MOSCOW/SHEREMETYEVO in RUSSIA Jan 29 16:00 16 min ago METAR METAR UUEE 291600Z 18003MPS 150V210 4300 -SN FEW033 OVC100 M06/M08
Q1015 NOSIG RMK 25590220 75590230=
MOSCOW/SHEREMETYEVO in RUSSIA Jan 29 16:00 16 min ago METAR METAR UUEE 291600Z 18003MPS 150V210 4300 -SN FEW033 OVC100 M06/M08
Q1015 NOSIG RMK 25590220 75590230=
SP-LIM.
Canon EOS 90D + Tamron SP 150-600 mm f/5-6.3 Di VC USD G2, Canon EF 70-300mm f/4-5.6 IS II USM,
Canon EF-S 18-55 mm f/3.5-5.6 IS II
http://www.flightradar24.com/
Jak PB w HAN, tylko przy dobiegu
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
ostatni SNOWTAM z UUEE.
SWUU0173 - C)07L F)51/51/51 G)2/2/2 H)30/30/30 SFT C)07R F)51/51/51 G)2/2/2 H)30/30/30 SFT T)RWY CONTAMINATION 100 PER CENT. MAIN TWY, TWY, STANDS AND APRONS DAMP. PATCHES OF DRY SNOW, ICE.). 29 JAN 12:10 2013 UNTIL 30 JAN 12:10 2013. CREATED: 29 JAN 12:31 2013
Marek156-DPWAW
Według cytowanej notki avherald.com: wypadnięcie z pasa miało miejsce przy jego końcu podczas skręcania w drogę kołowania.A LOT Polish Airlines Embraer ERJ-175, registration SP-LIM performing flight LO-675 from Warsaw (Poland) to Moscow Sheremetyevo (Russia) with 60 people on board, landed on Sheremetyevo Airport's runway 25R at 16:23L (12:23Z) but went off the runway near the runway end while attempting to turn off onto the taxiway and came to a stop with the nose gear on soft ground about 10 meters off paved surface. No injuries occured, there is no word yet whether the aircraft received damage.
Metars:
UUEE 291230Z VRB02MPS 2300 -SHSN BKN018CB M06/M08 Q1016 TEMPO 1000 SHSN RMK 75590230 25590230
UUEE 291200Z VRB02MPS 2300 -SHSN BKN016CB M06/M09 Q1016 TEMPO 1000 SHSN RMK 75590230 25590230
Witam
To już nie pierwszy przypadek, że na SVO ATIS podaje znacznie zawyżone współczynniki hamowania. Znam doskonale przypadek, że zamiast deklarowanego przez służby ATC 0.35 było 0.00, czyli czysty lód na pasie 25R ( później ATIS zaczął podawać "hamowanie niemierzalane"). Nasz samolot do skołowania z pasa musiał używać rewersu, bo hamulce w ogóle nie działały. Operacje na SVO zatrzymano na 3h. Podobne incydenty zdażają się niemal na wszystkich lotniskach na wschód od Bugu, kilka razy do roku. Takie są tam standardy
W tym przypadku nie udało sie na tym lodowisku UUEE bezpiecznie opuścić pasa.
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez jas ; 29-01-2013 o 19:36
Tak. Bez żadnej odpowiedzi. To czego sam doświadczyłem, to opisałem. Tam nikt chyba tego nie mierzy, to się po prostu ustala. To po prostu INNY świat
Ależ oczywiście wiem, że nie mierzą tego kontrolerzy! Oni tylko podają przekazane przez inne służby dane. Problemem taki jest na Wschodzie, że nikt tego ani nie próbuje weryfikować, ani zmuszać tych służb do utrzymywania odpowiednich standardów. Niemniej to kontrolerzy podają info załodze o wspólczynnikach hamowania przy " clearence for landing"( pomijając ATIS). Czyż nie tak? Za co w takim razie odpowiada kontroler w określeniu "cleared fo landing"? Na kilku polskich lotniskach zdażyły się podobne incydenty, ze słynnym wypadnieciem B737 poza pas na EPKK w połowie lat 90-tych.
Czy jesteś tam dla wygłoszenia prostej formułki, czy odpowiadasz za działalność podległych służb, jak choćby Dyżurnego Portu, aby zmierzył czasami przy padającym śniegu odpowiednie współczynniki? Przy okazji KTO odpowiada za aktualną info na ATIS?
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Ostatnio edytowane przez jas ; 29-01-2013 o 22:50
"cleared to land". Dyzurny portu zdecydowanie nie jest sluzba podlegla ATC. Jest sluzba wspolpracujaca, i to on jest odpowiedzialny za stan nawierzchni pasa. ATC moze zglaszac do niego postulaty czy oczekiwania, i dzialania typu sprawdzanie pasa moga/powinny byc wypracowywane wspolnie. Zezwolenie na ladowanie oznacza, ze pas jest wolny (brak innych samolotow i pojazdow), i zgodnie z dostepna wiedza, nadaje sie do ladowania.
OK, znam przepisy, ale... kto odpowiada za info na ATIS? Wychodzi na to że nikt! Więc po co kontroler TWR powtarza, w ogólności, informacje o warunkach do lądowania?
Ostatnio edytowane przez jas ; 29-01-2013 o 23:09
Tego raczej nie reguluja zadne 'globalne' przepisy. Za tresc ci, ktorzy sa jej zrodlem (dyzurny, meteo, atc), za prawidlowe i aktualne wprowadzenie ten, kto fizycznie ma dostep do terminala.
@jas
Zawsze masz możliwość sprawdzenia, poprzez poproszenie o wydruk z pomiaru. SNOWTAM to info idące w świat. Nikt sobie nie strzela w stopę.
Podane 30 oznaczają hamowanie słabe i to powinno uruchomić odpowiednie komórki (mózgowe).
Nie chodzi mi o usprawiedliwianie kogokolwiek a o bezpieczeństwo operacji lotniczych.
Marek156-DPWAW
Zakładki