Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 40 z 61
  1. #21
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Kshyhoo
    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    A mnie ciekawi to że dla przykładu we Flybe lata sporo tych samolotow - i są jak gdyby głównym samolotem linii i żaden jeszcze się nie położył podczas lądowania. A w SAS kolejny z serii... , coś z serwisem?
    Raczej chyba z wiekiem bym to wiązał. W SAS latały jedne z pierwszych sztuk w ogóle wyprodukowanych. Być może jeszcze obarczone jakąś wadą, z której nikt sobie nie zdawał do tej pory sprawy. Zobaczymy jak Dashe flybe tez dożyją tej samej ilości cykli.
    Ten egzemplarz jak juz wczesniej napisalem mial zaledwie 7 lat co jak na samolot jest malo. Po za tym ta awaria roznila sie od poprzednich. Wczesniej kola sie skladaly a tu wysunelo sie tylko czesciowo. Pytanie, czy to wina samolotu czy raczej jego niewlasciwej obslugi.

  2. #22
    Awatar Airliner

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków, Poland.

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    A mnie ciekawi to że dla przykładu we Flybe lata sporo tych samolotow - i są jak gdyby głównym samolotem linii i żaden jeszcze się nie położył podczas lądowania. A w SAS kolejny z serii... , coś z serwisem?
    SAS Technical Services - popelna jakis blad przy serwisowaniu tej maszyny.
    Inni uzytkownicy np. Augsburg, Austrian Arrows, FlyBe, Horizon Air, Qantas Link czy Wideore, nie mialy az tak spektakularnych serii awaryjnych ladowan.
    Pozdrawiam, Airliner

  3. #23

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    nie mialy az tak spektakularnych serii awaryjnych ladowan
    Aż tak

  4. #24

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPPO, EPKS

    Domyślnie Re: Kolejny Dash 8 linii SAS mial problemy z podwoziem

    Moja Żona leci tym truposzczem za 2 tyg do FRA... I już się boję

  5. #25
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Airliner
    Cytat Zamieszczone przez rafik_83
    A mnie ciekawi to że dla przykładu we Flybe lata sporo tych samolotow - i są jak gdyby głównym samolotem linii i żaden jeszcze się nie położył podczas lądowania. A w SAS kolejny z serii... , coś z serwisem?
    SAS Technical Services - popelna jakis blad przy serwisowaniu tej maszyny.
    Inni uzytkownicy np. Augsburg, Austrian Arrows, FlyBe, Horizon Air, Qantas Link czy Wideore, nie mialy az tak spektakularnych serii awaryjnych ladowan.

    Augsburg też miał awaryjne lądowanie!
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  6. #26
    Awatar elcin

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Wrocław/EPWR

    Domyślnie

    Lufthansa podstawiała we WRO te Bae 146 (??) te czterosilnikowe malo gornoplaty. Mam nadzieje ze dalej beda to robili

  7. #27
    Administrator Senior Screener
    Awatar Witek

    Dołączył
    Nov 2006
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie Re: Kolejny Dash 8 linii SAS mial problemy z podwoziem

    Cytat Zamieszczone przez Pikus
    Moja Żona leci tym truposzczem za 2 tyg do FRA... I już się boję

    Spokojnie, ostatnio było sporo podmian na CRJoty, Avro i ATRy.
    Możliwe, że w poniedziałek zapadną decyzje w kolejnych liniach o czasowym uziemieniu Dashy.
    Reg Hunter - profil FB / profil YT

  8. #28
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Witek Z
    Myślę, że to koniec tej maszyny. Swoją drogą, zawsze wydawało mi się, że ma za długie golenie - wyglądał jak czapla. Pamiętam też, że jeden z filarów jumbopicsa niejaki B747-400ER, który był związany z LOTem zawsze optował za tym żeby nasze ATRki zastąpić właśnie tymi Dashami. Cóż....
    Boję się też jak cała afera odbije się na Bombardierze. Nie jedna firma w historii lotnictwa nie przeżyła takiej akcji
    Koniec... w sensie ze w SAS? to oczywiste, w koncu taki wydali komunikat i nie ma sie im co dziwic. Skoro ich zalogi boja sie latac to raczej oczywiste ze i z pasazerami bedzie podobnie.
    Koniec ogolnie? mysle ze nie. Po ostatnich incydentach w ubieglym tygodniu pojawily sie zamowienia na kolejne 18 sztuk (Qantas + ktos z Europy). Gdyby lot tymi maszynami byl niebezpieczny nikt przy zdrowych zmylach nie odwazyl by sie na ich zakup.

  9. #29

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Pikus
    Moja Żona leci tym truposzczem za 2 tyg do FRA... I już się boję
    Jeśli SASem to nie poleci tym "truposzem"

  10. #30

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    EPPO, EPKS

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kondziu
    Jeśli SASem to nie poleci tym "truposzem"
    Nie, nie SAS`em. Leci "Lufą" z EPPO! Ale niestety Dashem...

  11. #31
    ltr
    ltr jest nieaktywny

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Coddy
    Cytat Zamieszczone przez Stoarn
    Maszyna Asta Viking leciała z Bergen do Kopenhagi (lot SK2867). Nikt z 44 osób na pokładzie nie ucierpiał. Jak sobie z brakami we flocie poradzą? To aż 26 maszyn w plecy... Trzeci wypadek, gdzie maszyna została uszkodzona.
    Właśnie odwołali połączenia z Gdańskiem....

    pzdr,
    Paweł.
    http://www.tvn24.pl/-1,1526451,wiadomosc.html

  12. #32

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    Ciekawe rzecz, wszystkie 4 feralne maszyny (z jedną, która "przeżyła" włącznie) należały do SAS Danmark (7 ma SAS Sverige). Czyżby duńczycy serwisowali maszyny gorzej czy jak?

  13. #33
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Będę ryczał jak bóbr jeśli te samoloty znikną z rozkładów !!!! Życzyłbym sobie i Wam aby każdy samolot w klasie ekonomicznej był tak luksusowy i wygodny !!!!
    Cieszę się że może "na ostatni gwizdek" udało mi sie przelecieć tym cudeńkiem.
    Bądźmy dobrej myśli że poprawią i wrócą



  14. #34
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas
    Będę ryczał jak bóbr jeśli te samoloty znikną z rozkładów !!!! Życzyłbym sobie i Wam aby każdy samolot w klasie ekonomicznej był tak luksusowy i wygodny !!!!
    Cieszę się że może "na ostatni gwizdek" udało mi sie przelecieć tym cudeńkiem.
    Bądźmy dobrej myśli że poprawią i wrócą
    Na SAS nie masz co liczyc, to juz definitywny koniec, inni mysle ze nadal beda uzywali tych ekonomicznych i wygodnych maszyn zwlaszcza ze BBD rozwaza wprowadzenie pojemniejsze wersji

  15. #35

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    To juz koniec kariery Q400 w SAS.

    Cytat Zamieszczone przez SAS
    SAS Group net news:

    SAS removes Dash 8 Q400 from service permanently

    Following the recent period of events involving aircraft of the Dash 8 Q400 type, SAS's management, following an unscheduled meeting of the Board of Directors held today, has decided to immediately discontinue the use of this type of aircraft.

    "Confidence in the Q400 has diminished considerably and our customers are becoming increasingly doubtful about flying in this type of aircraft. Accordingly, with the Board of Directors' approval, I have decided to immediately remove Dash 8 Q400 aircraft from service," says Mats Jansson, President and Chief Executive Officer of SAS.

    In January 2000, SAS was the first customer to use the Dash 8 Q400 in its traffic operations. The aircraft have accounted for approximately 5 percent of the Group's passengers. The aim is to replace traffic based on the Q400 by reallocating current aircraft in the SAS Group's fleet and by means of leasing.

    "The Dash 8 Q400 has given rise to repeated quality-related problems and we can now conclude that the aircraft does not match our passengers' requirements concerning punctuality and regularity. SAS's flight operations have always enjoyed an excellent reputation and there is a risk that use of the Dash 8 Q400 could eventually damage the SAS brand," says John Dueholm, Deputy CEO of SAS.

    Due to the decision, SAS's traffic services will be affected by flight cancellations in the period immediately ahead. The customers concerned will be given an opportunity to either rebook or have their tickets refunded. For detailed information about traffic services, reference is made to the airlines' various websites (www.sas.se www.sas.dk www.wideroe.no)
    SAS Group Corporate Communication
    Rezultatem bedzie ograniczenie siatki na okres do kilku lat (bo tyle zajmie dostarczenie nowych maszyn, zapewne ATR 72-500). Polska siatka zapewne ucierpi.

  16. #36

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Myśle że może to już być seria 600

  17. #37
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Swoją drogą wnioski są dwa: brawa dla zarządu SAS za śmiałą decyzję; nie przypominam sobie żeby linia w ogóle PERMANENTNIE wycofała samolot z eksploatacji.
    Secundo, ponieważ ludzie mają krótką pamięć, na rynku pojawi się niebawem sporo tych samolotów do wzięcia; możemy się spodziewać albo nowego samolotu /linii w Europie, albo może cargo?

    Ja trochę żałuję, zawsze mi się ten samolot podobał, był szybki i wchodził jak marzenie ze swoją nadwyżką mocy; poza tym Poznań był pierwszym lotniskiem na które zaczął na nim latać SAS.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  18. #38
    ModTeam
    Awatar frik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBC/EPWA/EPMM

    Domyślnie

    Bu, szkoda, SASowe Dashe wyglądają najładniej, zawsze z przyjemnością oglądałem te maszyny, pół biedy że do WAW jeszcze na nich lata Tyrolean.
    Quidquid latine dictum sit, videtur sapiens.


  19. #39
    Awatar loresipsum

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez frik
    Bu, szkoda, SASowe Dashe wyglądają najładniej, zawsze z przyjemnością oglądałem te maszyny, pół biedy że do WAW jeszcze na nich lata Tyrolean.
    a ja plakac nie bede bo dla mnie to jedne z najbrzydszych maszyn

  20. #40
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie


    Polecamy

    Z Dashów koszmarnie wyglądał -300, długi jest OK.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1 2 3 4 OstatniOstatni

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •