Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 27
Like Tree2Likes

Wątek: 2012.10.31 Warszawa-Zurich awaryjne ladowanie na Okeciu.

  1. #1

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie 2012.10.31 Warszawa-Zurich awaryjne ladowanie na Okeciu.


    Polecamy

    Witam,
    mam pytanie, jestem raczej laikiem w kwestii lotnictwa, 31 pazdziernika lecialem Lotem z Okecia do Zurichu, samolot to maly Embraer, nie pamietam dokladnej nazwy. W polowie drogi pilot poinformowal ze z powodow technicznych wracamy do Warszawy. Podczas podchodzenia do ladowania krazylismy dluzszy czas nad Warszawa na malej wysokosci, w moim odczuciu o wiele dluzszy niz podczas normalnego ladowania, nie znizajac sie bardziej. Pilot na przemian wysuwal i chowal klapy, przy tym gwaltownie zmniejszajac i zwiekszajac ciag. Po byc moze paru minutach takich zabiegow podeszlismy do ladowania. Samolot mocno przechylal sie na boki i pilot caly czas zmniejszal i zwiekszal ciag tak jak poprzednio. Najpierw wyladowalismy jednym kolem po chwili dopiero drugim. Nie musze mowic ze gdzie nie spojrzalem kazdy, razem ze mna, byl spocony i obgryzal paznokcie Co jeszcze moze byc przydatne lot byl opozniony, zdaje mi sie ze cos bylo robione przy samolocie na ostatnia chwile, chyba ze jakies rutynowe zabiegi. No i pilot od poczatku lotu jak podawal jakies komunikaty wydawal sie lekko zdenerwowany. Mam wiec pytanie, jak myslicie co to mogla byc za awaria, czy czesto sie zdarza i czy to bylo cos powaznego? No i dlaczego wracalismy z powrotem, jesli do Zurichu mielismy taka sama odleglosc. Koszty naprawy u Szwajcarow?

    P.S.: Smiac mi sie chcialo jak pilot po ladowaniu roztrzesionym glosem podal ze na zewnatrz temperatura wynosi 4 stopnie i witamy na Okeciu. Zero slowa co sie stalo itd, moze bali sie odszkodowan. Moim zdaniem bardzo nie w porzadku i nieprofesjonalnie.

  2. #2
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez norko Zobacz posta
    dlaczego wracalismy z powrotem, jesli do Zurichu mielismy taka sama odleglosc.
    Dlatego:
    Cytat Zamieszczone przez norko Zobacz posta
    lecialem Lotem
    PLL LOT ma na Okęciu bazę serwisową, mają tam ludzi, mają tam narzędzia, mają części. Gdyby poleciał do Zurichu to trzeba by to wszystko transportować a to oznacza koszty i czas. Okęcie jest bazą LOT'u, więc istnieje teoretyczna możliwość podstawienia samolotu zastępczego.

    Pozdrawiam BAS

  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    A cala reszta opisu to zapewne po prostu zwykle podejscie w wietrznych warunkach.

  4. #4
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    I nam też się chciało śmiać.
    For every solution there is a problem.

  5. #5
    Awatar Tupungato

    Dołączył
    Sep 2007
    Mieszka w
    Bytom

    Domyślnie

    Z opisu wnioskowałbym, że zwyczajne podejście w wietrzny dzień. Gdyby były jakieś rzeczywiste problemy, już dawno byłaby o tym mowa na forach (pewnie również tu), gdzie piszą pracownicy obsługi naziemnej, piloci i osoby blisko związane z lotniskiem.

    Przy samolotach nie robi się nic "na ostatnią chwilę", chyba że w 50-letnich gratach w Kongo.

    Gdyby było jakiekolwiek niebezpieczeństwo związane z lądowaniem, niewątpliwie byłaby informacja przed lądowaniem.
    Roztrzęsiony głos pilota to pewnie nadinterpretacja.
    alien likes this.

  6. #6
    Awatar alien

    Dołączył
    Oct 2008
    Mieszka w
    3M

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Tupungato Zobacz posta
    już dawno byłaby o tym mowa na forach (pewnie również tu), gdzie piszą pracownicy obsługi naziemnej, piloci i osoby blisko związane z lotniskiem.
    Najprawdopodobniej informacje pojawiłyby się w necie, zanim jeszcze tamten samolot wylądował na Okęciu.
    Przecież załoga informowałaby wieżę o zamiarze lądowania awaryjnego, i to by wystarczyło.

    Wniosek: FPP albo Rozmówki.
    For every solution there is a problem.

  7. #7

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Moze faktycznie troche nadinterpretacja z mojej strony, po zawroceniu w polowie drogi czlowiek robi sie podejrzliwy. Zdziwilo mnie to bo pogoda byla dobra i raczej nie naleze do lotniczych panikarzy (a moze juz naleze ) Jak byly zamachy na WTC akurat bylem nad Kanada, uziemiali nas ekspresowo na innym niz planowane lotnisku i nie mialem po tym zadnych oporow zeby wsiasc do samolotu. Po tamtym locie sie balem jak nigdy. Co do pilota, no byl zdenerwowany, po wyladowaniu jak wychodzilismy to inny czlowiek. Moze swiezy w zawodzie? No ale to najmniej istotny szczegol. Dzieki wielkie za wytlumaczenie i pozdrawiam! Temat mozna usunac.

  8. #8

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Nie było to czasem 1.11 a nie 31.10? Bo 1.11 miało miejsce identyczne wydarzenie Wspomniałem tu o nim, ale temat się nie nadawał.
    norko likes this.

  9. #9

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Nie było to czasem 1.11 a nie 31.10? Bo 1.11 miało miejsce identyczne wydarzenie Wspomniałem tu o nim, ale temat się nie nadawał.
    Coś był na rzeczy, z rejestru PKBWL - może to o ten lot chodzi?

    mer rejestru Rodzaj zdarz. Data zdarzenia Miejscowość Rodzaj statku powietrznego Typ statku powietrznego Jednostka badająca Nazwa jednostki badającej Raport
    1451/12 I 2012.11.01 FIR EPWW samolot E170 X X

    Akurat leciałem również w tym dniu (z EGLL do EPWA) i pogody turubulentnej nie było. (podejśćie na 15).
    Podejrzewam, że przyczyn mogło być wiele, problem z klapami, może problemy z podwoziem i jego (udana) próba otwarcia grawitacyjnego? Oczywiście
    to tylko spekulacje, ale pewnie raport PKBWL wyjaśni sprawę.

  10. #10

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Sprawdzilem jeszcze raz bilet i faktycznie, zle spojrzalem, lot byl w dniu 1.11, to co podalem wczesniej to data wystawienia biletu w biurze podrozy. Pogoda jak wychodzilismy na plyte byla ok, moze wyzej juz nie, nie wiem. Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla, najdziwniejsze bylo to ze pilot zmniejszal i zwiekszal ciag bardzo gwaltownie, na jakies 2 sekundy i potem momentalnie zmniejszal. Robil tak kilkanascie razy, potem podeszlismy do ladowania i robil to samo, tylko dodatkowo gwaltownie bujalo samolotem. To normalne przy wietrznej pogodzie? Moze wiatr wial 'w plecy' i dlatego ? Gdzie mozna sprawdzic, jesli w ogole, ten raport PKBWL?

  11. #11

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez norko Zobacz posta
    Sprawdzilem jeszcze raz bilet i faktycznie, zle spojrzalem, lot byl w dniu 1.11, to co podalem wczesniej to data wystawienia biletu w biurze podrozy. Pogoda jak wychodzilismy na plyte byla ok, moze wyzej juz nie, nie wiem. Pierwszy raz taka sytuacja mi sie zdarzyla, najdziwniejsze bylo to ze pilot zmniejszal i zwiekszal ciag bardzo gwaltownie, na jakies 2 sekundy i potem momentalnie zmniejszal. Robil tak kilkanascie razy, potem podeszlismy do ladowania i robil to samo, tylko dodatkowo gwaltownie bujalo samolotem. To normalne przy wietrznej pogodzie? Moze wiatr wial 'w plecy' i dlatego ? Gdzie mozna sprawdzic, jesli w ogole, ten raport PKBWL?
    Raport dopiero będzie. Póki co, zdarzenie zostało zarejestrowane jako incydent.

  12. #12

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    No to dalem rade wywnioskowac. Przegladam zakladke z raportami w ministerstwie transportu, widze ze pojawiaja sie nieraz po paru miesiacach. Pewnie za szybko sie nie dowiem co tam bylo.

  13. #13
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Na stronie PKBWL w aktualnościach pojawiło się:

    W dniu 22 listopada 2012r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:
    1451/12 (I, 01.11.2012r., FIR EPWW)

    Niestety, brak możliwości dotarcia do treści.
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Dzieki! Czy jest mozliwosc dotarcia do raportu po przedlozeniu np. kopii biletow? Jest sens pisac jakies pisma, macie jakies doswiadczenia z tym?

  15. #15
    Awatar tawal

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    Elbląg EPEL/Giżycko EPGM

    Domyślnie

    Nie wiem. Samej wiadomości PKBWL też po namyśle nie bardzo rozumiem. Ta z 22.11 wygląda tak:
    W dniu 22 listopada 2012r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:
    • 227/10 (I, 20.03.2010r., Tychy)
    • 872/08 (I, 20.10.2008r., EPWR)
    • 958/08 (I, 30.12.2008r., EPGD)
    • 481/09 (I, 03.07.2009r., TSA2)
    • 1451/12 (I, 01.11.2012r., FIR EPWW)

    Jak widać cztery pierwsze można wyświetlić, nas interesującą nie. Czy to oznacza, że te podświetlone są zakończone /uchwała lub raport/ a ta bez wglądu nie ? Ktoś bardziej obyty może rozwiąże moje wątpliwości. By jeszcze bardziej zagmatwać w komunikacie z 29.11 jeden z incydentów ma taki opis:
    818/12 (I, 10.07.2012r., EPWA - nie zakończono badania)
    Tutaj przynajmniej wszystko jasne. Co do 1451/12 nie wiem o co biega, ale zapewne znajdzie się ktoś kto to wyjaśni
    Pozdrawiam. Tadeusz.
    Ostatnio edytowane przez tawal ; 17-12-2012 o 08:45 Powód: Ort
    Tadd --- N858 --- BINKA.PESEL,BODLA - BOKSU ---
    Canon 40D + 10" + TV 2x

  16. #16

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez tawal Zobacz posta
    Nie wiem. Samej wiadomości PKBWL też po namyśle nie bardzo rozumiem. Ta z 22.11 wygląda tak:
    W dniu 22 listopada 2012r. odbyło się posiedzenie Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych, na którym zakończono badanie poniższych zdarzeń:
    • 227/10 (I, 20.03.2010r., Tychy)
    • 872/08 (I, 20.10.2008r., EPWR)
    • 958/08 (I, 30.12.2008r., EPGD)
    • 481/09 (I, 03.07.2009r., TSA2)
    • 1451/12 (I, 01.11.2012r., FIR EPWW)

    Jak widać cztery pierwsze można wyświetlić, nas interesującą nie. Czy to oznacza, że te podświetlone są zakończone /uchwała lub raport/ a ta bez wglądu nie ? Ktoś bardziej obyty może rozwiąże moje wątpliwości. By jeszcze bardziej zagmatwać w komunikacie z 29.11 jeden z incydentów ma taki opis:
    818/12 (I, 10.07.2012r., EPWA - nie zakończono badania)
    Tutaj przynajmniej wszystko jasne. Co do 1451/12 nie wiem o co biega, ale zapewne znajdzie się ktoś kto to wyjaśni
    Pozdrawiam. Tadeusz.
    Alo.

    Wykonałem dziś email i tel z wnioskiem o dostęp do inf publicznej, i niejaki P. Lipiec nie wiedział jeszcze że obsługuje to zdarzenie (sekretariat wiedział), oraz posiadał obiekcje jakoby było tajne dane takie jak uchwała i zgłoszenie incydentu.

    Koniec końców obiecał że się ogarnie i opracuje tą uchwałę ;-)

    Czas w tygodniach, nie dniach raczej.


    Pzdr MZ

  17. #17

    Dołączył
    Dec 2012

    Domyślnie

    Dzieki Panowie!

  18. #18

    Dołączył
    May 2008
    Mieszka w
    EPBC

  19. #19
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Raczej uchwała
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez luktr Zobacz posta
    czyżby błąd?

    w opisie okoliczności zdarzenia:
    FUEL FEED 2 FAULT

    W pokładowym dzienniku technicznym LDP-60 załoga dokonała następujących wpisów:
    ...
    - „FUEL FEED 3 FAULT DURING FLIGHT”,
    ...

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •