Według RMF FM, na Słowacji spadł mały samolot z Polakami na pokładzie. Dwie osoby zginęły, szczegółów brak.
Wersja do druku
Według RMF FM, na Słowacji spadł mały samolot z Polakami na pokładzie. Dwie osoby zginęły, szczegółów brak.
Małżeństwo zginęło w katastrofie awionetki - Najnowsze informacje - Informacje - portal TVN24.pl - 06.05.2012
Tu piszą (fotografia strony gazety słowackiej), że zginął 56 letni mężczyzna Krzysztof oraz jego żona Agnieszka lat 57.
"W miejscowości Liskova na Słowacji w katastrofie awionetki zginęło dziś polskie małżeństwo - podaje słowacki portal cas.sk. Samolot z Polakami spadł na ziemię i natychmiast zaczął płonąć. Jak donosi portal cas.sk, samolot z polską załogą spadł 50 metrów od drogi znajdującej się niedaleko lotniska Liskova. Według szefa lokalnego aeroklubu Mariana Turana, do tragedii doszło krótko po starcie.
Według relacji świadków samolot natychmiast zaczął się palić, a załoga nie miała szans na przeżycie. W wypadku zginęli 56-letni mężczyzna i 57-letnia kobieta."
Witam. Wiadomo jaką tą 3xTrim miał rejestrację?
wiadomo jakie miała znaki ?
Prawdopodobnie SP-YPL
alfsky : Skąd to info na temat znaków ?
jeszcze na gazecie piszą
Polacy zginęli w wypadku samolotu na Słowacji
2 zdjęcia z miejsca wypadku oraz krótka informacja
Pri Ružomberku havarovalo malé lietadlo, poľskí manželia (
"Krzysztof († 56) a Agniesa († 57) z Poľska." Blue Sky
Co się dzieje?
Czwarty samolot spada po starcie.
Czwarty raz prawdopodobnie awaria silnika.
Brak porządnych przeglądów po zimie?
Woda w zbiornikach?
To że awaria silników to jedna sprawa.
Gorzej że dwa z nich leciały z instruktorem, a przepadnięcie w zakręcie trudno nazwać inaczej niż błędem pilota. Niezależnie od stresu jaki towarzyszy przerwaniu pracy silnika. Instruktorzy nie przećwiczyli sobie sytuacji niebezpiecznych po zimie?
Zodiak "wylądował" w lesie więc jakby szanse mieli małe.
Babice - przeciągnięcie po awarii
Kamienna Góra - przeciągnięcie przy podmuchu?
Słowacja - przeciągnięcie po awarii
A pisali w którymś z ostatnich Przeglądów - Masz gdzieś z tyłu głowy plan B?
Może zostanę jednak przy szybowcach one mają tylko jeden kierunek "słuszny" zawsze w dół...
Mario
Ja mam pytanie do osób które latają na 3Xtrimie: jaka jest jego masa użyteczna? Czy osiągi samolotu umożliwiają lot samolotem zatankowanym do pełna + załoga i bagaże?
Chyba to zle pytanie co do kazdego samolotu.
Co to znaczy zaloga + bagaze? Jaka zaloga i jakie bagaze? Sa ludzie chudzi i grubi.
Nie znam samolotu tego typu w ktorym moglbys byc zatankowany do pelna plus zapelnic wszystkie siedzenia sporymi doroslymi osobami i jeszcze wlozyc sporo bagazu. Nawet Piper Meridian za $2 miliony tego nie potrafi. Zawsze dysponujesz pewnym udzwigiem i albo zabierzesz wiecej paliwa albo musisz miec chudszych pasazerow, albo z bagazu musisz zrezygnowac.
A jesli nawet moglbys to zrobic to znaczy ze zbiornik paliwa jest smiesznie maly co by oznaczalo kiepsko zaprojektowany samolot, kazdy pilot GA chce miec mozliwosc balansowania miedzy iloscia paliwa a ladunkiem jaki zabiera.
Jaksa polska strona internetowa pokazuje 220 kg udzwigu dla tego samolotu ze zbiornikiem na 70l, to by znaczylo ze z pelnym zbiornikiem zostanie ci okolo 170 kg.
Parę razy leciałem. 3XTrim jest o tyle fajny, że fizycznie raczej ciężko przekroczyć MTOW (mówię o wersji 550, nie wiem który się rozbił). Na bagaż jest pół szerokości kabiny za fotelami - tyle co na mały plecak, mapy i słuchawki, więcej się nie da - drugie pół zajmuje zbiornik paliwa. Po zatankowaniu na full spokojnie mieści dwóch gości po 90kg każdy i na 100KM Rotaxie wznosi się przy tym ponad 600fpm.
Wydaje mi się, że w przypadku ultralightów pytanie może być zasadne, gdyż ograniczenie masy startowej jest bardzo sztuczne. Ten sam samolot, w Polsce jest w kategorii ultrlight a w USA LSA, tylko dlatego, że są inne papierkowe przepisy. Są samoloty ultralekkie, które pewnie o 200 kg mogą przekroczyć swoją w papierach dopuszczalną masę startową a konstrukcyjnie spokojnie dadzą radę. Oczywiście nie namawiam nikogo do przekraczania dopuszczalnej masy stratowej, piszę tylko jaki margines ma konstrukcja.
Zgoda, tylko co innego poruszać się pomiędzy 0 a 5700, a co inengo między 0 a 475. Nie znam żadnego ultralekkiego samolotu z MTOW mniejszą od maksymalnej dopuszczalnej dla ulm, więc w przypadku ultralightów to przepisy a nie konstrukcja są ograniczeniem.
Całkowita prawda... Musimy wyciągać wnioski i uczyć się na błędach, nawet tych oczywistych, bezpieczeństwo zawsze jest absolutnym priorytetem, niestety czasem nawet to nie pomaga.
Po za tematem, tak tylko dorzucę, iż ten konkretny egzemplarz SP-YPL, latał z tego co mi wiadomo głównie w Lisich i Bydgoszczy.
Skrzydla.org/Aircraft-Spotting.org: SP-YPL - 3Xtrim 450 Ultra - Prywatny
Cytat:
Wypadek polskiej awionetki: Tylko Słowacy przy badaniach
Piątek, 11 maja (05:59)
Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych nie będzie obecna przy badaniu wypadku polskiej awionetki na Słowacji - ujawnia "Nasz Dziennik".
Chodzi o katastrofę, do której doszło 6 maja br. w okolicach Rużemberku. Z komunikatu opublikowanego przez Państwową Komisję Badania Wypadków Lotniczych wynika, że katastrofie uległ samolot 3XTrim o znakach rozpoznawczych SP-YPL, wykonujący lot z lotniska LZRU (Słowacja) na lotnisko EPGI (Lisie Kąty pod Grudziądzem).
Badanie wypadku, zgodnie z zasadami załącznika 13 do konwencji chicagowskiej, prowadzone jest przez komisję słowacką. Strona polska miała prawo co najmniej oddelegować swojego akredytowanego, ale jak ustalił "Nasz Dziennik", zrezygnowano z tego przywileju. Według informacji PKBWL, polska komisja będzie oczekiwać na wyniki badań komisji słowackiej.
Wypadek maszyny 3XTrim był czwartym zdarzeniem z udziałem polskich samolotów podczas majowego długiego weekendu. Do trzech wcześniejszych katastrof doszło na terenie Polski i te zbada PKBWL. Zgodnie z przyjętymi zasadami najdalej w ciągu miesiąca od zdarzenia Komisja musi przedstawić wstępne raporty na temat okoliczności tych katastrof.
Wypadek polskiej awionetki: Tylko Słowacy przy badaniach - Świat - Fakty w INTERIA.PL
http://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&...60444564,d.ZGU
Pojawił się oficjalny raport dotyczący wypadku.