Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree2Likes
  • 1 Post By pasazernagape
  • 1 Post By konradeck

Wątek: 2012.11.03 Cessna 172 vs Volvo XC90 Northwest Regional Airport Roanoke, Texas.

  1. #1
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie 2012.11.03 Cessna 172 vs Volvo XC90 Northwest Regional Airport Roanoke, Texas.


    Polecamy


  2. #2
    Awatar pasazernagape

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SZZ/EPSC

    Domyślnie

    Pierwszy lot solo i takie coś. Dobrze że poza niegroźnymi urazami nic poważnego się nie stało. Nie dziwię się też że pilot przerwał szkolenie.
    Drugi link pokazuje film z wypadku.
    zajac likes this.

  3. #3
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Trochę to wygląda jak numer z "niewidzialnym" gorylem.
    Koleś mógł być ekstremalnie skoncentrowany na technice wykonywanego podejścia i "nie widzieć" niczego, co było przed progiem pasa.
    For every solution there is a problem.

  4. #4
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    A moim zdaniem mógł go zwyczajnie nie widzieć.
    Ustawiony był do lądowania na główne podwozie, więc maska na pewno mu dużo widoku blokowała. Jeśli to było solo, to nie miał nikogo na prawym, kto by mógł zwrócić jego uwagę na samochód, do tego pewnie obserwował prędkościomierz i lewą stronę. Poza tym planował się zdecydowanie zbyt nisko - próg jest przesunięty a on przeskoczył ledwo nad płotem, więc próbował podciągnąć... W ostatniej chwili przed zderzeniem samolot mocno przepada, więc może zareagował na stall warning?

    Generalnie obaj mieli pecha trafić na niewłaściwe 2 sekundy...
    Z drugiej strony obaj mieli dużo szczęścia
    damian1982 likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  5. #5
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Konradeck, a może to była właściwa sekunda. Patrząc na uszkodzenia samochodu można przypuszczać, że gdyby był on tylko metr bliżej to kierowca raczej nie wyszedłby z tego cało.

  6. #6
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    "Drivers at the airport are advised to keep their eyes out for incoming aircraft".. Wyglada na to ,,kierowca sie tam znalazl ,gdzie nie powinien.
    Come on Arsenal--))

  7. #7
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Konradeck, a może to była właściwa sekunda. Patrząc na uszkodzenia samochodu można przypuszczać, że gdyby był on tylko metr bliżej to kierowca raczej nie wyszedłby z tego cało.
    No tak, z tych niewłaściwych trafili na właściwszą

    EDIT: Chociaż gdyby uderzył w niego np. ogonem, mogło by być dużo mniej ciekawie... W najlepszym razie kapotaż...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  8. #8
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez konradeck Zobacz posta
    Ustawiony był do lądowania na główne podwozie, więc maska na pewno mu dużo widoku blokowała. Jeśli to było solo, to nie miał nikogo na prawym, kto by mógł zwrócić jego uwagę na samochód
    Oczywiście samochód nadjeżdżał z najgorszego możliwego kierunku.
    Ale nie rozgrzeszyłem pilota, bo na filmie brakuje szerszego planu i nie wiadomo, jaka jest sytuacja z widocznością drogi w prawo (patrząc z lądującego samolotu). Volvo wyjeżdża z jakichś krzaczków, ale nie widać, jak daleko one się ciągną, czy to nie jest odosobniona kępa.

    Ale szczęścia to tam było mnóstwo.
    Kierowcy samochodu pomogła własna nieuwaga - gdyby w ostatniej chwili kątem oka dostrzegł zbliżający się samolot i np. przyhamował, prawe koło Cessny mogłoby wjechać w jego szybę. Gdyby instynktownie odbił w prawo, zaatakowałoby go przednie koło samolotu, albo nawet by popieściło śmigło.
    Dla kierowcy najlepszym manewrem ostatniej szansy byłby - paradoksalnie - skręt w lewo, pod zbliżający (i zniżający) się samolot. Całkowicie wbrew odruchowi.
    For every solution there is a problem.

  9. #9
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez alien Zobacz posta
    Oczywiście samochód nadjeżdżał z najgorszego możliwego kierunku.
    Ale nie rozgrzeszyłem pilota, bo na filmie brakuje szerszego planu i nie wiadomo, jaka jest sytuacja z widocznością drogi w prawo (patrząc z lądującego samolotu). Volvo wyjeżdża z jakichś krzaczków, ale nie widać, jak daleko one się ciągną, czy to nie jest odosobniona kępa.
    Nie, to krótka droga:
    https://maps.google.com/maps?q=33.05...0&ie=UTF8&z=19
    Samochód jechał szybko, więc jest szansa, że wjechał na drogę już w momencie, kiedy pilot go nie mógł widzieć.
    Oczywiście błąd pilota polegał na planowaniu na sam początek betonu, pomimo przesuniętego progu.

    Swoją drogą, ciekawe czyj ubezpieczyciel będzie pokrywał koszta
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  10. #10
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Ale wiecie co, kierowca Volvo jednak zauważył samolot i przyhamował przed zderzeniem.
    Ale nie powiem, co by było, gdyby nie przyhamował i dalej jechał swoje -czy uniknąłby kolizji, czy raczej miałby lewe koło Cessny w szybie swoich drzwi.
    For every solution there is a problem.

  11. #11
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Taka ciekawostka: Przyjrzyjcie się dokładnie, ale wygląda jakby gościu podchodził bez klap...

    Cały czas patrzę na lot, bez względu na samolot i wygląda na taki scenariusz: Pierwsze solo, stres na głowie, zapomniał o klapach. Widzi, że idzie za nisko i mało brakuje do tego, żeby zahaczył o płot. Próbuje więc podciągnąć, a że jest w gładkiej konfiguracji przeciąga i spada na SUVa.

    Teorię o byciu blisko przeciągnięcia potwierdza to, że chwilę przed uderzeniem bardzo nim buja w bok, jakby miał już przeciągnięciowe oscylacje...
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  12. #12
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    I pilot i kierowca przyczynili sie do tego wypadku. Pilot byl zdecydowanie za nisko, mial przeciez wyrazny displaced threshold, kierowca natomiast mial wyrazny znak STOP przez ktory zwyczajnie przejechal bez najmniejszego nawet zwolnienia (podobno to byla codzienna trasa dla tego kierowcy i byl obznajomiony ze wszystkim znakami w okolicy).

  13. #13

    Dołączył
    Oct 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Nie był to pierwszy lot solo, tylko pierwsze solo cross country. Nie byłbym taki pewny z przeciągnięciem, ale zdecydowanie za niskie podejście. Na początku myślałem, że gość mógł chcieć zrobić low passa - poprosił żonę o filmowanie, podejście bez klap i ewidentne celował w początek asfaltu przy 400 ft displaced threshold. Ale chyba jednak chciał lądować, bo tuż przed zderzeniem widać zdjęcie mocy.

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •