Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 28
Like Tree38Likes

Wątek: 1989.06.07 Surinam Airways 764 rozbił się przy lądowaniu na lotnisku Paramaribo

  1. #1

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie 1989.06.07 Surinam Airways 764 rozbił się przy lądowaniu na lotnisku Paramaribo


    Polecamy

    Katastrofa opisana jest tutaj: ASN Aircraft accident McDonnell Douglas DC-8-62 N1809E Paramaribo-Zanderij International Airport (PBM)
    The first officer called out: "Two hundred feet". Thirteen seconds later the nr.2 engine contacted a tree. The right wing then struck another tree, causing the aircraft to roll, striking the ground inverted. The airplane broke up and a fire erupted.
    Poszukuję dokładniejszego opisu ostatniej fazy lotu: czy po uderzeniu w drzewa nastąpiła utrata skrzydła, czy samolot rzeczywiście obrócił się "na plecy"?
    Optymalnie było by zlokalizować raport komisji badającej ten wypadek (linki do stron NTSB są ślepe). Jeśli macie możliwość uzyskania tego raportu będę bardzo wdzięczny. Wszelkie inne źródła jak artykuły prasowe ze zdjęciami i schematami są również bardzo pożądane. Pewnie w prasie holenderskiej coś by się znalazło.

    Te dwa źródła zawierają opis katastrofy:
    - ICAO Adrep Summary 4/89 (#29)
    - ICAO Circular 262-AN/156 (110-141)
     

  2. #2
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Użycie Google zamiast zakładania nowego wątku jest rekomendowaną opcją.
    Tu masz 3 zalecenia NTSB
    http://www.ntsb.gov/doclib/recletter.../A90_51_53.pdf
     

  3. #3

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Ten dokument widziałem ale nie ma w nim za dużo o przebiegu wypadku.
     

  4. #4
    Awatar martineho

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    EPKK_OSKAR

    Domyślnie

    Zastanów się czemu mają służyć raporty z badania wypadków lotniczych i będziesz miał odpowiedź dlaczego nikt nie zastanawiał się czy samolot obrócił się o 163 czy 172 stopnie.
     

  5. #5

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jest wszystko co istotne.
    martineho likes this.
     

  6. #6

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez martineho Zobacz posta
    Zastanów się czemu mają służyć raporty z badania wypadków lotniczych i będziesz miał odpowiedź dlaczego nikt nie zastanawiał się czy samolot obrócił się o 163 czy 172 stopnie.
    Rozumiem, że raport po wypadku ma na celu głownie wskazanie przyczyn i stworzenie wytycznych na przyszłość. Ale zapewne ktoś przeanalizował dokładnie przebieg katastrofy, być może są gdzieś zdjęcia i schematy. Te informacje wydają mi się interesujące.
     

  7. #7
    Awatar sprajt2

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    LHR

    Domyślnie

    Proch skończ już z tym Smoleńskiem. Zarejestrowałeś się na forum "po zażyciu trotylu" i widać skutki
    alien and STYRO like this.
     

  8. #8

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Frustracja mnie ogarnia.... Nie wierzę w żaden trotyl. Ile razy to trzeba powtarzać.
    Mam za to znajomego, który w przeciwieństwie do mnie twierdzi, że skrzydło samolotowe tnie drzewo jak żyletka. Chcę znaleźć materiały aby udowodnić mu, że się myli i że są udokumentowane przypadki podobnych katastrof.
    Przyjmijmy jednak, że ten wątek jest kompletnie oderwany od katastrofy smoleńskiej. Interesuje mnie tylko przypadek Surinam Airways 764 i wszelka dokumentacji z nim związana.
    Ostatnio edytowane przez proch ; 19-11-2012 o 11:53 Powód: literówka
     

  9. #9

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez proch Zobacz posta
    Rozumiem, że raport po wypadku ma na celu głownie wskazanie przyczyn i stworzenie wytycznych na przyszłość. Ale zapewne ktoś przeanalizował dokładnie przebieg katastrofy, być może są gdzieś zdjęcia i schematy. Te informacje wydają mi się interesujące.
    W tym sek ze dokladne przenalizowanie przebiegu katastrofy nie polega na tym, co tobie sie wydaje. I te informacje nikomu poza toba nie wydaja sie interesujace. Wiec raczej ani tu, ani nigdzie indziej nie znajdziesz takich informacji, z przyczyn juz wielokrotnie wspomnianych.
     

  10. #10

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    W tym sek ze dokladne przenalizowanie przebiegu katastrofy nie polega na tym, co tobie sie wydaje. I te informacje nikomu poza toba nie wydaja sie interesujace. Wiec raczej ani tu, ani nigdzie indziej nie znajdziesz takich informacji, z przyczyn juz wielokrotnie wspomnianych.
    Dzięki za objaśnienie. Jeśli jednak ma ktoś dostęp do poniższych dokumentów lub innych związanych z tą katastrofą będę wdzięczny za linki:
    - ICAO Adrep Summary 4/89 (#29)
    - ICAO Circular 262-AN/156 (110-141)
     

  11. #11

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    I te informacje nikomu poza toba nie wydaja sie interesujace.
    Mnie się wydają interesujące.

    proch, częściowa odpowiedź na Twoje pytania jest w linku, który podałeś:

    The right wing then struck another tree, causing the aircraft to roll, striking the ground inverted.
    czyli

    Następnie prawe skrzydło uderzyło w inne drzewo, powodując obrót samolotu i uderzenie w ziemię w pozycji odwróconej.
     

  12. #12

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    @harmattan
    Chciałbym zobaczyć szerszy opis, bo w tej skróconej wersji mogło umknąć coś ciekawego. Dlatego założyłem ten wątek.
     

  13. #13
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez proch Zobacz posta
    Mam za to znajomego, który w przeciwieństwie do mnie twierdzi, że skrzydło samolotowe tnie drzewo jak żyletka. Chcę znaleźć materiały aby udowodnić mu, że się myli i że są udokumentowane przypadki podobnych katastrof.
    Twoje poszukiwania są niecelowe, albowiem nie ma możliwości racjonalnie dyskutować z głębokimi przekonaniami Twojego znajomego i jemu podobnych. Nikomu nic nie udowodnisz, gdyż lud smoleński porusza się w sferze wiary, a nie w sferze wiedzy. Jest głęboko przekonany, że prezydent Najjaśniejszej nie mógł zginąć w wyniku banalnego wypadku komunikacyjnego, spowodowanego przez niefrasobliwość i nieodpowiedzialność własną i swojego otoczenia. Nic to, że fakty przeczą przekonaniom. Skoro zginął, to musiał mu ktoś pomóc i basta.
    martineho, STYRO and sprajt2 like this.
     

  14. #14

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Nie wszyscy ludzie są tacy sami, a Ty nie znasz mojego znajomego. Świat nie jest czarno-biały i jak jest wiele odcieni szarości tak i jeśli chodzi o pogląd na katastrofę smoleńską są różne stadia zacietrzewienia "ludu smoleńskiego". Mój znajomy jest tylko lekko dotknięty tą przypadłością - jeśli mu pokażę dokumenty to jestem pewien, że jestem w stanie go przekonać. Uważam, że nie powinniśmy się odgradzać wyniosłością i stawiać na piedestale "tych oświeconych". Ja wiem, że poziom zaślepienia niektórych osób jest tak wielki, że aż się odechciewa otwierać usta. Niemniej jednak uważam, że trzeba dokonać małego wysiłku aby odróżnić tych nieuleczalnie "zaślepionych" od tych, którzy mają tylko pewne wątpliwości.
    Ale na Swaroga nie róbmy OT bo moderator znów gdzieś ten wątek przeniesie.
    P.S. Właśnie zauważyłem że to Ty jesteś moderatorem
     

  15. #15

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Napisałem do ICAO w sprawie wspomnianych wyżej dokumentów i odpisali mi tak:
    Dear sir,
    ICAO does not have the publications you are requesting.
    Regards
    To odpowiedź z działu sprzedaży, więc może rzeczywiście nie mają tych historycznych dokumentów obecnie w ofercie.
     

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2011

    Domyślnie

    @proch
    masz tu podobny nieco wypadek; samolot przy złej konfiguracji przy starcie uderza skrzydłem w słup, w wyniku czego traci skrzydło i odwraca się "na plecy":
    Katastrofa lotu Northwest Airlines 255

    Katastrofa w przestworzach - Zamieszanie w kabinie pilotów (Alarming Silence).avi - YouTube
     

  17. #17

    Dołączył
    Nov 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Trurl Zobacz posta
    @proch
    masz tu podobny nieco wypadek; samolot przy złej konfiguracji przy starcie uderza skrzydłem w słup, w wyniku czego traci skrzydło i odwraca się "na plecy":
    Katastrofa lotu Northwest Airlines 255

    Katastrofa w przestworzach - Zamieszanie w kabinie pilotów (Alarming Silence).avi - YouTube
    Dzięki, już uwzględnione w spisie tutaj: Samolot -> drzewo -> utrata skrzydła (przykłady)
     

  18. #18

    Dołączył
    Mar 2011

    Domyślnie

    Kolego proch. Daj swojemu "znajomemu" do poczytania ten artykuł -> Maciej Lasek: I wybuch i rzekome polecenie zejścia na 50 m - to wszystko są kłamstwa smoleńskie

    Jeśli to go nie przekona, to tym bardziej Ty go nie przekonasz przypadkami z historii. Bo zawsze może Ci odpowiedzieć, że tam nie było mgły, albo jaru, albo samolot był mniejszy, albo miał o jeden silnik więcej lub mniej.

    Chcę wierzyć w Twoje dobre intencje, ale kto posuwa się aż do pisania do władz portów lotniczych albo organizacji międzynarodowych aby przekonać swojego znajomego, który przecież "jest tylko lekko dotknięty tą przypadłością"
    alien, saturn5, Canonier and 2 others like this.
     

  19. #19
    Awatar Arthur1975

    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    Belfast

    Domyślnie

    Mi to bardziej na przygotowania do artykulu wyglada
    alien, Canonier, sprajt2 and 1 others like this.
    Come on Arsenal--))
     

  20. #20
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie


    Polecamy

    "Znajomy", który jest gotowy do bycia oświeconym, i być może dałby się nawet przekonać, gdyby przedstawić mu analogiczne "kejsy". Do których jednak sam nie jest w stanie dotrzeć, ale jeśli podsunie mu się je pod oczy, to oczywiście byłby zdolny do kompetentnej oceny.
    Czyli ani nie jest ignorantem, ani nie jest zaślepiony, ani nie jest zaślepionym ignorantem. Chociaż tego właściwie należałoby się spodziewać, jeżeli teraz, sam z siebie, przyswaja PiS-owski kit.
    etc, etc, etc

    Cytat Zamieszczone przez JacekB Zobacz posta
    Twoje poszukiwania są niecelowe, albowiem nie ma możliwości racjonalnie dyskutować z głębokimi przekonaniami Twojego znajomego i jemu podobnych.
    Te poszukiwania niekoniecznie są niecelowe, ale my tutaj chyba nie znamy ich celu.
    Co zresztą wcale mnie nie boli.
    For every solution there is a problem.
     

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •