Pokaż wyniki od 1 do 18 z 18
  1. #1
    Moderator Senior Screener
    Awatar Pzlm28

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie 2011.10.01 Wypadek awionetki w Głębinowie.


    Polecamy

    Dwie osoby zginęły w wypadku awionetki w Głebinowie nad jeziorem Nyskim w województwie opolskim.

    http://wiadomosci.onet.pl/regionalne...wiadomosc.html


    .................Don't let me die, I want to fly

  2. #2
    Awatar Boguś

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    Warszawa/Łowicz

    Domyślnie

    Samolot to Tomark Viper SD-4 o znakach rejestracyjnych OM-M025.

  3. #3
    Awatar przebat

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPPK

    Domyślnie

    Obserwowałem go często nad jeziorem Nyskim. Pilot latał bardzo brawurowo. Raz widziałem jak prawie wleciał w wał jeziora na kierunku do lądowiska. Szkoda ludzi Z niecierpliwością będę wypatrywał raportu PKBWL.

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    No właśnie, na onecie napisali że robił jakieś akrobacje, coś pewnie nie wyszło...może przeciągnął, cholera wie. Tak jak napisał przebat czekamy na raport.

    Pozdrawiam
    Maciej

  5. #5

    Dołączył
    May 2011
    Mieszka w
    Opole

    Domyślnie

    Trochę nowych informacji za opolskim dodatkiem "Gazety Wyborczej"

    Pierwsze ustalenia przyczyn katastrofy pod Nysą. Samolot był sprawny [WIDEO]
    Ostatnio edytowane przez przemo-19 ; 02-10-2011 o 17:50 Powód: uzupełnienie

  6. #6
    Awatar damian1982

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    SKAVI

    Domyślnie

    Foto z przed dwóch lat - wykonane podczas pikniku lotniczego w Czeluśnicy. Miałem okazję polatać trochę - wtedy jeszcze ten samolot był w rękach innego właściciela.
    Konstrukcja całkiem fajna i w miarę nowoczesna, szkoda takiego fajnego samolotu, a jeszcze bardziej ludzi, którzy zginęli w wypadku.


  7. #7

    Dołączył
    Feb 2009

    Domyślnie

    Jest raport wstępny: http://www.mi.gov.pl/files/0/1794513/20111270RW.pdf
    Wygląda na to, że raport końcowy niewiele będzie różnił się od wstępnego.
    Komentarz zbyteczny.

  8. #8
    Awatar przebat

    Dołączył
    Jun 2008
    Mieszka w
    EPPK

  9. #9
    Awatar seburaj

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    przerażające
    znaczy chodzi mi o mechanizm zjawiska :-/

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2011

    Domyślnie

    Całe szczęście, że nie zabili przez swoją głupotę kogoś na ziemi.

  11. #11
    Awatar ural

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT, EPKM

    Domyślnie

    Na drogach idiotów nie brakuje, ale nie sądziłem, że tacy sami ludzie trafiają się w powietrzu, jednak piloci to zwykle ludzie bardziej odpowiedzialni.

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ural Zobacz posta
    Na drogach idiotów nie brakuje, ale nie sądziłem, że tacy sami ludzie trafiają się w powietrzu, jednak piloci to zwykle ludzie bardziej odpowiedzialni.
    Zwykle tak jest, ale w każdym środowisku trafia się czarna owca, a w lotnictwie bywa, że natura sama ich weryfikuje

  13. #13

    Dołączył
    Nov 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PKBWL;1270/11
    brak właściwej reakcji środowiska
    lotniczego na wielokrotne wykonywanie przez pilota lotów z naruszeniem przepisów
    ruchu lotniczego, w tym manewrów zagrażających bezpieczeństwu lotu oraz ludzi
    znajdujących się na pokładzie samolotu i na ziemi.
    Ciekawe jaka powinna być reakcja środowiska. Nie należę do "środowiska" dlatego tym bardziej jestem ciekaw. Jakie są możliwości działania gdy ma się do czynienia z groźnymi zachowaniami innych uczestników ruchu??
    Porównując to do polskich dróg i podejścia stosownych służb do wszelkich zgłoszeń od innych uczestników ruchu - śmiem wątpić w skuteczność jakiekolwiek reakcji środowiska..
    Ostatnio edytowane przez trixiglk ; 22-10-2012 o 10:18 Powód: Błąd.

  14. #14

    Dołączył
    Aug 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trixiglk Zobacz posta
    Ciekawe jaka powinna być reakcja środowiska. Nie należę do "środowiska" dlatego tym bardziej jestem ciekaw. Jakie są możliwości działania gdy ma się do czynienia z groźnymi zachowaniami innych uczestników ruchu??
    Porównując to do polskich dróg i podejścia stosownych służb do wszelkich zgłoszeń od innych uczestników ruchu - śmiem wątpić w skuteczność jakiekolwiek reakcji środowiska..
    mysle, ze podobnie do innych przykladow lamania obowiazujacych przepisow (per raport PKBWL) - telefon na 997. Pozwole sobie uzyc poetyki obslugujacego ladowisko - z takim swirem nie ma po co rozmawiac. Bransoletki, szwedzkie okna na 48h (jesli potrzeba) a potem komunikacja jegomoscia z Prezesem ULC.

    mfk

    ps. "Porównując to do polskich dróg i podejścia stosownych służb do wszelkich zgłoszeń od innych uczestników ruchu - śmiem wątpić w skuteczność jakiekolwiek reakcji środowiska.." - w miescie Warszawa stosowne sluzby chetnie przyjmuja i weryfikuja zgloszenia. sprawdzone.

  15. #15

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez trixiglk Zobacz posta
    Ciekawe jaka powinna być reakcja środowiska.
    Ja ten fragment raportu zrozumiałem jako uwagę w kierunku właściciela lotniska - że powinien temu pilotowi konsekwentnie odmawiać korzystania ze swojego obiektu, bo już kiedyś mu zakazał, ale potem ten zakaz cofnął i w końcu doszło do tragedii.

  16. #16
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez MichalFilipKowalik Zobacz posta
    telefon na 997.
    A może pogadać z takim najpierw niż od razu donosić? Telefony i inne takie sposoby działania myślę należy zostawić i stosować gdy wszystkie inne metody perswazji zawiodą.

  17. #17
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    IMHO wygląda na to, że z pilotem rozmawiano i to pewnie nie raz...

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie


    Polecamy

    Była kiedyś taka akcja na EPBC. Posiadacz świadectwa kwalifikacji na ULMy kilka razy o mały włos się nie rozbił przy lądowaniu... no ale nie trafiało - w końcu zrobił zakręt o 180 stopni szorując końcówką skrzydła po ziemi. Dopiero wtedy łaskawie polatał z instruktorem i już więcej takich sytuacji nie miał.


Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •