Pokaż wyniki od 1 do 20 z 20
Like Tree7Likes
  • 5 Post By Behemot
  • 2 Post By saturn5

Wątek: 2012.09.23 Samolot Ryanair bliski uderzenia o ziemie podczas podejscia do ladowania

  1. #1

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie 2012.09.23 Samolot Ryanair bliski uderzenia o ziemie podczas podejscia do ladowania


    Polecamy

    Jak podaje niemieckie BFU podczas podejscia do ladowania w bawarskim Memmingen samolot z Manchester, ze 153 pasazerami i 6 osobowa zaloga byl o kilka sekund od uderzenia w ziemie.
    Zostalo to zakwalifikowane jako "powazny incydent"

    Zrodlo - Ryanair plane carrying 141 passengers from Manchester 'nearly crashed over Germany after pilots altered landing approach to make up lost time' | Mail Online
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  2. #2

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Ee tam, wedlug mnie nastepna pozywka niezdrowej sensacji. Cytowana w artykule szybkosc opadania jest po prostu nonsensowna chyba ze im skrzydla odpadly.

    At one point, the plane was just 450ft (150m) above the ground while dropping at a rate of 500ft/sec, according to the interim report.

    Zupelnie mi trafia do przekonania wytlumaczenie Ryanair ze piloci dostali silny tylny wiatr ktory poczatkowo zmusil ich do duzo szybszego tracenia wysokosci, piloci wykonali normalne go-around wiec znowu trudno oskarzyc ich o jakies nieprawidlowe metody zaoszczedzenia czasu, to nie zaloga Tu-154 w Smolensku. Ci piloci moze i mieli na poczatku chaotyczne znizanie ale podjeli prawidlowe decyzje odpowiednio wczesnie - a o to wlasnie chodzi w lotnictwie. Osobiscie nie mialbym nic przeciw temu zeby z nimi kiedys poleciec.



  3. #3

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    500ft/s to oczywiscie blad gazety, za to tylny wiatr to wymowka prasowa RYRa. Co nie zmienia faktu, ze incydent byl szczegoly w raporcie. Decyzja w zgodzie ze standardami to bylaby jednak troche wczesniej.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    A przy tej okazji dostało się Simonowi:
    News: The Aviation Herald NO LONGER under legal threat by Ryanair

    Na szczęście FR sobie w końcu odpuściło.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  5. #5
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    500ft/s to oczywiscie blad gazety, za to tylny wiatr to wymowka prasowa RYRa. Co nie zmienia faktu, ze incydent byl szczegoly w raporcie. Decyzja w zgodzie ze standardami to bylaby jednak troche wczesniej.
    Ma ktos namiar na raport?

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    A przy tej okazji dostało się Simonowi:
    News: The Aviation Herald NO LONGER under legal threat by Ryanair

    Na szczęście FR sobie w końcu odpuściło.
    Avheraldowi dostalo sie za komentarze pod artykulem, ktore czesto sa dosc bzdurne (podobnie jak czesc postow chocby na pprune).

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    Swoją drogą po lekturze przytaczanego tu Avheralda, widać jakie metody stosuje ryanair dla uciszania "niechętnych". Najwyraźniej jednak sprawa zaczęła zataczać kręgi w przestrzeni bardziej publicznej i prawdopodobnie dlatego sobie odpuścili. Znamienne jest, że w obowiązku poczuło się wypowiedzieć BFU, że nie każde przekroczenie MDH kwalifikowane jest jako incydent, ale tu przy bardzo szybkim opadaniu skończyli 450 stóp nad ziemią, i dlatego zostało zakwalifikowane jako poważny incydent. Trochę tak jakby mówili "skoro próbujecie za wszelką cenę umniejszyć i wyciszyć sprawę, to może zacznijmy od faktów...".

    Behemot: Avheraldowi W KOŃCU oficjalnie dostało się za komentarze pod wpisem, ale jak sobie poczytasz dokładniej link od Egona, to widać że raczej nie o to chodziło, przynajmniej na początku - i dopiero jak prawnicy FR wymyślili, czego się można czepić, to się czepili.
    Eee tam, podpis ;)

  9. #9
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Mimis ale tutaj nie chodzi o przekroczenie MDH lub cokolwiek co ma z nia zwiazek (przeciez robili visuala, zglosili z widzialnoscia lotniska to jakie MDH ich mialo obowiazywac?) tylko o za duza predkosc znizania i zwiazane z tym ostrzezenie i alarm EGPWS.
    Ostatnio edytowane przez thewho ; 11-12-2012 o 13:09

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No tak, może trochę nakręciłem (sraczka słowna się to nazywa ), ale właśnie o to mi chodziło...
    Eee tam, podpis ;)

  11. #11

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Mimis - ale prawda jest taka, ze na wszelkich tego typu portalach jak tylko sie cos pojawi o RYR, to od razu wpadaja tabuny ludzi z tekstami, ze latanie ta linia jest niebezpieczne. Trudno sie dziwic, ze ich to wk.... A z calym tematem bylem na biezaco.

  12. #12

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Cardiff

    Domyślnie

    No i się nie dziwię. Ale dostrzec konsekwencje swojego wku...rzenia i się od tego powstrzymać, żeby sprawa się nie nadmuchiwała, to dopiero sztuka (edit: którą jednakże tacy spece od PR jak Ruinair powinni mieć opanowaną).
    Eee tam, podpis ;)

  13. #13

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Czy ja wiem. Gorszej prasy i tak nie beda mieli, za to paru osobnikom na roznych forach troche sie zaczelo palic pod tylkiem, bo nagle odkryli, ze wolnosc slowa nie znaczy ze mozna bezkarnie napisac wszystko.

  14. #14
    Awatar gregory3217

    Dołączył
    Mar 2010
    Mieszka w
    Jaworzno, Poland

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    500ft/s to oczywiscie blad gazety, za to tylny wiatr to wymowka prasowa RYRa. Co nie zmienia faktu, ze incydent byl szczegoly w raporcie. Decyzja w zgodzie ze standardami to bylaby jednak troche wczesniej.
    Ta gazeta wgl jest nonsensowna, bo nawet modele na obrazkach pomylili...


    Nikon D90 + Nikkor AF-S DX 18-55mm F3.5-5.6G VR + Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G VR
    "Kierowco, Sprawdz ustawienie świateł, To że jedziesz na krótkich nie znaczy że nie oślepiasz."

  15. #15
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Ryanair bedzie zawsze ludzi denerwowac - maja olbrzymia flote, przewoza mase ludzi, zarabiaja a nie traca pieniadze, lataja czasami agresywnie i nie mieli jak dotad wypadku ktory by mozna zwalic na ich "niebezpieczne" praktyki, nic tak nie denerwuje jak sukces.
    Bilson and gregory3217 like this.

  16. #16

    Dołączył
    Feb 2009
    Mieszka w
    EPWA CTR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Mimis ale tutaj nie chodzi o przekroczenie MDH lub cokolwiek co ma z nia zwiazek (przeciez robili visuala, zglosili z widzialnoscia lotniska to jakie MDH ich mialo obowiazywac?) tylko o za duza predkosc znizania i zwiazane z tym ostrzezenie i alarm EGPWS.
    Na avherald jest cytat ze śledczego BFU: "On Dec 5th 2012 the BFU investigator in charge told German aviation news service aero.de in response to Ryanair's claims quoted here on The Aviation Herald (see below), that even though a manual approach was being flown the basic rules of instrument flight still apply, hence a minimum height of 1000 feet was applicable."

    Może ktoś latający IFRem wyjaśni mi jakie prawo pozwala B738 z ponad setką ludzi na pokładzie olać kartę podeścia (a nad podejściem nie panowali bo przecież "zawsze mieli wektory"), zgłosić sobie w najlepsze visuala, i latać 100m nad ziemią będąc 4NM od pasa? Bo ja latając małą Cessną sam (ew. z pluszowym misiem na pokładzie) nie mogę zejść mniej niż 100m nad teren. Ale jeśli wystarczy "runway in sight, cancel IFR" i można wywijac fikołki czołgając się nad krzakami, to specjalnie w tym celu zrobię sobie IFRa :-P

  17. #17

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Oba cytaty mówią coś przeciwnego, więc zrób IR w innym celu. thewho dobrze mówi, że MDH nie ma, ale wciąż jest np. minimalna wysokość nad terenem, na której podejście z widocznością powinno być ustabilizowane i bez przewrotów w przód.

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mikrobi Zobacz posta
    , zgłosić sobie w najlepsze visuala, i latać 100m nad ziemią będąc 4NM od pasa?
    Najniżej co sie znaleźli to 150 m nad ziemia w miejscu gdzie jak policzysz gradient podejścia to powinni byli być na jakiś 250 m. Ten cytat o 1000 ft jest dla mnie bez sensu, w miejscu gdzie byli najniżej zakładając ze podejście byłoby 100% prawidłowe musieliby już być poniżej 1000 ft.

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    No cytat jest z deka bez sensu. Problemem w tym podejsciu nie byla wysokosc na jakiej sie znalezli, a brak stabilizacji podejscia, tak jak napisal aaben.

  20. #20
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez mikrobi Zobacz posta
    that even though a manual approach was being flown the basic rules of instrument flight still apply, hence a minimum height of 1000 feet was applicable."
    Czym innym jest minum do ladowania, gdzie najpozniej musimy zobaczyc pewne elementy, ze moc kontynuowac podejscie wg instrumentow a czym innym jest kryterium stabilizacji, ktroe dotyczy zarowno pelnej procedury wg przyrzadow jak i podejscia z widzialnosci.
    Stabilne podejscie to takie w ktorym samolot jest pilotowany w kontrolowany i odpowiedni sposob w nawiazaniu do jego energii, sciezki po jakiej sie porusza oraz konfiguracji w jakiej sie znajduje. Najczesciej podejscie musi byc najpozniej stabilne na wysokosci 1000ft a w przypadku podejsc z widzialnoscia 500 ft (no chyba, ze sobie operator wymysli cos innego)
    W/w przypadek dotyczy wlasnie braku stabilizacji, wiec niemiecki "ekspert" tez troche miesza
    Wisenka na torcie byl alarm GPWS.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •