczych wykazuje stały i trwały spadek, a dzieje się tak dzięki kontynuacji działań bezpieczeństwa realizowanych przez międzynarodowe organizacje lotnicze, takie jak ICAO, IATA, Flight Safety Foundation oraz przemysł lotniczy.

    wg AVweb
    djzybi likes this.
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  17. #37

    Dołączył
    Sep 2011

    Domyślnie

    Nie wiedziałem gdzie to wkleić.
    Takie tam z onet-u.... więc jak już ktoś musi w listopadzie lecieć to lepiej z tyłu i w żadnym razie B737 w kierunku południowo wschodnim!

    Jak bezpieczne są samoloty? Które miejsca najlepiej zajmować? [INFOGRAFIKA] - Technowinki
    kasmar00 likes this.

  18. #38
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Dokumentami źródłowymi użytymi do opracowania są: rejestr zdarzeń Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych („PKBWL”), raporty wstępne, uchwały i raporty końcowe PKBWL, dyrektywy bezpieczeństwa producentów sprzętu lotniczego.
    Bezpieczeństwo - Wypadki motolotniowe w Polsce w latach 2011-2015
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  19. #39
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Za najbezpieczniejszą linię lotniczą na świecie niemieckie centrum oceny katastrof lotniczych JACDEC uznało hongkońskie Cathay Pacific.
    Najbezpieczniejsze linie na świecie sš w Azji - Lotnictwo - rp.pl
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 1 2

LinkBacks (?)

  1. 26-03-2015, 22:47
  2. 26-03-2015, 22:38
  3. 25-03-2015, 18:41
  4. 24-03-2015, 18:19
  5. 20-03-2015, 17:35
  6. 13-03-2015, 22:32
  7. 21-09-2014, 10:15
  8. 11-07-2014, 15:21
  9. 28-02-2013, 10:47
  10. 03-12-2012, 12:28
  11. 23-07-2012, 12:12
  12. 10-07-2012, 07:49
  13. 03-05-2012, 20:48
  14. 27-12-2011, 17:20
  15. 09-11-2011, 19:36
  16. 21-06-2011, 13:49
  17. 03-05-2011, 17:39
  18. 10-03-2011, 19:09
  19. 17-01-2011, 11:51
  20. 22-12-2010, 10:48
  21. 03-06-2010, 00:48

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •