Pokaż wyniki od 1 do 12 z 12
Like Tree1Likes
  • 1 Post By zarafiq

Wątek: FAA radzi wzmóc czujność przy parzeniu kawy - czynność potencjalnie niebezpieczna!

  1. #1

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie FAA radzi wzmóc czujność przy parzeniu kawy - czynność potencjalnie niebezpieczna!


    Polecamy

    News: FAA alerts operators of making coffee being a safety hazard

    W skrócie:
    FAA ostrzega przewoźników by uważały podczas przyrządzania kawy z ekspresów ,gdyż odnotowano kilka przypadków oparzeń 1-go i 2-go stopnia personelu pokładowego przy nieprawidłowej obsłudze.Dotyczy to zwłaszcza filtrów do kawy.Powstające ciśnienie wrzącej wody i para ,zwłaszcza gdy nie wymienia się filtrów jednorazowych lub źle się je aplikuje może doprowadzić do takich niebezpiecznych("hazardous")sytuacji.

    Ciekawi mnie że czy tego typu urządzenia muszą mieć certyfikat do użytkowania w lotnictwie?

  2. #2
    Awatar broneq

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    Wieliczka KRK/EPKK

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz Zobacz posta
    Ciekawi mnie że czy tego typu urządzenia muszą mieć certyfikat do użytkowania w lotnictwie?
    Jeżeli pytasz o same filtry to nie przypuszczam, ale już całe urządzenie to obstawiam, że tak. W mojej branży (górnictwo) na dół nie można wziąć niczego co nie ma atestu Wyższego Urzędu Górniczego, a wydaje mi się, że lotnictwo to podobnie zaawansowana technologicznie gałąź przemysłu.
    NIKON D5100 + NIKKOR AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G VR + NIKKOR AF-S DX 55-300 mm f/4.5-5.6G VR

  3. #3

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Wyobraź sobie zwykły ekspres do kawy poddany negatywnemu przeciążeniu. Z tego, który ja mam w kuchni sporo by się wylało.
    LoboV likes this.

  4. #4

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zarafiq Zobacz posta
    Wyobraź sobie zwykły ekspres do kawy poddany negatywnemu przeciążeniu. Z tego, który ja mam w kuchni sporo by się wylało.
    Może wystarczy uszczelka i jakiś zamek

    W górnictwie zagrożeniem jest wybuch (chocby metan czy pył węglowy) stąd taki nacisk na certyfikację wszelkiego rodzaju urządzeń (tak naprawdę jakby się ktoś chciał doczepić to nie można by mieć na ręku zegarków elektronicznych bez dtr-ki) .

    W lotnictwie restrykcje pod tym względem (wybuch) pewnie mniejsze, ale za to zapewne potrzebne są badania wpływu na instalację elektryczną i wpływ na urządzenia nawigacyjne. Czy to wymaga jakiegoś hiper-super certyfikatu nie wiem :P

  5. #5
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Wymaga, wymaga.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  6. #6
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez zarafiq Zobacz posta
    Wyobraź sobie zwykły ekspres do kawy poddany negatywnemu przeciążeniu. Z tego, który ja mam w kuchni sporo by się wylało.
    Na negatywne przeciazenie w locie to w niektorych konfiguracjach to nawet samolot nie jest certyfikowany

  7. #7
    Awatar Full Bird

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    USA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Na negatywne przeciazenie w locie to w niektorych konfiguracjach to nawet samolot nie jest certyfikowany
    Nie tylko samolot ale i sam Red Bull,ktory eksplodowal mi w kabinie podczas walki psow,gdy zaatakowalem klijenta z beczki.

  8. #8
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Na negatywne przeciazenie w locie to w niektorych konfiguracjach to nawet samolot nie jest certyfikowany
    No i termos z kawa tez nie musi być certyfikowany
    Kiedys był bardzo znany wypadek małego samolotu w ktorym para leciała wysoko i zachcialo sie im napić gorącej kawy która mieli w termosie. Otworzyli termos który wskutek różnicy ciśnień cała swoją zawartość kawy wystrzelil na szyby samolotu, pilot został pozbawiony widzialnosci do przodu, pamietam ze jakoś wylądowali ale chyba sam samolot tego ladowania nie przeżył.

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Na negatywne przeciazenie w locie to w niektorych konfiguracjach to nawet samolot nie jest certyfikowany



    Ale nawet te niecertyfikowane do ujemnych przeciążeń są na zachowanie się w ujemnych przeciążeniach badane - certyfikacja dopuszcza planowe spowodowanie ujemnego przeciążenia (lot plecowy, pętla odwrócona), brak takowej nie oznacza że przy nieplanowym wystąpieniu przeciążeń ujemnych samolot od razu ma się rozpaść jak domek z kart - też pewien zakres musi wytrzymać. I dlatego ekspres w samolocie nie dopuszczonym do lotu z przeciążeniami ujemnymi musi takie przeciążenia znieść nie powodując zagrożenia dla ludzi.

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Tylko jak to się ma certyfikacja do takich przypadków/wypadków?Wiem.Trudno jest przewidzieć wszystkie zagrożenia.Zapewne takie certyfikowane wyposażenie samolotu słono kosztuje.Stąd dziwię się że nie zapobieżono tego typu zagrożeniom gdy są one przewidywalne w normalnym,biurowym użyciu.Nie sądzę by te coffe expressy lotnicze były w obsłudze inne niż powiedzmy biurowe .Czyżby takie zagrożenia były nieistotne w lotnictwie(sądząc po tych przypadkach)?Dlaczego dano certyfikat skoro mają miejsce takie wypadki ,a urządzenie ma wytrzymywać np.+/- przeciążenia.

    Wprawdzie uwagi FAA dotyczą nieprawidłowej obsługi jako takiej tylko że chyba to też należy brać pod uwagę ,nie?

  11. #11
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez icekcz Zobacz posta
    Dlaczego dano certyfikat skoro mają miejsce takie wypadki ,
    Nie na tym certyfikacja polega zeby stewardesa sie nie opazyla przy nieprawidlowym uzyciu urzadzenia i tak zupelnie szczerze i brutalnie to opazona stewardesa nie jest zagrozeniem dla lotu. Jesli sam 'certyfikowany' samolot moze być nieprawidlowo użyty z marnymi skutkami dla wszystkich na pokladzie to tym bardziej głupi ekspress do kawy nie jest idioten-proof.
    Ostatnio edytowane przez saturn5 ; 13-01-2013 o 22:18

  12. #12

    Dołączył
    Apr 2010

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •