Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 128
Like Tree38Likes

Wątek: 2011.11.27 Wielmoża (woj. małopolskie) Samolot na drzewie po próbie lądowania

  1. #1
    Awatar macli

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie 2011.11.27 Wielmoża (woj. małopolskie) Samolot na drzewie po próbie lądowania


    Polecamy

    Małopolska: awaryjne lądowanie awionetki na drodze - Onet Wiadomości
    W miejscowości Wielmoża (woj. małopolskie) doszło do nieudanej próby lądowania awionetki na drodze - informuje telewizja TVN 24. Pilotowi jednomiejscowego samolotu na szczęście nic się nie stało.Podczas lądowania maszyna zawisła na drzewie. Trwa akcja ratunkowa. Na miejsce jedzie już straż pożarna, która uwolni uwięzionego w awionetce pilota. Bliższe szczegóły tego wydarzenia nie są na razie znane.




  2. #2
    Awatar d2jmr

    Dołączył
    Apr 2009
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Właśnie wracam z miejsca zdarzenia, reg to najprawdopodobniej OK-MUA 73, trwa akcja ściągania samolotu z drzewa.


    Sent from my GT-I9001 using Tapatalk

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Faktycznie wygląda na OK-MUA 73. Poniżej link do zdjęcia z maja.Photos: Dova DV-1 Skylark Aircraft Pictures | Airliners.net

  4. #4

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Siewierz/EPKT

    Domyślnie

    Tutaj trochę info już jest.Swoją drogą to miał dużo szczęścia ten pilot...
    Samolot zawisł na drzewie - Lotnicza Polska -

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Czy przy takich warunkach jak dzis latanie GA jest bezpieczne? Wiatr w EPKK 33km/h porywy do 52km/h
    Kategoria do jakiego zakwalifikuja to zdarzenie pewnie bedzie wypadek...

  6. #6
    Awatar Bartek

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Loty nocne są dopuszczalne w ULM-ach?
    Pozdrawiam :)

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2011
    Mieszka w
    EPKC

    Domyślnie

    Hmmm... Wiadomo ok. której godziny wyleciał? Pamiętam jak byłem na EPKK (spotting) i na częstotliwości APP słyszałem jakiegoś GA, który miał problemy z utrzymaniem kierunku. Wiatr był na prawdę silny przy ziemi, a w powietrzu na pewno jeszcze gorzej było, więc się nie dziwię. W każdym razie słyszałem rozmowę pilot-APP, z której dowiedziałem się, że pilot miał lecieć na OSCAR, a go zniosło na ZULU i potem zdecydował, że poleci dalej żeby już nie szukać. Było to między godziną 13LT a 14LT możliwe żeby to on się tam kręcił?

    edit: Pamiętam jeszcze, że atc podawał informację ruchową do innego GA i mówił coś typu, że ruch jest na godzinie 12 i nie znam jego wysokości. Chociaż zwykle GA podają wysokość co jakiś czas, więc nie wiem. Chcę się upewnić, czy przypadkiem nie byłem świadkiem rozmowy.
    Canon 500D + Tamron SP 70-300mm F/4-5.6 Di VC USD + C18-55IS + Uniden UBC30XLT + Nikon Action 16x50

  8. #8
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    80letni pilot ? are you kidding me ?
    777Sebek likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    80letni pilot ? are you kidding me ?
    ale w czym problem - jesli ktos ma wazne badania?
    nie kazdy jest dziadkiem i starym prykiem z wielkim brzuchem juz w wieku 40 lat - ale to chyba nie jest na temat
    muqdisho likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    DU nr 107 z 2005 mówi:

    5.1. Lotów na ultralekkich statkach powietrznych nie wolno wykonywać:
    1) wcześniej niż 30 minut przed wschodem słońca i później niż 30 minut po zachodzie słońca;
    [...]
    5.1.1. Postanowień pkt 5.1 ppkt 1 nie stosuje się do ultralekkich statków powietrznych wyposażonych w przyrządy i urządzenia wymagane do wykonywania lotów w nocy lub w warunkach IMC, o których mowa w rozdziałach 6 i 7 załącznika nr 2 do rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 5 listopada 2004 r. w sprawie bezpieczeństwa eksploatacji statków powietrznych.

    Jak z powyższego wynika to można latać jeśli maszyna jest wyposażona..., a pewnie i pilot musi być przeszkolony (przynajmniej jak ma PPL)

  11. #11
    Awatar stefann

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ania_mh Zobacz posta
    ale w czym problem - jesli ktos ma wazne badania?
    nie kazdy jest dziadkiem i starym prykiem z wielkim brzuchem juz w wieku 40 lat - ale to chyba nie jest na temat
    co do nocek - to reg czeski
    W tym problem ze u 80latka nie powinno byc czegoś takiego jak "ważne badania".

    Stan zdrowia u takiego dziadka moze sie zmeiniac z sekundy na sekunde. Moim zdaniem to jest niepowazne dopuszczac ludzi w takim wieku do latania samolotami. 70 lat i koniec. Ja bym z 80 latkiem ani do samochodu nie wszedł jako pasażer. Układ krążenia i reakcja mózgu w sytuacjach stresowych to tykająca bomba w tak podeszłym wieku...

    Papierek i pieczątka nie powinna być panaceum na brak wyobraźni.
    Maciey likes this.

  12. #12

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez stefann Zobacz posta
    Ja bym z 80 latkiem ani do samochodu nie wszedł jako pasażer. Układ krążenia i reakcja mózgu w sytuacjach stresowych to tykająca bomba w tak podeszłym wieku...
    Nikt Ci nie kaze, ale ciagle to nie jest na temat, raczej nie wpadl na drzewo, bo mial 80 lat

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków/EPNT

    Domyślnie

    Za RMF24: Pilot wystartował z Czech. Zgubił jednak drogę, skończyło mu się paliwo i próbował awaryjne lądować na drodze. Stan 80-latka lekarze oceniają jako dobry. Mężczyzna nie odniósł widocznych obrażeń.

  14. #14

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ania_mh Zobacz posta
    Nikt Ci nie kaze, ale ciagle to nie jest na temat, raczej nie wpadl na drzewo, bo mial 80 lat
    Poniekąd chyba właśnie dlatego...

    Szczególnym nadzorem psychologicznym powinny być objęte dwie grupy pilotów - bardzo młodzi i bardzo starzy. Bardzo młodzi - bo we łbach może się im plątać wątek "co to nie ja, już jestem Pan Pilot" i bardzo starzy - bo im z kolei we łbach może się plątać myśl " tyle mam lat a popatrzcie - jeszcze mogę". O ile nie ma to bezpośredniego przełożenia na technikę pilotażu to może wpływać na decyzje podejmowane na etapie planowania lotu - a w tym przypadku pierwotnym błędem było złe zaplanowanie lotu (nieuwzględnienie przeciwnego wiatru, niedokładne wyliczenie czasu przelotu, zbyt późny wylot itd...). Myślę że pilot w wieku średnim mniej byłby napalony na lot i łatwiej by sobie odpuścił w tych warunkach.

  15. #15

    Dołączył
    Feb 2010
    Mieszka w
    EPGD

    Domyślnie

    Wypadek awionetki: świerk uratował pilotowi życie [ZDJĘCIA]

    Całkiem obszerny artykuł. Reg to OK-MUA 73

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków/EPNT

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ladzk Zobacz posta
    Szczególnym nadzorem psychologicznym powinny być objęte dwie grupy pilotów - bardzo młodzi i bardzo starzy.
    Ktoś zapyta na czym miałby polegać taki nadzór? Zarówno pod względem psychicznym, jak i ogólno - zdrowotnym nikt nie jest w stanie przebadać pilota GA na tyle dokładnie i często, żeby upewnić się że nie zagraża sobie i otoczeniu w każdym momencie, w którym ma ważne badania lotniczo - lekarskie. Oczywiście w podeszłym wieku jest większe prawdopodobieństwo, że zdarzy się niedyspozycja - ale wiemy dobrze że nie jest to żadna reguła. Piloci powinni nie zapominać o zagrożeniach jakie niesie latanie jak i również ich własny organizm. Tu należy bardziej edukować i doszkalać? Tylko czy do wszystkich to trafi? Wątpię, bo mamy taką niestety "polską naturę", którą widać choćby na naszych drogach...

  17. #17

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie

    Niewiargodne. Gdyby przyszło mi zawiesić taki samolot na świerku, uznałbym to za niemożliwe bez użycia lin, a tutaj proszę, udało się doczekać na wietrze do przyjazdu służb ratunkowych. Ciekawi mnie co to za model samolotu i jaką ma prędkość min. W chwili zderzenia z drzewem musiał mieć niewielką Vground.

  18. #18

    Dołączył
    Dec 2009

    Domyślnie

    Moim zdaniem większe znaczenie niż wiek mógł zagrać poziom wyszkolenia, no i to nieszczęsne OK- ...

  19. #19

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Kraków/EPNT

    Domyślnie

    było w poście #3 - Dova DV-1 Skylark. Prędkość minimalna około 65 km/h

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    A myślałem żeby dziś tym Skylarkiem polatać ...No to Borysowi został tylko jeden samolot , a na wiosnę trzy były.

Strona 1 z 7 1 2 3 ... OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •