Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 52
Like Tree39Likes

Wątek: 2013.01.29 Moskwa - LOT wypadł z pasa

  1. #1
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie 2013.01.29 Moskwa - LOT wypadł z pasa


    Polecamy

    W TVN24 podali właśnie info o wypadnieciu z pasa samolotu PLL LOT. Mowa o lotnisku w Moskwie - ma ktoś więcej informacji?!
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 29-01-2013 o 19:18


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  2. #2
    Awatar wiler

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    EPZP/EPZG

    Domyślnie

    MOSCOW/SHEREMETYEVO in RUSSIA
    Jan 29 16:00 16 min ago
    METAR METAR UUEE 291600Z 18003MPS 150V210 4300 -SN FEW033 OVC100 M06/M08
    Q1015 NOSIG RMK 25590220 75590230=

  3. #3
    Awatar ivanek

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Embraer 175
    Lot 675

  4. #4
    mss
    mss jest nieaktywny
    Awatar mss

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    RZE

    Domyślnie

    W TVN24 rozmowa z rzecznikiem LOTu, samolot wyjechał częściowo z pasa i niby został już odholowany w bezpieczne miejsce.


    - reklama w podpisie skasowana - REGULAMIN

  5. #5
    Awatar trabin

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPRU

    Domyślnie

    SP-LIM.
    Celestron C70, Canon 600D + EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II, EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II.
    http://www.flightradar24.com/

  6. #6
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Jak PB w HAN, tylko przy dobiegu
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  7. #7

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    ostatni SNOWTAM z UUEE.
    SWUU0173 - C)07L F)51/51/51 G)2/2/2 H)30/30/30 SFT C)07R F)51/51/51 G)2/2/2 H)30/30/30 SFT T)RWY CONTAMINATION 100 PER CENT. MAIN TWY, TWY, STANDS AND APRONS DAMP. PATCHES OF DRY SNOW, ICE.). 29 JAN 12:10 2013 UNTIL 30 JAN 12:10 2013. CREATED: 29 JAN 12:31 2013
    Marek156-DPWAW

  8. #8
    Awatar urban787

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Czyli nie zjechal za pas a obok?

  9. #9
    Awatar tango

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    Piaseczno

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez urban787 Zobacz posta
    Czyli nie zjechal za pas a obok?
    Wygląda na to, że spadli z drogi kołowania już po zjechaniu z pasa. Aczkolwiek trudno do końca zrozumieć Kłucińskiego. Jeżeli pomylił drogę startową z drogą kołowania, to zmienia znaczenie jego wypowiedzi.
    Pozdrawiam serdecznie,

    tango

  10. #10

    Dołączył
    Feb 2007

    Domyślnie

    No i już mamy w mediach histerię... "Wypadek polskiego samolotu w Moskwie"...
    Lilekp7 likes this.

  11. #11
    Awatar Ristori

    Dołączył
    Jun 2010
    Mieszka w
    Polsce "B"

    Domyślnie

    A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-175, registration SP-LIM performing flight LO-675 from Warsaw (Poland) to Moscow Sheremetyevo (Russia) with 60 people on board, landed on Sheremetyevo Airport's runway 25R at 16:23L (12:23Z) but went off the runway near the runway end while attempting to turn off onto the taxiway and came to a stop with the nose gear on soft ground about 10 meters off paved surface. No injuries occured, there is no word yet whether the aircraft received damage.

    Metars:
    UUEE 291230Z VRB02MPS 2300 -SHSN BKN018CB M06/M08 Q1016 TEMPO 1000 SHSN RMK 75590230 25590230
    UUEE 291200Z VRB02MPS 2300 -SHSN BKN016CB M06/M09 Q1016 TEMPO 1000 SHSN RMK 75590230 25590230
    Według cytowanej notki avherald.com: wypadnięcie z pasa miało miejsce przy jego końcu podczas skręcania w drogę kołowania.

  12. #12
    Awatar grzyw

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    WRO
    Wpisów
    39

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Stoarn Zobacz posta
    No i już mamy w mediach histerię... "Wypadek polskiego samolotu w Moskwie"...
    Stoarn, jako, że jesteśmy 2 dni po głośnej w Polsce emisji filmu w National Geographic, dla mediów:
    "Polski samolot _______ w Rosji" to wiadomość-marzenie, cokolwiek kryje się pod _______.

    Edit: przed długi czas zresztą tak będzie...

  13. #13
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Witam
    To już nie pierwszy przypadek, że na SVO ATIS podaje znacznie zawyżone współczynniki hamowania. Znam doskonale przypadek, że zamiast deklarowanego przez służby ATC 0.35 było 0.00, czyli czysty lód na pasie 25R ( później ATIS zaczął podawać "hamowanie niemierzalane"). Nasz samolot do skołowania z pasa musiał używać rewersu, bo hamulce w ogóle nie działały. Operacje na SVO zatrzymano na 3h. Podobne incydenty zdażają się niemal na wszystkich lotniskach na wschód od Bugu, kilka razy do roku. Takie są tam standardy
    W tym przypadku nie udało sie na tym lodowisku UUEE bezpiecznie opuścić pasa.
    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jas ; 29-01-2013 o 20:36
    Zorro_gppl likes this.

  14. #14

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Witam
    To już nie pierwszy przypadek, że na SVO ATIS podaje znacznie zawyżone współczynniki hamowania. Znam doskonale przypadek, że zamiast deklarowanego przez służby ATC 0.35 było 0.00, czyli czysty lód na pasie 25R ( później ATIS zaczął podawać "hamowanie niemierzalane"). Nasz samolot do skołowania z pasa musiał używać rewersu, bo hamulce w ogóle nie działały. Operacje na SVO zatrzymano na 3h. Podobne incydenty zdażają się niemal na wszystkich lotniskach na wschód od Bugu, kilka razy do roku. Takie są tam standardy
    W tym przypadku nie udało sie na tym lodowisku UUEE bezpiecznie opuścić pasa.
    Pozdrawiam
    Rozumiem że wypełniłeś "Post-Flight Report" - czy znowu gdzieś, ktoś komuś powiedział.
    Przeczytaj Snowtam - hamowanie mierzone urządzeniem SFT.
    Również Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez Marek156sw ; 29-01-2013 o 23:15 Powód: literówka
    Marek156-DPWAW

  15. #15
    Awatar Atco

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez jas Zobacz posta
    Znam doskonale przypadek, że zamiast deklarowanego przez służby ATC 0.35 było 0.00
    Jaś, to nie kontrolerzy mierzą i nie kontrolerzy deklarują.
    "Rząd nie zamawiał analiz, które uzasadniałyby konieczność budowy CPK. Wild mówi, że wydłużyłoby tylko proces inwestycyjny."

  16. #16
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Tak. Bez żadnej odpowiedzi. To czego sam doświadczyłem, to opisałem. Tam nikt chyba tego nie mierzy, to się po prostu ustala. To po prostu INNY świat

    Cytat Zamieszczone przez Atco Zobacz posta
    Jaś, to nie kontrolerzy mierzą i nie kontrolerzy deklarują.
    Ależ oczywiście wiem, że nie mierzą tego kontrolerzy! Oni tylko podają przekazane przez inne służby dane. Problemem taki jest na Wschodzie, że nikt tego ani nie próbuje weryfikować, ani zmuszać tych służb do utrzymywania odpowiednich standardów. Niemniej to kontrolerzy podają info załodze o wspólczynnikach hamowania przy " clearence for landing"( pomijając ATIS). Czyż nie tak? Za co w takim razie odpowiada kontroler w określeniu "cleared fo landing"? Na kilku polskich lotniskach zdażyły się podobne incydenty, ze słynnym wypadnieciem B737 poza pas na EPKK w połowie lat 90-tych.
    Czy jesteś tam dla wygłoszenia prostej formułki, czy odpowiadasz za działalność podległych służb, jak choćby Dyżurnego Portu, aby zmierzył czasami przy padającym śniegu odpowiednie współczynniki? Przy okazji KTO odpowiada za aktualną info na ATIS?
    Pozdrawiam

    Pozdrawiam
    Ostatnio edytowane przez jas ; 29-01-2013 o 23:50

  17. #17

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    "cleared to land". Dyzurny portu zdecydowanie nie jest sluzba podlegla ATC. Jest sluzba wspolpracujaca, i to on jest odpowiedzialny za stan nawierzchni pasa. ATC moze zglaszac do niego postulaty czy oczekiwania, i dzialania typu sprawdzanie pasa moga/powinny byc wypracowywane wspolnie. Zezwolenie na ladowanie oznacza, ze pas jest wolny (brak innych samolotow i pojazdow), i zgodnie z dostepna wiedza, nadaje sie do ladowania.
    ruben323 likes this.

  18. #18
    jas
    jas jest nieaktywny

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    OK, znam przepisy, ale... kto odpowiada za info na ATIS? Wychodzi na to że nikt! Więc po co kontroler TWR powtarza, w ogólności, informacje o warunkach do lądowania?
    Ostatnio edytowane przez jas ; 30-01-2013 o 00:09

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Tego raczej nie reguluja zadne 'globalne' przepisy. Za tresc ci, ktorzy sa jej zrodlem (dyzurny, meteo, atc), za prawidlowe i aktualne wprowadzenie ten, kto fizycznie ma dostep do terminala.

  20. #20

    Dołączył
    Dec 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie


    Polecamy

    @jas
    Zawsze masz możliwość sprawdzenia, poprzez poproszenie o wydruk z pomiaru. SNOWTAM to info idące w świat. Nikt sobie nie strzela w stopę.
    Podane 30 oznaczają hamowanie słabe i to powinno uruchomić odpowiednie komórki (mózgowe).
    Nie chodzi mi o usprawiedliwianie kogokolwiek a o bezpieczeństwo operacji lotniczych.
    Marek156-DPWAW

Strona 1 z 3 1 2 3 OstatniOstatni

LinkBacks (?)

  1. 30-01-2013, 08:34
  2. 30-01-2013, 07:21
  3. 30-01-2013, 06:37
  4. 30-01-2013, 04:28
  5. 30-01-2013, 03:28
  6. 30-01-2013, 03:24
  7. 30-01-2013, 01:38
  8. 29-01-2013, 23:26
  9. 29-01-2013, 23:07
  10. 29-01-2013, 22:42
  11. 29-01-2013, 22:30
  12. 29-01-2013, 22:11
  13. 29-01-2013, 22:06
  14. 29-01-2013, 21:38
  15. 29-01-2013, 21:26
  16. 29-01-2013, 21:08
  17. 29-01-2013, 21:07
  18. 29-01-2013, 20:46
  19. 29-01-2013, 20:44
  20. 29-01-2013, 20:40
  21. 29-01-2013, 20:39

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •