Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 31
Like Tree8Likes

Wątek: 2011.12.03 Nieprzyjemne spotkanie ze smiglem

  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie 2011.12.03 Nieprzyjemne spotkanie ze smiglem


    Polecamy

    Mloda kobieta, modelka, redaktorka magazynu kobiecego wybrala sie z pilotem na wieczorna przejazdzke lotnicza, samolot nowiutki Aviat Husky A-1C-180. Po powrocie na prywatne lotnisko McKinney w Teksasie ( okolice Dallas) kobieta wysiadla i dostala sie pod ciagle chodzace smiglo. Stracila lewa reke, jej twarz, glowa, ramiona doznaly bardzo glebokich ran, byc moze straci tez lewe oko. Pilot zabieral nastepnego pasazera i chyba dlatego nie wylaczyl silnika. Jest spekulacja ze kobieta po wyjsciu z samolotu chciala przejsc na druga strone samolotu aby podziekowac pilotowi i wybrala najkrotsza droga - wokol przodu samolotu.

    Chyba to dobra nauczka dla wielu tu pilotow - najlepiej w takich sytucjach zgasic silnik albo dokladnie ostrzec pasazera ze po wyjsciu moze tylko sie wycofac do tylu. Ciekawe moga byc dalsze reperkusje prawne tego wypadku.

  2. #2

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Przykra sprawa. Niestety w nocy nie ma żartów, nawet jeśli pasażer jest doświadczony w lataniu samolotami GA. Przypomina mi się wypadek z przed 3 lat, gdy chiński student pilot po locie z innym studentem wszedł na śmigło opuszczając samolot przed rampą (chciał ukryć fakt, że lecieli razem).

  3. #3
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Przepraszam za pomylke w dacie, wypadek wydarzyl sie 2011.12.03.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Pilot się w tej chwili zapewne modli, żeby go Pani po dojściu do siebie nie pozwała. A biorąc pod uwagę rozmiar obrażeń może nie być tak różowo...
    sober likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Zbanowany
    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Wpisów
    10

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Przepraszam za pomylke w dacie, wypadek wydarzyl sie 2011.12.03.
    Poprawione.

  6. #6
    Awatar gregj

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    (EGAD+EGAA)/2

    Domyślnie

    Nie tylko w ameryce mozna pozwac kogos innego za wlasna glupote.

    A tak serio, to gosc nie mogl przewidziec tego co ona zrobi. Samoloty nie maja klaksona niestety (a przydalby sie wiele razy!)
    supermajku likes this.

  7. #7

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Samoloty nie mają, ale niektóre motolotnie i owszem, mają klakson

  8. #8
    Awatar wally

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    kraków/tarnów

    Domyślnie

    Zgadzam się z Egonem, raczej wątpię, żeby ubezpieczyciel pokrył taką szkodę, więc pewnie pilot może już zaskórniaki odkładać...
    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    moze tylko sie wycofac do tylu.
    Look into my eyes, you will see who I am
    My name is Lucifer, please take my hand



  9. #9
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Producent Orki podaje swoje umieszczenie śmigieł jako zabezpieczenie przed takimi wypadkami. Mnie się wydaje, że nawyk "cofania się do tyłu" jest głęboko zakorzeniony wśród latających. Co Panie i Panowie na to? Czy taka Orka z pchającymi śmigłami może być dla "rutyniarzy" GA niebezpieczna?

  10. #10
    Awatar Charger

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Szczecin, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Producent Orki podaje swoje umieszczenie śmigieł jako zabezpieczenie przed takimi wypadkami. Mnie się wydaje, że nawyk "cofania się do tyłu" jest głęboko zakorzeniony wśród latających. Co Panie i Panowie na to? Czy taka Orka z pchającymi śmigłami może być dla "rutyniarzy" GA niebezpieczna?
    Orka na pewno jest bezpieczniejsza dla takich laików jak w/w nieszczęsna modelka...
    A lotnicy mający do czynienia z Orką na pewno mieliby na uwadze, by samolot z uruchomionymi silnikami obchodzić wokół dziobu.

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Dla "Rutyniarzy" wszystko jest niebezpieczne. Nawet wstanie z łóżka.

    W przypadku Orki jest jednak trochę inaczej - wejście do kabiny jest przed skrzydłem. Żeby się dostać w śmigło trzeba by było się schylić i przejść pod skrzydłem, a w tego typu wypadkach najczęściej powodem jest lenistwo - krótsza i łatwiejsza droga.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  12. #12

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    z Polski

    Domyślnie

    Aby daleko nie szukać, kilka lat wstecz w Polsce był wypadek w którym zginęła pielęgniarka na lotnisku przyszpitalnym, weszła pod pracujące śmigło ogonowe.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Temat dotyczy nie tylko samolotów, bez względu na "lokalizację" śmigła. Na youtube widziałem nie jeden filmik gdzie uradowany po locie śmigłowcem "pax" chce pozdrowić gapiów, znajomych, unosząc jedną a nawet dwie ręce w górę żeby im pomachać, niestety często śmigłowiec ma niżej wirnik niż się wydaje a co niektórym zdażało się nawet podskakiwać z radości zaraz po wyjściu z kabiny...

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Pilot to podobno przyjaciel rodziny,a więcej info o poszkodowanej TUTAJ

  15. #15

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wally Zobacz posta
    raczej wątpię, żeby ubezpieczyciel pokrył taką szkodę, więc pewnie pilot może już zaskórniaki odkładać...
    Juz pisali o tym ze ubezpiecznie samolotu w tym wypadku przewiduje $100 tys na pasazera, wiec automatycznie to dostanie. Oczywiscie jest to malo jak na tego typu obrazenia i moze nie pokryc nawet kosztow leczenia (ona moze miec wlasne ubezpieczenie zdrowotne ktore wszystko pokryje). Do tego pozniej dochodza koszta rekompensaty poza samymi kosztami leczenia. W takim wypadku musialaby rzeczywiscie skarzyc pilota ktorego kieszen moze byc bardzo ograniczona (nie wiemy, jak jest milionerem to inna sprawa) i nawet jak wygra sady w US nie pozwola zabrac mu powiedzmy jego glownego domu. No moze zabiora mu samolot ktory jako nowy jest warty okolo $280 tys. Teoretycznie za takiego rodzaju obrazenia mozesz wygrac miliony ale musisz znalezc kogos kto takie miliony ma. Pilot podobno reczywiscie jest w tym przypadku dobrym znajomym poszkodowanej i nie byl to jej pierwszy lot z nim. Fakt ze ona z nim poprzednio latala i male samoloty nie byly dla niej zupelna nowoscia moze byc linia obrony tego pilota.

  16. #16
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Tutaj pytanie ciekawostka - jaki 1-silnikowy, smiglowy samolot ma wymog certyfikacyjny ze silnik musi byc wylaczony aby pasazer wsiadl/wysiadl? Otoz jest to stary Navion, juz dawno nie produkowany. Samolot ten ma specjalna plakietke w kabinie nakazujaca zgaszenie silnika, po prostu wyjscie z tego samolotu jest tak nietypowe ze pasazer bylby zbyt blisko smigla. Nie wiem czy jest jakikolwiek podobny samolot obecnie produkowany ktory mialby podobne restrykcje.

  17. #17

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Jednosilnikowe Diamondy (DA-20 i DA-40) mają taki sam sposób wychodzenia jak Navion ale nie wiem czy posiadają taką restrykcję.

  18. #18
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez wara Zobacz posta
    Jednosilnikowe Diamondy (DA-20 i DA-40) mają taki sam sposób wychodzenia jak Navion ale nie wiem czy posiadają taką restrykcję.
    O ile wiem Diamond rozwiazuje to inaczej - wymaga zamknietych drzwi jak silnik dziala, jest to wbudowane w checklisty.

  19. #19
    Awatar DaKo

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    WRO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Pilot podobno reczywiscie jest w tym przypadku dobrym znajomym poszkodowanej
    Z bardziej błahych powodów nie takie przyjaźnie już upadały na tym świecie. Coś mi mówi, że owa znajomość przechodzi teraz baaaardzo ciężką próbę.

  20. #20
    Awatar DA-20

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPRA

    Domyślnie


    Polecamy

    Checklista Diamonda faktycznie mówi o nie otwieraniu drzwi przy uruchomionym silniku, ale da się to zrobić i wyjść w miarę bezpiecznie.Przetrenowane w realu.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •