Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 33
Like Tree31Likes

Wątek: 2012.04.22 Awaryjne lądowanie Cessny na Bemowie

  1. #1
    Awatar Darecki

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    Płock

    Domyślnie 2012.04.22 Awaryjne lądowanie Cessny na Bemowie


    Polecamy

    Na bemowskim lotnisku awaryjnie lądował samolot typu cessna. Strażacy musieli uwolnić z maszyny pilota i pasażera.

    Awaryjne lądowanie cessny na Bemowie

  2. #2

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Byłem na Babicach podczas zdarzenia (nie świadkiem) i z tego co słyszałem to wyszli (młoda kobieta i ktoś jeszcze) o własnych siłach. Zgłaszali problem z silnikiem i zawracali na 10 trawę. Nad pasem już będąc, ściągnęli stery, poderwali ostro do góry, potem ostro w dół, znów w górę i już nad ziemią w dół na przednie kółko. Z tego co było widać to śmigło skasowane, przednie i prawe kółko też, samolot leży przechylony.

    Cessna 172 Goldwings jak pamiętam.
    Do wieczora pewnie będzie leżał na trawiastym, beton zajmują na 1/4 mili. Jako tako coś tam później lądowało z boku, ale generalnie pasy zajęte


    PS. Niedobrze mi się robi, jak widzę tych napinaczy z ... wziętych co tam w komentarzach na stronie tvn już smarują pod "artykułem"
    I ciekaw jestem czy rzeczywiście gadali z oficerem dyżurnym, czy tak dorzucili.

  3. #3

    Dołączył
    Sep 2007

    Domyślnie

    SP-KKY

  4. #4
    Awatar 3lite

    Dołączył
    Nov 2007
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Wyszli o własnych siłach od razu po zdarzeniu. Samolot już jest zabrany z pasa. Wygląda na to że na szczęście nikomu nic się nie stało.
    Pozdrawiam
    3LiTe

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA CTR

    Domyślnie

    Lepsze zdjęcia:

    Wypadek awionetki z dwoma osobami na pokładzie - zdjęcie

    Latałem nią, szkoda jej, bo prawa strona i podwozie nie wyglądają dobrze... jeśli te drzwi z prawej wyszły w skutek uderzenia, to nie wiem czy jeszcze poleci.

  6. #6

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Podejrzewam, że wyszły jednak na skutek uderzenia. Jak złamała się prawa goleń, samolot się przechylił i obrócił o 90* zarywając w ziemię. To tylko moje gdybanie.

  7. #7
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Rorter Zobacz posta
    Nad pasem już będąc, ściągnęli stery, poderwali ostro do góry, potem ostro w dół, znów w górę i już nad ziemią w dół na przednie kółko. Z tego co było widać to śmigło skasowane, przednie i prawe kółko też, samolot leży przechylony.
    Czy to prawda co piszą na stronie TVN, że leciała tam instruktorka z uczniem ? Jeśli tak to co się tam stało, że tak im nie wyszło to awaryjne lądowanie ? Bili się w środku o wolant ?
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  8. #8
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Po prostu im nie wyszlo. Nie zawsze sie udaje
    Come on Arsenal--))

  9. #9

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Możliwe, że lecieli z instruktorem. Nie widziałem ich podejścia, to co napisałem to usłyszałem od innych, którzy widzieli.

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Jak blisko końca pasa nastąpiło przyziemienie?

  11. #11

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Krasnall Zobacz posta
    Jak blisko końca pasa nastąpiło przyziemienie?
    Przyziemienie było na pasie, tyle że trawiastym - beton był zamknięty.

  12. #12

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Przyziemienie było na pasie, tyle że trawiastym - beton był zamknięty.
    To rozumiem, ale interesuje mnie ile mieli jeszcze dystansu przed końcem pasa w momencie przyziemienia.

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cały pas.
    Lecieli z nad wysypiska, po wypadku samolot leżał na oko w 1/4 długości trawy (o ile się nie mylę, na wysokości LPR). Czyli na początku pasa praktycznie

    Czytając komentarze na tej pseudo stronie tvn, napiszę resztę mniej istotnych rzeczy.
    W pierwszej kolejności przyjechała straż z lotniska, nawet podeszli 'po sąsiedzku' ratownicy z LPR, ale nikomu nic się nie stało i po chwili wrócili do siebie.
    Po 5-10 minutach przyjechały dodatkowe 2 pojazdy PSP (łącznie były 3 pojazdy straży).
    Przed przyjazdem kogokolwiek z zewnątrz (czyt. PSP), całe miejsce było zabezpieczone, odgrodzone taśmą itd.


    Nawet gość (z TVNu chyba) co na motorku przyjechał chwilę po zdarzeniu i po cichutku za hangarem podszedł do siatki, został kulturalnie wyproszony z terenu lotniska. Zaoferowano mu darmowy transport pod bramę, ale nie skorzystał.

  14. #14

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    Poznań/EPPO

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Czy to prawda co piszą na stronie TVN, że leciała tam instruktorka z uczniem ? Jeśli tak to co się tam stało, że tak im nie wyszło to awaryjne lądowanie ? Bili się w środku o wolant ?
    A co za różnica czy z instruktorem czy bez niego?
    Może pękła goleń, może urwało się samo koło, więcej pewno dowiemy się za jakiś czas.

  15. #15
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Czy to prawda co piszą na stronie TVN, że leciała tam instruktorka z uczniem ? Jeśli tak to co się tam stało, że tak im nie wyszło to awaryjne lądowanie ? Bili się w środku o wolant ?
    Trochę więcej pokory

  16. #16
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pyrlandia Zobacz posta
    A co za różnica czy z instruktorem czy bez niego?
    Może pękła goleń, może urwało się samo koło, więcej pewno dowiemy się za jakiś czas.
    Różnica zasadnicza, bo z tego co tu wszyscy opisują koło nie urwało się samo przy perfekcyjnym lądowaniu, ale zostało urwane w wyniku nieudanego awaryjnego lądowania. Nie twierdzę, że na pewno tak było, ale jeśli to jest najbardziej prawdopodobne to warto wiedzieć, czy to błąd młodego, niedoświadczonego pilota, czy instruktora.

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Trochę więcej pokory
    Masz rację, o to właśnie chodzi. Każda taka sytuacja powinna uczyć pokory i stąd moje pytania. Do tego incydentu wydawało mi się, że wycięcie takiego manewru jest niemożliwe, chyba, że w środku działo się coś nadzwyczajnego. Jeżeli nic takiego miejsca nie miało, to bardzo chciałbym wiedzieć, co doprowadziło do takiego nieudanego awaryjnego lądowania, żebym się nie zdziwił, jak mnie kiedyś spotka coś podobnego.
    Dlatego ważne jest moim zdaniem czy to tylko pechowy błąd wywołany stresującą sytuacją, czy zaszło coś jeszcze o czym nie wiemy.
    ruben323 and ATC like this.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Buashy, jeszcze nie do końca zakumałeś naszą ostatnią dyskusję w tym temacie 2012.04.17 Szybowiec spadł koło Olsztyna , co wnioskuję po Twoim ostatnim tam poście. Widzisz, możesz sobie na przykład teraz oczami wyobraźni zobaczyć to obcięcie silnika po starcie w przypadku, gdyby na EPBC też powierzchnie ograniczające były aż tak naruszone jak na EPOD.

    Twoje odpowiedzi nie wskazują na pokorę, wskazują na usilne poszukiwanie błędów załogi. Armchair Investigation.
    MichalFilipKowalik likes this.

  18. #18
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Buashy, uwierz mi - jak na to, co im się stało, to zakończyło się rewelacyjnie. Instruktor zrobił kawał świetnej roboty i głównie dzięki temu mam jeszcze dwójkę znajomych i nie ma znowu nagonki (sponsorowanej przez developerów) na lotnisko.

    Cierpliwości
    MichalFilipKowalik likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  19. #19
    Awatar Buashy

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Warszawa - EPBC

    Domyślnie

    Nie wiem czemu przypisujecie mi złe intencje, ale gdybym z góry założył błąd załogi to nie zadawałbym żadnych pytań na tym forum. Tymczasem z tego co napisano na tym forum wynika, że po problemach z silnikiem zawrócili, gdzieś do progu pasa było wszystko w miarę pod kontrolą, a nagle nad pasem samolot wyciął jakieś dziwne manewry i zwalił się na pas. Nie wierzę, że doświadczony instruktor mógłby popełnić aż taki błąd, dlatego pytam: co tam się wydarzyło ? Musiało być jeszcze coś, co doprowadziło do tego incydentu. Czy to jest usilne poszukiwanie błędów załogi ? Czy znów dyskusja musi być na temat rzekomych intencji osoby wypowiadającej się na forum zamiast na temat przyczyn incydentu/wypadku ?

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Buashy, uwierz mi - jak na to, co im się stało, to zakończyło się rewelacyjnie. Instruktor zrobił kawał świetnej roboty i głównie dzięki temu mam jeszcze dwójkę znajomych i nie ma znowu nagonki (sponsorowanej przez developerów) na lotnisko.
    Wierzę ci i zgadzam się z tobą i właśnie dlatego interesuje mnie co oprócz awarii silnika spowodowało, że kawał świetnej roboty wykonanej przez instruktora nie wystarczył, żeby wylądować w jednym kawałku. Jest to dla mnie bardzo istotne, bo skoro instruktor w tej sytuacji skończył z połamanym śmigłem i podwoziem, to gdyby taka sama okoliczność spotkała mnie, to pewnie byłyby ofiary śmiertelne. Stąd moje pytania niesłusznie odczytane jako szukanie błędu pilota.
    Nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.

  20. #20
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Buashy Zobacz posta
    Do tego incydentu wydawało mi się, że wycięcie takiego manewru jest niemożliwe
    ??
    Kto zawsze lądował z "przycierką" niech pierwszy rzuci kamień
    Człowiek nieraz nawet i w siermiężnym CAVOKu przypierniczy że wszystkim plomby wypadną, nie mówię już o sytuacji awaryjnej i stresie.
    Są dwa rodzaje lądowań: bardzo dobre i dobre, bardzo dobre to takie gdy i samolot i załoga nadają się do ponownego użytku a dobre gdy tylko załoga
    MichalFilipKowalik and wolf like this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •