Pokaż wyniki od 1 do 11 z 11
Like Tree3Likes
  • 3 Post By saturn5

Wątek: 2011.12.20 5 ofiar wypadku TBM-700, okolice New York

  1. #1
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie 2011.12.20 5 ofiar wypadku TBM-700, okolice New York


    Polecamy

    5 osob w tym cala rodzina (4) zginela w katastrofie samolotu Socata TBM-700.
    Samolot wystartowal z Teterboro, NJ z zamiarem lotu do Atlanty, po niedlugim czasie pilot poprosil o wyzsza wysokosc i praktycznie w tym samym momencie kontrola stracila z nimi kontakt.
    Jeden swiadek na ziemi twierdzil ze widzial jak skrzydlo odpadlo od samolotu jeszcze w powietrzu, inny mowil ze samolot wydawal sie robic dziwne figury na niebie.
    Szczatki sa rozproszone na dystansie prawie 1 km a wiec poczatkowy rozpad tego samolotu w powietrzu jest calkiem prawdopodobny.
    Na pokladzie bylo dwoch dyrektorow znanej finansowej firmy Greenhill, jeden z nich byl wlascicielem samolotu i pilotem, jego zona i dwojka dzieci byli na pokladzie.

    2011.12.20 5 ofiar wypadku TBM-700, okolice New York-i287_plane_crash_starledger_200.jpg


    News Headlines

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Podejrzewane jest oblodzenie, kontrolerzy ostrzegali pilotow ze inni piloci w okolicy obserwowali srednie do silnego oblodzenia. Ten pilot tez zostal ostrzezony, jego samolot byl wyposazony w podstawowy de-ice. Osiagneli wysokosc 17500 ft.
    Na pokladzie byla 6-ta ofiara - pies.


  3. #3

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    KEWR

    Post Mieszkam po sąsiedzku. Dużo dziś w TV na ten temat widziałem.

    Fragmenty maszyny spadły na domy, na podwórka, generalnie w promieniu pół mili (ok. 800 metrów). W czasie konferencji prasowej nadawanej w lokalnych stacjach TV (np. na "News 12 New Jersey") przedstawiciel NTSB mówił, że pilot prowadził rozmowę z wieżą na temat oblodzenia (ale nie umiał jeszcze powiedzieć, czy chodziło o oblodzenie maszyny, czy o lód w chmurach - tak mniej więcej się wysłowił). Kolejny wypadek po starcie z Teterboro.
    Jakiś czas temu zginęli w wypadku Polacy. Też lecieli z Teterboro.

    Dzisiaj samolot spadł na autostradę I-287 w Harding, NJ:harding nj - Google Maps
    Niedaleko jest lotnisko w Morristown: Morristown Municipal Airport, Airport Road, Morristown, NJ, United States - Mapy Google

  4. #4
    Awatar szajber

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tidji Zobacz posta
    Ale też jest Esex i trochę na północ Lincoln. Ogólnie w okolicach NY jest ciasno na latanie.
    http://youtube.com/szajber - Video spotter EPWA

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie

    Konferencja NTSB

  6. #6
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tidji Zobacz posta
    Kolejny wypadek po starcie z Teterboro.
    Oj to chyba nic dziwnego, to szalenie ruchliwe lotnisko, jak mieszkasz/pracujesz na Manhattanie to jest to najwygodniejsze lotnisko GA. Jak pamietamy J.F.Kennedy syn tez wystartowal z tego lotniska w swoj feralny lot.

    Cokolwiek tu sie stalo, stalo sie nagle. Znalezli sie na 17500 ft i potem praktycznie nosem w dol. Samolot mial zaledwie 6 lat.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 21-12-2011 o 19:23

  7. #7

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    No i mamy raport koncowy - oblodzenie. Jakkolwiek prognoza nie przewidywala bardzo silnego oblodzenia a tylko "srednie" to pilot mial do dyspozycji raporty innych pilotow (nie wiadomo czy z nich skorzystal) ze wielu z nich napotkalo tego ranka bardzo silne oblodzenie w tej okolicy. Nie zareagowal odpowiednio wczesnie i doslownie wchodza tu w gre minuty - byl za dlugo w silnym oblodzeniu przez okres zaledwie 2-4 minut, najsilniejsze oblodzenie bylo na wysokosciach 16000-18000 ft, widac mial nadzieje ze zdazy sie przebic przez ta warstwe, poprosil o wyzsza wysokosc, dostal pozwolenie wejscia do FL200 ale kontrolerowi zajelo pare minut sprawdzenie ze jest w stanie dac mu ta wysokosc. TBM 700 nie jest certyfikowany na lot w bardzo silnym oblodzeniu. Kapitan Bombardiera CRJ tego dnia lecacy w okolicy napotkal oblodzenie tak silne ze jego system odladzania nie byl w stanie nadarzyc i w ciagu 5 minut nabral 2 cale lodu na chronionych czesciach skrzydla i 4 cale na niechronionych.

    To jest dobra przestroga dla pilotow GA ze najczesciej zgubne i ryzykowne jest szukanie ucieczki przed lodem - wyzej. Wiele podrecznikow o tym pisze ale nic nie dziala jak tragiczny przyklad.

    http://www.ntsb.gov/aviationquery/br...12FA115&akey=1

  8. #8
    Awatar letowniak

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    UK/Aviation Valley

    Domyślnie

    Czyli w takiej sytuacji pilot powinien jak najszybciej obniżyć lot, musi czekać na zgodę kontroli?

    cytat z raportu
    One of the flight crewmembers reported that the icing was the worst he had seen in 38 years of flying experience and that he had never seen ice accumulate so quickly

  9. #9
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez letowniak Zobacz posta
    Czyli w takiej sytuacji pilot powinien jak najszybciej obniżyć lot, musi czekać na zgodę kontroli?
    Inny ważny cytat z raportu:

    (b) In an in-flight emergency requiring immediate action, the pilot in command may deviate from any rule of this part to the extent required to meet that emergency.

    innymi slowy pilot ma prawo zareagowac natychmiast bez czekania na pozwolenia jesli uwaza ze jest zagrozony.

    Obniżyć lot, zawrócić o 180 stopni, itp. Jak jesteś w górach czasami obniżenie lotu nie jest możliwe, akurat w tym wypadku pilot miał ponad 4 km powietrza pod sobą bez gór gdzie nie było oblodzenia. Dodatkowy problem z nabieraniem wysokości aby uciec od oblodzenia jest to ze nie wiesz dokładnie jak wysoko to oblodzenie sie skończy (chyba ze znasz dokladnie grubosc chmur) a samolot lecacy z większym katem natarcia jest jeszcze bardziej podatny na oblodzenie, grasz w rosyjska ruletkę. Śmigło tez w miedzyczasie nabiera lód i tracisz ciąg tak bardzo potrzebny do szybkiej wspinaczki.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 10-05-2013 o 08:49

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    del
    Ostatnio edytowane przez Krasnall ; 10-05-2013 o 12:27

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Mamy bardzo pouczajace video z AOPA analizujace ten wypadek, jak zawsze robia dobra robote:

    Accident Case Study: Delayed Reaction - General Aviation Flying Videos - AOPA
    thewho, PiotrekR and apneist like this.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •