Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 101 do 120 z 358
Like Tree265Likes

Wątek: 2012.12.29 Tu-204 Red Wings Airlines RA-64047 wypadł z pasa w Moskwie-Wnukowo

  1. #101

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez nicoz0 Zobacz posta
    A idąc dalej, zauwżyłem, że nikt nie bierze pod uwage tutaj GA...
    Nie doczytales, bylo dyskutowane wyzej.

  2. #102
    Awatar dziadek_tadeusz

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    okolice Siedlec

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nicoz0 Zobacz posta
    Ponieważ to Rosja...
    Prędkość była znaczna, a pas ma 3000km...
    Na takim pasie to by bez hamulców wyhamował.
    zdzislaw and mgab like this.

  3. #103
    Awatar Embraer

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Może zablokowała się przepustnica?

  4. #104

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie

    MAK na swojej stronie informuje, że zapis z rejestratorów udało się odczytać i rozpoczęła się jego analiza.

  5. #105
    Awatar hds.147

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Embraer Zobacz posta
    Może zablokowała się przepustnica?
    To w takim przypadku nie można zrobić GA? Ewentualnie wyłączyć awaryjnie silniki i hamować ręcznie ? Wygląda, że porządnie grzmotneli
    Canon EOS 7D mark II + Canon EF 100-400 mm f/4.5-5.6 L IS USM
    Heavy Weight Photography: https://heavyweightphotography.wordpress.com/
    Paraglider Rider: https://www.instagram.com/paragliderrider/

  6. #106
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    To w takim przypadku nie można zrobić GA?
    Było wcześniej dyskutowane, mogli nie mieć czasu na zmianę konfiguracji maszyny.
    Cytat Zamieszczone przez hds.147 Zobacz posta
    Ewentualnie wyłączyć awaryjnie silniki i hamować ręcznie ?
    Przestaje działać... w zasadzie wszystko a zwłaszcza wspomaganie hamulców.

    Pozdrawiam BAS
    Embraer likes this.

  7. #107

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez N077GL Zobacz posta
    Nie doczytales, bylo dyskutowane wyzej.
    Pogubiłem sie mea culpa....

    Dla mnie to ewidentnie GA tyle, ze zabrakło miejsca...


    Na takim pasie to by bez hamulców wyhamował.
    A o czym ja mowie??
    kirby and Węgorz like this.

  8. #108
    Moderator
    Dołączył
    Dec 2007
    Mieszka w
    PL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez nicoz0 Zobacz posta
    A o czym ja mowie??
    O pasie długości 3 tysiące kilometrów.

  9. #109
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    To w takim przypadku nie można zrobić GA?
    Było wcześniej dyskutowane, mogli nie mieć czasu na zmianę konfiguracji maszyny.
    A od kiedy to piloci przed wykonaniem GA powinni przekonfigurować maszynę? Jeśli GA wykonuje się z powodu np. silnego wiatru to odchodzi się po prostu od razu do góry, potem jest czas na zmianę ustawień klap itp. Jeśli coś pokręciłem to proszę o poprawienie
    Canonier, Węgorz and ORMO_PL like this.

  10. #110
    Awatar Patryk13

    Dołączył
    Jan 2011
    Mieszka w
    POZ

    Domyślnie

    Ja to bym raczej mówił o T&G.

  11. #111
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    A od kiedy to piloci przed wykonaniem GA powinni przekonfigurować maszynę?
    Zmieniasz ustawienie chociażby klap.
    Chociaż chyba źle się zrozumieliśmy, zrozumiałem, że chodziło Ci o Touch&Go, czyli poderwanie maszyny już po tym jak znalazła się na pasie, gdyby przed dotknięciem pasa podjęli decyzję o odejściu to pewnie nawet po dotknięciu pasa, mieliby czas.


    Zaciekawiło mnie pewne zdanie w tym artykule: System rewersu "w bardzo złym stanie". Ustalono wstępnie przyczynę katastrofy? - TVN24 mianowicie:
    Możliwe, że załoga popełniła błąd, rozpoczynając hamowanie zbyt wcześnie.
    Słyszałem o zbyt późnym hamowaniu, ale o zbyt wczesnym chyba nie. Chyba, że mają teorię, że zagotowali hamulce, ale...

    Pozdrawiam BAS

  12. #112
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Chociaż chyba źle się zrozumieliśmy, zrozumiałem, że chodziło Ci o Touch&Go, czyli poderwanie maszyny już po tym jak znalazła się na pasie, gdyby przed dotknięciem pasa podjęli decyzję o odejściu to pewnie nawet po dotknięciu pasa, mieliby czas.
    Dokładnie o to mi chodziło.

  13. #113
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Dokładnie o to mi chodziło.
    Przy T&G masz maszynę na pasie, rewers włączony, hamulce aerodynamiczne i w kołach włączone, klapy w pozycji do lądowania itd, więc masz sporo ustawień do zmiany, żeby znowu znaleźć się w powietrzu. Nie wiem czy pamiętasz ten incydent: 2012.07.20 C-17 omyłkowo ląduje na Peter O. Knight GA Airport. też nawet nie próbowali T&G, fakt mieli mniej pasa, ale w takich sytuacjach czas przyśpiesza.

    Pozdrawiam BAS

  14. #114
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Przy T&G masz maszynę na pasie, rewers włączony, hamulce aerodynamiczne i w kołach włączone, klapy w pozycji do lądowania itd, więc masz sporo ustawień do zmiany, żeby znowu znaleźć się w powietrzu...
    Od kiedy to rewers, hamulce aerodynamiczne i w kołach są używane w czasie T&G?
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  15. #115
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Od kiedy to rewers, hamulce aerodynamiczne i w kołach są używane w czasie T&G?
    Nie mówimy o ćwiczeniach, mówimy o sytuacji, kiedy samolot ląduje z zamiarem zatrzymania się, nagle okazuje się, że jednak coś idzie nie po naszej myśli, że wypadałoby poderwać maszynę, w takiej sytuacji masz włączony rewers, hamulce itd.

    Pozdrawiam BAS

  16. #116

    Dołączył
    Jun 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez lukits89 Zobacz posta
    To patrzcie na to:
    Wczoraj był wypadek samolotu TU-204 a dzisiaj już taki sam samolot leci znowu z Pardubic do Wnukowa. Czy w przypadku wypadku nie powinny byc wszystkie te samoloty uziemione?
    Pozdrawiam
    To byłaby spora ujma dla rosyjskiej myśli technologicznej. Podejrzewam, że po cichu będzie usunięta wada natomiast wersja oficjalna będzie inna lub mniej dotkliwa. Faktycznie kolejny przypadek wydaje się nie być przypadkiem.

  17. #117
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez bas Zobacz posta
    Nie mówimy o ćwiczeniach, mówimy o sytuacji, kiedy samolot ląduje z zamiarem zatrzymania się, nagle okazuje się, że jednak coś idzie nie po naszej myśli, że wypadałoby poderwać maszynę, w takiej sytuacji masz włączony rewers, hamulce itd.

    Pozdrawiam BAS
    Może się czepiam ale czy T&G nie sugeruje raczej zamierzonego manewru dotknięcia pasa i natychmiastowego odlotu? Sytuację którą opisujesz należałoby raczej nazwać aborted landing. Jeśli się mylę proszę mnie poprawić
    Embraer likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  18. #118
    Awatar Embraer

    Dołączył
    Sep 2011
    Mieszka w
    Ruda Śląska

    Domyślnie

    Wydaje mi się, że aborted landing występuje przed przyziemieniem jeszcze w ostatniej fazie approach. Ale na pewno nie było zamiaru T&G

  19. #119
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Luccas Zobacz posta
    To byłaby spora ujma dla rosyjskiej myśli technologicznej. Podejrzewam, że po cichu będzie usunięta wada natomiast wersja oficjalna będzie inna lub mniej dotkliwa. Faktycznie kolejny przypadek wydaje się nie być przypadkiem.
    Jeśli dumę narodową stawia się wyżej niż ryzyko kolejnego wypadku lub katastrofy,to chyba w tym kraju jednostka ludzka ma niewielką wartośc.Smutne to.Ja rano o 7.naliczyłem w powietrzu 4 sztuki TU-204.Z tego 3 startujące z Wnukowa.

  20. #120

    Dołączył
    Jun 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Luccas Zobacz posta
    To byłaby spora ujma dla rosyjskiej myśli technologicznej. Podejrzewam, że po cichu będzie usunięta wada natomiast wersja oficjalna będzie inna lub mniej dotkliwa. Faktycznie kolejny przypadek wydaje się nie być przypadkiem.
    Ten typ maszyn wykonuje loty z pasażerami już ponad 15 lat. To drugi poważny wypadek takiego samolotu, pierwszy był z winy załogi. Uważam, że gdyby istniały jasne przesłanki awarii sprzętu to samoloty byłyby uziemione.
    mombasa, Embraer, Adik_s and 1 others like this.

Strona 6 z 18 PierwszyPierwszy ... 4 5 6 7 8 16 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 19-11-2013, 17:55
  2. 26-06-2013, 17:09
  3. 10-03-2013, 12:12
  4. 05-01-2013, 23:01
  5. 05-01-2013, 21:10
  6. 02-01-2013, 23:29
  7. 02-01-2013, 11:55
  8. 02-01-2013, 00:04
  9. 01-01-2013, 21:51
  10. 01-01-2013, 12:36
  11. 01-01-2013, 07:28
  12. 31-12-2012, 21:19
  13. 31-12-2012, 21:08
  14. 31-12-2012, 20:19
  15. 31-12-2012, 15:07
  16. 31-12-2012, 14:14
  17. 31-12-2012, 10:29
  18. 31-12-2012, 06:28
  19. 30-12-2012, 23:19
  20. 30-12-2012, 18:32
  21. 30-12-2012, 16:15
  22. 30-12-2012, 14:44
  23. 30-12-2012, 12:30
  24. 30-12-2012, 12:01
  25. 30-12-2012, 09:07
  26. 30-12-2012, 01:18
  27. 30-12-2012, 00:32
  28. 29-12-2012, 18:55
  29. 29-12-2012, 18:34
  30. 29-12-2012, 18:01
  31. 29-12-2012, 17:49
  32. 29-12-2012, 17:26
  33. 29-12-2012, 17:24
  34. 29-12-2012, 17:18
  35. 29-12-2012, 16:55

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •