Strona 58 z 73 PierwszyPierwszy ... 8 48 56 57 58 59 60 68 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1,141 do 1,160 z 1459
Like Tree990Likes

Wątek: 2011.11.01 SP-LPC , LO16 z EWR . Wylądował bez podwozia. .

  1. #1141

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Na ten temat już dyskutowaliśmy wcześniej.Decyzja o kontynuowaniu lotu była właściwa
    Na podstawie czego kolega tak stwierdza?

    Swoją drogą aż przecieram oczy ze zdumienia. Jak ja i CRC pisaliśmy co tak naprawdę się stało i komu nie wyszło to prawie byliśmy słownie zlinczowani a teraz część zmieniła zdanie. :P
    Może za parę/paręnaście stron okaże się że lot przez kałużę był błędem :P

  2. #1142
    Awatar layoverlover

    Dołączył
    May 2009
    Wpisów
    76

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Zresetuj mi to?
    Włączenie (jednokrotne!) "wypadniętego" bezpiecznika jest jak najbardziej zgodne ze sztuką i z wszelkimi instrukcjami.

    Podobnie zresztą jak resetowanie systemów bezpiecznikami - oczywiście pod pewnymi warunkami i w odpowiednim czasie...
    thewho, malgond and prima like this.

  3. #1143
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Ja zauważyłem jeszcze coś innego. Raporty posiadają bardzo małą siłę przekonywania. Większość ludzi na podstawie dostępnych materiałów tworzy swoją wizję przyczyn danego zdarzenia i trzyma się do końca swojego zdania. Kiedy pojawia się raport i pokrywa się z ich teorią mówią " A nie mówiłem?", kiedy jednak jest inaczej niż myśleli stają się szczególnie podejrzliwi i nagle szukają drugiego dna. Sztandarowy przykład to wiadoma katastrofa i zachowanie równie wiadomej partii, która zaakceptuje dopiero ten raport, który pokryje się z ich tezami. Niestety, ale bardzo mało ludzi (także z tego forum) potrafi przyznać się do błędu i napisać "Myliłem się". Raporty powstają ( i powstawać będą), a ludzie i tak będą "wiedzieć" swoje i nic tego nie zmieni. Co jest tego przyczyną? Może zbytnia pewność siebie, a może brak zaufania do drugiego człowieka (takie czasy niestety). I nawet jakby do raportu dołączony był film z kokpitu na którym kpt Wrona wciska ten bezpiecznik jak szalony to i tak znalazłoby się kilka osób, które napisałyby "ale...".

  4. #1144
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez layoverlover Zobacz posta
    Włączenie (jednokrotne!) "wypadniętego" bezpiecznika jest jak najbardziej zgodne ze sztuką i z wszelkimi instrukcjami.
    Jasne jasne. To dowcip sytuacyjny z incydentu na AT7 K2 z BZG
    tango fox and prima like this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #1145
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Scorpio86 Zobacz posta
    Ja zauważyłem jeszcze coś innego. Raporty posiadają bardzo małą siłę przekonywania....
    Chyba, że powstanie na ich podstawie film dokumentalny. Poza wiadomą katastrofą w której jak wiemy nikt nas nie przekona, że białe jest białe, to film zrobiony na raporcie ma zdecydowanie większą siłę oddziaływania, niż raport. No i w sumie to naturalne. Bo tak z ręką na sercu: kto czyta raporty? Założę się, że nawet na tym forum, nawet tak ważny raport jak raport komisji Millera przeczytało od deski do deski nie więcej niż 10% osób
    macieju and misiurra like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  6. #1146
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z Zobacz posta
    Założę się, że nawet na tym forum, nawet tak ważny raport jak raport komisji Millera przeczytało od deski do deski nie więcej niż 10% osób
    To prawda. Tym bardziej dziwi mnie jak niektórzy trzymają się swoich teorii pomimo ich tak naprawdę znikomej wiedzy na temat danego zdarzenia. Film dokumentalny ma większą siłę oddziaływania bo jest łatwiejszy w odbiorze i tym samym może dotrzeć do mas, ale też jak ktoś zawzięcie trwa przy swoim zdaniu to go nie przekona ( przykładem są reakcje po emisji odcinka Katastrof w przestworzach pt. "Śmierć prezydenta").

  7. #1147
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez BUFF Zobacz posta
    Na podstawie czego kolega tak stwierdza?

    Swoją drogą aż przecieram oczy ze zdumienia. Jak ja i CRC pisaliśmy co tak naprawdę się stało i komu nie wyszło to prawie byliśmy słownie zlinczowani a teraz część zmieniła zdanie. :P
    Może za parę/paręnaście stron okaże się że lot przez kałużę był błędem :P
    Pewnie, bo lepiej wypalać 50 t nafty nad NY i siadać po ciemku. Przy świetle z dome i flood na pewno byłoby te bezpieczniki widać. Nie mówiąc już o tym, co dalej z samolotem na lotnisku bez własnego zaplecza.
    Kazor likes this.

  8. #1148
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    ..chłopie, nie wiesz o czym mówisz tak jak 99 % gości w tym temacie

  9. #1149
    Awatar Don Corleone

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Maastricht

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    ..chłopie, nie wiesz o czym mówisz tak jak 99 % gości w tym temacie
    Oświeć mnie, maestro.

  10. #1150
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    kolego ...drogi jak i pozostali ...trzeba było być w miejscu i czasie...

  11. #1151
    Awatar Witek Z

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    kolego ...drogi jak i pozostali ...trzeba było być w miejscu i czasie...
    O widzisz! I to jest fachowo ujęte! Tak solidnie, merytorycznie! Ja na ten przykład zawsze staram się być w miejscu i w czasie. Czasem, jak przesadzę z sancerre albo malbekiem to mi się miejsce i czas rozchodzą. Ale później wracam na ogół w miejsce i czas. Ale młodsi niech nie idą za moim przykładem.
    Koledzy - zakrzyknę - bądźcie w miejscu i w czasie, a jak nie możecie to choć w miejscu bądźcie!!!
    ojcie_c, misiurra, Dekpol and 15 others like this.
    „Gdy panowali na ulicy / Drobnomieszczańscy drobni dranie, / Już znakomici „katolicy”, / Tylko że jeszcze nie chrześcijanie; / Gdy się szczycili krzepą pustą,
    A we łbie grochem i kapustą, / Gdy bili Żydów z tej tężyzny, / Tak bili, rozjuszeni chwaci, / Że większy wstyd był za ojczyznę, / Niż litość dla mych bitych braci” Julian Tuwim "Kwiaty polskie"

  12. #1152

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    kolego ...drogi jak i pozostali ...trzeba było być w miejscu i czasie...
    Jako żywo, jako żywo;

    Waść mi takie dziwa prawi,

    i to jako rzecz prawdziwą.
    lelek7 and GoldenDave like this.

  13. #1153

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Uznajmy więc, że CRC jest nie omylny i bez podania faktów, dlaczego uważa tak a nie inaczej przyjmijmy jego wersję, bo wie najlepiej.
    ojcie_c likes this.

  14. #1154
    Awatar Scorpio86

    Dołączył
    Aug 2012
    Mieszka w
    Lublin

    Domyślnie

    Wracając do tematu. Dopiero dzisiaj obejrzałem ten odcinek i mi się bardzo podobał. Bardziej należy go traktować jako zarys kilku incydentów niż dokładną analizę jednego przypadku. Ogląda się przyjemnie, a człowiek się nie nudzi. Trochę zmyliły nas zapowiedzi, dlatego tyle krytycznych głosów pojawiło się na forum. Myśleliśmy, że dużo więcej czasu autorzy poświecą LO16, a tu tylko kilka minut. Mimo wszystko warto zobaczyć, ale na szczegółową analizę i jakieś sensacyjne odkrycia proszę nie liczyć.

  15. #1155

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Odniosłem wrażenie, że do filmu ze środka i ewakuacji NG podłożyło dźwięk tarcia kadłuba i krzyki pod oryginał. Nie wiem po co. Aby dodać "grozy"? Też ktoś to zauważył ?

  16. #1156

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    TK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kebapf Zobacz posta
    Odniosłem wrażenie, że do filmu ze środka i ewakuacji NG podłożyło dźwięk tarcia kadłuba i krzyki pod oryginał. Nie wiem po co. Aby dodać "grozy"? Też ktoś to zauważył ?

    te konkretne krzyki jak i inne były podkładane w każdej części tego dzieła - coby dodać grozy dla mnie to kiepściutko wszystko wyglądało - nie to żebym był ekspertem jakimś- ale zwykłem "oglądaczem" takich dokumentów. Należy przypomnieć po raz kolejnym bo chyba niektórzy nie zauważyli, że NIE BYŁ to odcinek katastrof w przestworzach ...
    ciągłe powtórki tych samych ujęć, wewnątrz jak i na zewnątrz- 767 bodajże ANA "udający" LOTowskiego - co chwila maszyny UNITED - dla mnie to "dzieło" wyszło kiepściutko - jakby na szybko stworzone - żeby coś pokazać - budżet słabiutki, "eksperci" jakoś nie przekonujący.
    nie to żebym był wielkim obrońcą naszego "bohatera" ale program nie umywa się do poziomu "Katastrof..."
    Mateos33 likes this.

  17. #1157

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Strasznie długo trwa publikacja raportu końcowego, który miał się ukazać kilka miesięcy temu. Ma ktoś może jakiś infomracje/przecieki kiedy można się spodziewać jakiś rewelacji (albo inaczej - czy w ogóle można? ) ?

  18. #1158
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Można, raport nie ukaże się do póki trwają prace komisji. Jednak moim zdaniem coś tu bardzo kręcą...

  19. #1159
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Sorry za błąd, ale już nie mogę edytować

  20. #1160
    Awatar Gregor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Lotnisko dobrej pogody

    Domyślnie


    Polecamy

    j.w

    Gotowy projekt raportu ws. lądowania B763 kpt. Wrony

    Projekt raportu końcowego z badania awaryjnego lądowania samolotu pilotowanego przez kpt. Tadeusza Wronę został opracowany, teraz zostanie przetłumaczony i wysłany do zainteresowanych instytucji - poinformował w piątek PAP szef Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Maciej Lasek.

    W sobotę 1 listopada miną trzy lata od lądowania "na brzuchu" na lotnisku Chopina w Warszawie samolotu Boeing 767 należącego do PLL LOT. Nie zadziałał w nim wtedy żaden system wysuwania podwozia: ani podstawowy - hydrauliczny, ani awaryjny - elektryczny.

    "Zespół badawczy PKBWL informuje, że został opracowany projekt raportu końcowego" - napisał Maciej Lasek w odpowiedzi na pytania PAP.
    Jak dodał zgodnie z międzynarodowymi regulacjami teraz projekt raportu zostanie przetłumaczony na język angielski oraz przesłany do amerykańskiego odpowiednika Komisji - Narodowej Rady Bezpieczeństwa Transportu (NTSB) jako przedstawiciela kraju producenta samolotu. Raport otrzymają także PLL LOT, czyli operator i użytkownik samolotu, oraz zarządzający Lotniskiem Chopina w Warszawie, gdzie doszło do awaryjnego lądowania. Te trzy podmioty mają prawo wniesienia uwag do projektu raportu.

    "Po otrzymaniu informacji od zainteresowanych stron, raport końcowy zostanie opublikowany na stronie internetowej PKBWL. O terminie publikacji komisja poinformuje stosownym komunikatem" - podkreślił Lasek.

    W związku rocznicą incydentu komisja publikuje zwykle raport końcowy lub tzw. oświadczenie tymczasowe. Zgodnie z prawem takie oświadczenie wydaje się, jeśli w ciągu 12 miesięcy od wypadku lub od poprzedniego oświadczenia prace komisji się nie zakończą i nie powstanie raport końcowy.
    Ostatnie oświadczenie komisja wydała przed rokiem. Było ono krótkie - poinformowano o stanie badania i przypomniano zalecenia sformułowane rok wcześniej. Najważniejsze z nich dotyczyły list kontrolnych – nie przewidywały one sytuacji, w której znalazła się załoga, ani lądowania bez wysuniętego podwozia. "Załoga zrobiła wszystko, co do niej należało" - mówił przed rokiem kierujący badaniem Piotr Lipiec z PKBWL.
    Już wtedy komisja informowała, że badanie zostało zakończone i trwają prace tylko nad raportem końcowym.

    Podczas badania PKBWL zwróciła się do NTSB o analizę kluczowych elementów, przewodu hydraulicznego, bezpieczników i silnika elektrycznego układu wypuszczania podwozia. Ta wyznaczyła swojego akredytowanego przedstawiciela wraz z doradcami technicznymi z Federalnej Administracji Lotnictwa (FAA) i firmy Boeing.

    1 listopada 2011 r. awaryjne lądowanie kpt. Wrony na lotnisku Chopina zakończyło się szczęśliwie - nikt z 220 pasażerów oraz 11 członków załogi nie odniósł obrażeń. Prezydent Bronisław Komorowski jeszcze tego samego dnia podziękował pilotom i załodze, a po kilku dniach - ich odznaczył.

    W opublikowanym miesiąc po wypadku raporcie wstępnym oraz w pierwszym oświadczeniu tymczasowym po 12 miesiącach badania PKBWL stwierdziła, że hydrauliczny system wysuwania podwozia nie zadziałał, bo płyn wyciekł przez uszkodzony przewód. Jak ocenili eksperci, do uszkodzenia przewodu mogło dojść z powodu zmęczenia materiału, poluzowania na łączeniu czy np. zgięcia.

    Za najbardziej prawdopodobną przyczynę niezadziałania instalacji elektrycznej uznano to, że bezpiecznik znajdował się w pozycji wyłączonej. Jego wyłączenie stwierdzono już podczas wstępnej inspekcji samolotu. Po tym, jak samolot podniesiono z płyty lotniska, podłączono zewnętrzne zasilanie oraz wciśnięto bezpiecznik, podwozie się wysunęło.

    Po roku badania komisja oceniła, że przypadkowe wyłączenie bezpiecznika jest bardzo trudne, ale możliwe. "Komisja nie wykluczyła zaistnienia takiej sytuacji" - napisano wówczas w oświadczeniu. Komisja zaleciła producentowi, jak i PLL LOT, by wprowadzić zabezpieczenia bezpieczników położonych przy podłodze, czyli tam, gdzie może dojść do ich uszkodzenia lub wybicia.

    Wyłączenie bezpiecznika odpowiadającego m.in. za awaryjne wypuszczanie podwozia nie jest sygnalizowane ani rejestrowane. Załoga zgłaszała, że sprawdziła bezpieczniki.

    Samolot kpt. Wrony, Boeing 767-300 SP-LPC (zwany "Papa Charlie"), nie wrócił do lotów w PLL LOT, bo jego naprawa okazała się nieopłacalna. Spółka, która po awaryjnym lądowaniu przejęła maszynę na własność (wcześniej ją jedynie leasingowała), po roku sprzedała samolot bez silników i ich osprzętu firmie z Wielkiej Brytanii.

    PAP
    Piękna rzecz latać jeśli komu godzi bezpieczniej jednak kto po ziemi chodzi
    Kiedy słyszę na EPRZ SOListy głos na mej głowie płonie włos
    EPRZ FM - czułe granie - tak bije serce Jasionki


    Przewodnik po chmurach

Strona 58 z 73 PierwszyPierwszy ... 8 48 56 57 58 59 60 68 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 01-11-2016, 17:45
  2. 14-03-2015, 08:12
  3. 08-03-2015, 05:38
  4. 22-10-2013, 07:45
  5. 12-07-2013, 21:09
  6. 25-09-2012, 00:20
  7. 16-05-2012, 17:14
  8. 14-05-2012, 15:39
  9. 28-04-2012, 23:40
  10. 21-03-2012, 12:07
  11. 25-01-2012, 22:00
  12. 13-12-2011, 01:16
  13. 02-12-2011, 14:35
  14. 02-12-2011, 11:44
  15. 01-12-2011, 23:15
  16. 30-11-2011, 05:34
  17. 26-11-2011, 22:37
  18. 25-11-2011, 22:31
  19. 18-11-2011, 15:49
  20. 18-11-2011, 09:55
  21. 16-11-2011, 22:05
  22. 16-11-2011, 21:54
  23. 15-11-2011, 09:37
  24. 14-11-2011, 18:59
  25. 14-11-2011, 17:37
  26. 14-11-2011, 15:29
  27. 14-11-2011, 15:15
  28. 14-11-2011, 14:53
  29. 14-11-2011, 14:31
  30. 13-11-2011, 11:39
  31. 11-11-2011, 22:35
  32. 11-11-2011, 11:06
  33. 11-11-2011, 10:53
  34. 10-11-2011, 20:43
  35. 10-11-2011, 19:11
  36. 10-11-2011, 17:53
  37. 09-11-2011, 21:28
  38. 09-11-2011, 10:52
  39. 07-11-2011, 18:17
  40. 07-11-2011, 17:17
  41. 07-11-2011, 16:29
  42. 07-11-2011, 12:48
  43. 07-11-2011, 12:30
  44. 07-11-2011, 07:34
  45. 07-11-2011, 04:20
  46. 07-11-2011, 00:16
  47. 06-11-2011, 23:27
  48. 06-11-2011, 22:17
  49. 06-11-2011, 22:13
  50. 06-11-2011, 21:59

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •