Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5
Pokaż wyniki od 81 do 89 z 89
  1. #81
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    Turbulencje przyczyną śmierci Fosseta?

    Po półtora roku od śmierci Steve`a Fosseta, komisja badań wypadków lotniczych stwierdziła, że najbardziej prawdopodobną przyczyną katastrofy były bardzo silne turbulencje.

    Steve Fossett, amerykański milioner, ale przede wszystkim ekstremalny lotnik i żeglarz, zaginął 3 września 2007, w czasie lotu nad Nevadą w pożyczonym od znajomego, Bellanca Super Decathlon. Miał określić odpowiednie miejsca do planowego bicia kolejnego rekordu, tym razem prędkości lądowej.

    Mimo zakrojonej na szeroką skalę akcji poszukiwawczej, szczątki samolotu zostały znalezione przypadkowo, zaledwie kilka miesięcy temu. Były one rozrzucone na stosunkowo dużej przestrzeni. Ciała nie odnaleziono – prawdopodobnie zostało pożarte przez dzikie zwierzęta. Śledczy stwierdzili jednak ślady DNA, co potwierdza tezę o śmierci.

    Według oświadczenia komisji badającej ten wypadek, najbardziej prawdopodobną przyczyną tragedii mogły być bardzo silne turbulencje. O ile w dniu lotu, powietrze na niższych wysokościach było stosunkowo spokojne, wyżej zaobserwowano silny wiatr. Miał on prędkość 35 km/h, jednak w porywach dochodził do 90 km/h. Tymczasem wysokościomierz Decathlona Fosseta zatrzymał wskazówki na ponad 4200 m (przy maksymalnym pułapie użytecznym 5200 m).

    Pilot dwusilnikowego, turbośmigłowego Beechcraft King Air, który leciał z Santa Barbara do Reno – a więc przelatywał nad górami na granicy stanów Newady i Kalifornii, w tym samym czasie co Fosset – zeznał, że kazał zapiąć pasażerom pasy, z powodu wyjątkowo silnych turbulencji.

    Z kolei inny świadek, który widział samolot podróżnika, stwierdził, że leciał on z bardzo małą prędkością, ze względu na silny wiatr.

    Śledczy doszli więc do wniosku, że lekki Decathlon prawdopodobnie został bardzo mocno uszkodzony w czasie lotu, być może nawet rozpadł się w powietrzu. Pilot nie miał żadnych szans na przeżycie.

    Altair
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  2. #82
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    NTSB podała przyczynę katastrofy Fosseta

    National Transportation Safety Board opublikowała wczoraj raport na temat wypadku znanego podróżnika i milionera Steve-a Fosset-a.

    Przyczyną katastrofy samolotu Bellanca 8KCAB-180 (N240R) pilotowanego przez Fosseta było niespodziewane napotkanie na silne prądy zstępujące. Steve Fosset wybrał się 3 września 2007 roku na samotny lot z prywatnego lądowiska M Ranch w stanie Kalifornia. Personel naziemny lądowiska wiedział, że lot Fosseta potrwa około 2,5 - 3 godziny. Gdy samolot nie wrócił po tym czasie na lądowisko, obsługa zgłosiła zaginięcie samolotu, po czym rozpoczęto poszukiwania.

    Z raportów wynika, że tego dnia w tym rejonie nie wysyłano żadnych sygnałów alarmowych ELT. W poszukiwania włączył się także Civil Air Patrol, organizacja społeczna, która w porozumieniu z władzami na własny koszt organizowała loty poszukiwawcze. Mimo to, po miesiącu intensywnych poszukiwań, zawieszono dalsze loty w te rejony.

    Poszukiwania wznowiono rok później po tym jak przypadkowy turysta znalazł w górach Sierra Nevada dokumenty należące do Fossetta. Wrak samolotu odnalazł się 900 metrów dalej. Resztki maszyny znajdowały się w górzystym terenie na wysokości ponad 10000 stóp (2831 metrów AMSL). Dane z informacji radarowych, których zasięg kończy się na 1 milę przed miejscem wypadku informują, że Fosset leciał na wysokości 13000 stóp (3640 m).

    Badania z miejsca wypadku mówią o tym, że w trakcie zderzenie z ziemią, samolot Fosseta był na kierunku północnym, co oznacza, że na krótko przed wypadkiem pilot zawrócił samolot o 180 stopni. Kontrola poszczególnych części bardzo rozbitego samolotu oraz badanie terenu wokół wypadku wskazują na to, że uderzenie nastąpiło z dużą prędkością wpierw prawym skrzydłem. W rezultacie zderzenia z ziemią, kadłub Bellanci Stevea Fosseta spłonął. Pozostała jedynie nietknięta ogniem stalowa rama. Oba skrzydła zostały doszczętnie zniszczone. Nadajnik sygnału niebezpieczeństwa ELT również został zniszczony.

    Ślady uszkodzeń na śmigle oraz osłonie silnika świadczą o tym, że w momencie zderzenie z ziemią, silnik wciąż pracował. Po kontroli ramy samolotu i silnika nie stwierdzono żadnych uszkodzeń, które mogły być przyczyną wypadku.

    W miejscu katastrofy 3 września 2007 istniały warunki VMC. Wiatry, które wiały na wysokości 10000 stóp wiały z kierunku 220 o sile 15-20 węzłów (27-36 km/h), w porywach do 55 km/h. Problemem mogły być jednak umiarkowane turbulencje i prądy zstępujące, które w tym dniu wynosiły 400 stóp na minutę. I właśnie to "duszenie", które przekroczyło możliwości wznoszenia się tego samolotu było przyczyną katastrofy, bowiem prędkość pionowa dla samolotu, którym podróżował Steve Fosset na wysokości 13000 stóp wynosi maksymalnie 300 stóp/minutę.

    lotniczapolska.pl
    więcej tutaj ---> SEA07FA277=
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  3. #83
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Dane z informacji radarowych, których zasięg kończy się na 1 milę przed miejscem wypadku informują, że Fosset leciał na wysokości 13000 stóp (3640 m).
    Dziwna sprawa, ze nie udalo im sie znalezc tego samolotu wczesniej.
    Logicznym wydawaloby sie dokladne przeszukanie terenu w miejscu gdzie znajdowal sie ostatni sygnal.

  4. #84

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    EPBY/BZG

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dziwna sprawa, ze nie udalo im sie znalezc tego samolotu wczesniej.
    Logicznym wydawaloby sie dokladne przeszukanie terenu w miejscu gdzie znajdowal sie ostatni sygnal.
    Jak to mawiają - najciemniej pod latarnią.

  5. #85

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    Leszno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dziwna sprawa, ze nie udalo im sie znalezc tego samolotu wczesniej.
    Logicznym wydawaloby sie dokladne przeszukanie terenu w miejscu gdzie znajdowal sie ostatni sygnal.
    A nie chodzi moze o jakis radar pokladowy, ktory przestal dzialac mile przez zderzeniem?

  6. #86

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Dziwna sprawa, ze nie udalo im sie znalezc tego samolotu wczesniej.
    Logicznym wydawaloby sie dokladne przeszukanie terenu w miejscu gdzie znajdowal sie ostatni sygnal.
    Bo nikt nie byl w stanie powiazac jakiegos tam sladu radarowego z jego samolotem. Takich niezidentyfikowanych sygnalow z naziemienych radarow jest setki w USA zawlaszcza w miejscach z silnych ruchem VFR. Poniewaz pracownik z rancza Hiltona zaraportowal ze widzial samolot Fossetta w zupelnie innym miejscu o podobnej godzinie (oczywiscie byl to blad) nie probowano identyfikowac konkretnego sygnalu z samolotem Fossetta. Wystarczy cofnac sie do poprzednich starych informacji i wszyscy mysleli ze Fossett zaginal najprawdopodobniej w okolicach Hawthorne, Nevada (pewnie poszlaki na to wskazywaly) a wiec zupelnie nie w tym miejscu gdzie byl ten slad radarowy.
    Ostatnio edytowane przez N077GL ; 10-07-2009 o 20:00

  7. #87
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie

    Prądy zstępujące przyczyną śmierci Fosseta

    Amerykańska rada bezpieczeństwa transportu (National Transportation Safety Board) zakończyła dochodzenie w sprawie wypadku, z udziałem Steve`a Fosseta. Znany lotnik zginął prawdopodobnie z powodu silnych, opadających prądów powietrza.

    Steve Fossett, amerykański milioner, ale przede wszystkim ekstremalny lotnik i żeglarz, zaginął 3 września 2007, w czasie lotu nad Nevadą, w pożyczonym od znajomego, Bellanca 8KCAB-180 (N240R). Miał określić odpowiednie miejsca do planowego bicia kolejnego rekordu, tym razem prędkości lądowej.

    Zakrojone na szeroką skalę poszukiwania Fosseta lub jego samolotu nie przyniosły rezultatu. Z tego powodu w lutym uznano go za zmarłego – co było konieczne dla sprawnego funkcjonowania jego przedsięwzięć finansowych. Przyczyny zaginięcia pozostawały zagadką.

    Dopiero w październiku ubiegłego roku, po tym, jak turysta znalazł przypadkowo dokumenty lotnika, odnaleziono wrak samolotu i ślady DNA (ciała nigdy nie odnaleziono, jednak mogły je rozszarpać liczne w tym rejonie drapieżniki).

    W marcu 2009, na podstawie oględzin wraku, komisja badania wypadków lotniczych we wstępnych wnioskach stwierdziła, że przyczyną wypadku mogły być bardzo silne turbulencje, które uszkodziły samolot w locie lub nawet doprowadziły do jego rozpadnięcia się.

    Ostateczny raport – choć nie wskazuje na pewną przyczynę katastrofy – stwierdza jednak, że do zniszczenia samolotu doszło jednak w wyniku zderzenia z ziemią. Powodem były prawdopodobnie bardzo silne prądy zstępujące (do wydarzenia doszło w terenie górskim), przy czym prędkość wiatru była większa od prędkości wznoszenia samolotu. Na możliwości maszyny miała również duża wysokość, co zmniejszało moc silnika.

    Członkowie komisji uznali, że odpowiedzialność za wypadek może ponosić pilot, który zlekceważył lub nie wziął pod uwagę czynników atmosferycznych.

    Altair
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

  8. #88
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie Jak to robią media w Ameryce

    Komentarz do raportu NTSB. Angielskojęzyczny: Why Steve Fossett crashed - Los Angeles Times
    For every solution there is a problem.

  9. #89
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Komentarz do raportu NTSB. Angielskojęzyczny: Why Steve Fossett crashed - Los Angeles Times
    Zawsze chetnie czytam co Peter Garrison ma do powiedzenia w takich sprawach.
    I rzeczywiscie jedyne co jest pewne w tym konkretnym wypadku ze prawdziwa przyczyne tej katastrofy Steve Fossett zabral ze soba do grobu.

Strona 5 z 5 PierwszyPierwszy ... 3 4 5

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •