Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 221 do 240 z 310
Like Tree190Likes

Wątek: Boeing 787 - problemy wieku dziecięcego (incydenty większe i mniejsze).

  1. #221
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez egon.olsen Zobacz posta
    Nawet jeśli FAA zaaprobuje 'fix' może się okazać, że będą ograniczenia ETOPSów:
    Boeing 787 Dreamliner faces new risk: limits on extended range
    Jak sie okazuje jest to czysta spekulacja i wedlug Aviation Week w tym momencie raczej bezpodstawna.
    A wogole to ciekawy artykul na szczescie operujacy w sferze konkretow.

    Boeing Reveals 787 Battery Fix Details
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 31-03-2013 o 06:40
     

  2. #222

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    No i FAA "fixneła" zmiany w zasilaniu Li-Io dla B787.Powrót do latania przewidziany w maju lub na początku czerwca.

    FAA Approves 787 Battery Fix
     

  3. #223
    Awatar Gabec

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    KRK

    Domyślnie

    Temat problemów z bateriami wydaje się być zakończony. Do dalszej dyskusji zapraszam do Boeing 787 "Dreamliner"
    no risk, no fun ;D

     

  4. #224

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie 29-09-2013 SP-LRA usterka transpondera i lądowanie w KEF

    Znowu te Dreamlinery i ich usterki.

    Norwegia nie wpuściła polskiego dreamlinera. Przez usterkę


    W skrócie - Polski Dreamliner uwięziony w Keflawiku (Islandia) z powodu awarii systemu rozpoznawania. Norwegowie nie wyrazili zgody na przelot samolotu "incognito".

    A swoją drogą to już się zaczynam bać. Co nie otworzę neta to usterka w Dreamlinerze. Zaraz otworzę lodówkę a tam też będzie Dreamliner z jakąś usterką.
    mgab, pilot173, Kamil_B and 3 others like this.
     

  5. #225
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Każdego dnia mnóstwo samolotów nie dostaje zgody na przelot przez jakieś terytorium z powodu braku wymaganego wyposażenia.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  6. #226

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Ale to nie był brak wyposażenia - co można zrozumieć tylko jego awaria, kolejna. W "tamtą stronę" przeleciał normalnie. Więc wyposażenie miał.
     

  7. #227
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jeżeli samolot ma mieć sprawny transponder z modem C a takiego nie posiada, to znaczy że nie ma wymaganego wyposażenia.
    ruben323 and Kaczorra like this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  8. #228

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW/KRK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aston Zobacz posta
    W skrócie - Polski Dreamliner uwięziony w Keflawiku (Islandia) z powodu awarii systemu rozpoznawania. Norwegowie nie wyrazili zgody na przelot samolotu "incognito".
    Tak na niekśtołcony rozum: no to skad wiedzieli, ze to akurat ten samolot?

    A poza tym, 787 to przeciez nie stealth?
     

  9. #229
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    No przecież się załoga chyba przyznała że transponder się zepsuł albo kontrolerzy z Islandii zadzwonili do Norwegów, czy wpuszczą samolot bez transpondera. W kontroli obszaru zwykle używa się tylko radaru wtórnego, więc samolot bez transpondera jest jak najbardziej "stealth".
    michał s likes this.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  10. #230

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    na FR24 był widoczny poprawnie podczas lądowania na Islandi, a zatem mod S i ADS-B musiały działać... czyli rozumiem, że problem był wyłącznie z modem C transpondera ?
     

  11. #231
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Na logikę tak.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."
     

  12. #232

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Mod S nie jest wystarczający do poprawnej identyfikacji ? Przecież to jest nowsza i rozszerzona wersja modu A/C. Absurdalne jest to, że samolot ten mógł poprawnie zidentyfikować (wysokość , pozycja callsign .. itd) każdy kto ma dostęp do komputera i internetu a nie mogło norweskie ATC Czyżby zadecydowały tu jakieś względy formalne albo proceduralne.. ? Nie chce tu wysnuwać jakichś teorii spiskowych bo to jest niedorzeczne, ale nasuwa się skojarzenie że Norwedzy może chcieli się odgryźć na Boeingu po ostatnich swoich problemach z Dreamlinerami Norwegian :P
    vonMises likes this.
     

  13. #233

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Żeby odbierać mod S i ADS-B trzeba mieć do tego odpowiednie radary i możliwość obrazowania danych z nich na wskaźnikach radarowych. To wszystko musi spełniać rygorystyczne wymogi bezpieczeństwa i niezawodności. Nie znam systemu norweskiego, ale system polski wciąż w ogóle nie korzysta z S i ADS-B. Mod C to jest tak podstawowe wyposażenie, że jego brak uziemia samolot w europejskiej przestrzeni powietrznej.
    mazgaj likes this.
     

  14. #234
    Awatar dzikun

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPSC

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mazgaj Zobacz posta
    Mod S nie jest wystarczający do poprawnej identyfikacji ? Przeciez to jest nowsza i rozszerzona wersja ? Absurdalne jest to, że samolot ten mógł poprawnie zidentyfikować (wysokość , pozycja callsign .. itd) każdy kto ma dostęp do komputera i internetu Czyżby zadecydowały tu jakieś względy formalne albo proceduralne.. ? Nie chce tu wysnuwać jakichś teorii spiskowych bo to jest niedorzeczne, ale nasuwa się skojarzenie że Norwedzy może chcieli się odgryźć na Boeingu po ostatnich swoich problemach z Dreamlinerami Norwegian
    Niedorzeczne. :P
    FR24 jest dość mocno z przodu technologicznie w porównaniu niż wiele FIRów na świecie. W tzw. "realu" wcale nie jest normą, że samoloty identyfikuje się modem S, a już tym bardziej ADS-B. Z drugiej jednak strony na FR24 nie widać 3/4 samolotów z tzw. prawdziwego radaru.
    Dlatego (wiem z doświadczenia!) trudno się separuje samoloty, kiedy występują na dwóch oddzielnych ekranach. Tym bardziej, że na jednym z nich w każdej chwili samolot może zniknąć, bo np. posiadacz odbiornika ADS-B zapomniał opłacić rachunku za internet.
    Oczywistym jest, że skoro Norwegia wymaga wyposażenia w sprawny transponder z modem C, a wiadomo, że samolot go nie ma - to nie zezwala na wlot i nie ma w tym żadnej polityki.
    alien and mazgaj like this.
     

  15. #235

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Dzięki aaben i dzikun . Z ADS-B to wiedziałem, że nie korzystają i jeszcze pewnie długo nie będą, ale myślałem ze mod S jest bardziej powszechnie używany do identyfikacji, a przynajmniej w cywilizowanych krajach..
     

  16. #236

    Dołączył
    Nov 2010

    Domyślnie

    A co by sie stalo jakby Islandia tez nie wydala zgody na ladowanie?
     

  17. #237
    pitekman
    Goście

    Domyślnie

    Jeżeli samolot byłby niezidentyfikowany poderwano by parę dyżurną. W przypadku braku kontaku z samolotem, myśliwce mogą fizycznie sprowadzić go na lotnisko.
     

  18. #238
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez edwardzik Zobacz posta
    A co by sie stalo jakby Islandia tez nie wydala zgody na ladowanie?
    Pewnie wróciliby do Kanady,paliwa powinno wystarczyc.
    Pozatym na playbacku widac wyrażnie,że nad Nowofunlandią robili holding.
    Czy z kimś konsultowali,czy mają dalej leciec?
    Flightradar24 godz.6 UTC
     

  19. #239
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Pewnie wróciliby do Kanady
    Na pewno wpusciliby niezidentyfikowany samolot, ktory zawrocil z trasy o 180 stopni...
    perc, pitekman, Atco and 2 others like this.
     

  20. #240
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Na pewno wpusciliby niezidentyfikowany samolot, ktory zawrocil z trasy o 180 stopni...
    Przecież łącznośc radiową mieli.Bez jaj.
    W najgorszym wypadku para dyżurna,i lądowanie na jakimś wojskowym lotnisku.
    Skoro zawrócili z okolic Norwegii,to mogli i z okolic Islandii.
    Ten holding nad Kanadą chyba nie był bez powodu.Musieli kogoś poinformowac w jakim celu robią kółeczko.
     

Strona 12 z 16 PierwszyPierwszy ... 2 10 11 12 13 14 ... OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 03-06-2015, 23:22
  2. 24-02-2015, 15:23
  3. 01-12-2014, 12:21
  4. 15-10-2014, 14:10
  5. 20-08-2014, 07:00
  6. 28-01-2014, 00:45
  7. 25-12-2013, 23:32
  8. 26-02-2013, 10:33
  9. 22-01-2013, 09:55
  10. 21-01-2013, 10:55
  11. 20-01-2013, 19:02
  12. 20-01-2013, 18:33
  13. 18-01-2013, 17:08
  14. 18-01-2013, 12:47
  15. 18-01-2013, 09:57
  16. 17-01-2013, 20:58
  17. 17-01-2013, 16:57
  18. 17-01-2013, 16:43
  19. 17-01-2013, 15:27
  20. 10-01-2013, 17:23
  21. 08-01-2013, 19:27

Zakładki

Zakładki

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •