Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree8Likes
  • 1 Post By egon.olsen
  • 1 Post By shiver
  • 1 Post By BUFF
  • 5 Post By zubeer

Wątek: 2012.12.09 W trakcie kołowania samolotu pasażer otworzył drzwi i wysiadł - Piza

  1. #1
    Awatar kondi93

    Dołączył
    Sep 2009
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie 2012.12.09 W trakcie kołowania samolotu pasażer otworzył drzwi i wysiadł - Piza


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 10-12-2012 o 09:09

  2. #2
    Awatar marecki

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    EPLU

    Domyślnie

    Wychodzi ,że to Ryanair FR9986 EI-DPC.
    Mak102+K10D
    UL867,UT708,UT710,UN869,UN871,UP733,KENIN-GOVEN
    Pozdrawiam,Marek.

  3. #3

    Dołączył
    Apr 2012
    Mieszka w
    Świdnik

    Domyślnie

    Przypomniał sobie, że Kevin został sam w domu.
    Zastanawiam się jaka jest procedura po takich incydentach, że samolot ma takie opóźnienie?

  4. #4
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Łukasz.K Zobacz posta
    Zastanawiam się jaka jest procedura po takich incydentach, że samolot ma takie opóźnienie?
    Chociażby:
    - kołowanie do bramki,
    - usunięcie z samolotu bagażu delikwenta(czytaj rozładowanie samolotu i ponowny załadunek),
    - kapitan pewnie musi podpisać milion papierków,
    - ponownie wszystkie procedury przedstartowe.

    Pozdrawiam BAS

  5. #5
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Chociażby:
    - kołowanie do bramki,
    - usunięcie z samolotu bagażu delikwenta(czytaj rozładowanie samolotu i ponowny załadunek),
    - kapitan pewnie musi podpisać milion papierków,
    - ponownie wszystkie procedury przedstartowe.
    No i ponowne zamknięcie i sprawdzenie emergency exit bo napisali, że wyszedł na skrzydło - BTW czyżby nie wyłączył żelazka
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  6. #6

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznan

    Domyślnie

    hmm coś mi się w tej historii nie zgadza. Jeżeli samolot już kołuje do pasa to wszystkie drzwi są uzbrojone i otwarcie ich powoduje wypuszczenie slajdu do ewakuacji. A po takiej historii na pewno nie da się tym samolotem wystartować w 1.5h czasu.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A 738 FR ma trapy na skrzydłach?
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A 738 FR ma trapy na skrzydłach?
    A ma??
    Ja nie mam zielonego pojęcia, ale chyba jest za wysoko żeby bezpiecznie skakać??

  9. #9

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kurt Zobacz posta
    A ma??
    Ja nie mam zielonego pojęcia, ale chyba jest za wysoko żeby bezpiecznie skakać??
    738 nie ma , chyba że FR ma inaczej.

    Wysoko nie jest , szczególnie jak zjeżdżasz po klapach.

  10. #10
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    No więc wspólnym trudem doszliśmy do wniosku że jednak samoloty serii 738 trapów na skrzydłach nie mają, więc spokojnie po 1,5h mógł polecieć w dalszą podróż

    Zresztą nawet jakby miał, to z odpowiednio zmniejszoną liczbą pax mógłby kontynuować lot.
    konradeck likes this.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  11. #11

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    A sprawdzaliście w ogóle na FR albo gdzieś czy to ta sama maszyna wykonała rejs? W Pizie w zimie pewnie było w czym wybierać...

    Dobra nieważne, trzeba było najpierw sprawdzić, potem pisać
    karol_epwa likes this.

  12. #12
    Awatar Silly-me

    Dołączył
    Dec 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Mam takie pytanie, bo jestem raczej zielona w tych kwestiach.
    Jak to możliwe że pasażer tak po prostu otworzył wyjście? Czy mógłby zrobić to samo na wysokości? Bo to trochę przerażająca perspektywa :P

  13. #13

    Dołączył
    Jan 2010

    Domyślnie

    Wg tego co mnie uczyli 738 w momencie działających silników powinny mieć zablokowaną możliwość otwarcia okien awaryjnych....
    Więc może on nie kołował, tylko stał?

  14. #14
    Awatar michastrain

    Dołączył
    Jan 2010
    Mieszka w
    Suwałki / Warszawa

    Domyślnie

    Silly-me, też się nad tym zastanawiałem. Tutaj masz wyjaśnienie: Drzwi - otwarcie w trakcie lotu

  15. #15

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez skaabeusz Zobacz posta
    Wg tego co mnie uczyli 738 w momencie działających silników powinny mieć zablokowaną możliwość otwarcia okien awaryjnych....
    Blokada się aktywuje przy ustawieniu manetek na TO
    egon.olsen likes this.

  16. #16
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Wszystko co piszecie jest dla mnie niepokojące. Zawsze wydawało mi się, że nie ma żadnych fizycznych blokad poza różnicą ciśnień. A co jeśli samolot rozbije się przy manetkachn na TO (np. katastrofa na rozbiegu, albo nieudane odejście na drugi krąg już z pasa)?

  17. #17
    Awatar zubeer

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPKT/EGPH

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A 738 FR ma trapy na skrzydłach?
    Nawet jeśli ma-to pewnie płatne.
    Fuji S2500HD.

  18. #18
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    @Djozwiak Mi też się tak wydaje Blokowanie drzwi różnicą ciśnień widać zresztą na poniższym wykresie (co prawda dla a320 ale zasada raczej będzie taka sama)

    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  19. #19

    Dołączył
    Oct 2009

    Domyślnie

    Wszystko prawda, ale blokowanie ciśnieniem nie dotyczy wyjść na skrzydło w 737NG. Te pokrywy otwierają się na zewnątrz (nie są wyjmowane do środka jak w starszych modelach 737 ani nie cofają się do środka w pierwszej fazie otwierania jak główne drzwi), dlatego mają blokadę.

  20. #20

    Dołączył
    Nov 2009
    Mieszka w
    Basingstoke, UK

    Domyślnie


    Polecamy

    Dobrze, ze byl to 737NG, bo jesli bylby CL to wyszedl by razem z drzwiami, a to spowodowalo by wieksze opoznienie.

    P.S.
    Moze ziemniaki na gazie zostawil
    Pozdrawiam
    Lukasz

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •