Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 22
Like Tree1Likes

Wątek: 2013.02.13 Pożar na pokładzie An-24 - awaryjne lądowanie w Doniecku

  1. #1

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie 2013.02.13 Pożar na pokładzie An-24 - awaryjne lądowanie w Doniecku


    Polecamy

    DONIECK Pożar na pokładzie - awaryjne lądowanie,pasażerowie opuścili pokład po wylądowaniu.Tyle informacji z TVN 24.
    Zabierzcie ode mnie wszystkich przyjaciół.
    Z wrogami sam sobie poradzę.


  2. #2
    Awatar bigi1991

    Dołączył
    Nov 2010
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland

    Domyślnie

    Samolot lądował awaryjnie, wypadł z pasa i przełamał się na dwie części.TVN24
    Latanie nie jest niebezpieczne. Niebezpieczne są katastrofy.

  3. #3
    Fenek001
    Goście

    Domyślnie

    METAR:
    UKCC 131830Z 05002MPS 0100 R08/0350N FG VV001 01/01 Q1026 08290055 NOSIG
    Pogoda też nie sprzyjała

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2010
    Mieszka w
    EPPGR

    Domyślnie

    Już niestety 4 osoby poniosły śmierć.
    Zabierzcie ode mnie wszystkich przyjaciół.
    Z wrogami sam sobie poradzę.


  5. #5

  6. #6

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    No niestety. Gęsta mgła i siadali przy tym metarze. 45 pasażerów.
    Bruchlandung in Donezk: Tote bei Flugzeugunglück vor Champions-League-Spiel - Champions League - FOCUS Online - Nachrichten
    Widzialność 100ft vertikal (METAR) gdy airport ma tylko ILS Cat1. Brr...
    Pożar może był, ale juz po fakcie.
    --

  7. #7
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Znalazłem jeszcze kilka innych metarów. O której był ten crash?

    UKCC 132000Z 07002MPS 0400 R26/1100N FG VV002 01/01 Q1026 26290055 NOSIG

    UKCC 131900Z 07002MPS 0150 R08/0500N FG VV001 01/01 Q1026 08290055 NOSIG

    UKCC 131800Z 06002MPS 0200 R08/0800U FG VV002 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131700Z 00000MPS 0250 R08/0750N PRFG VV002 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131655Z 00000MPS 0350 R08/0900U PRFG VV002 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131600Z 07002MPS 030V090 0250 R08/0750N FG VV001 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131500Z 04003MPS 0200 R08/0800N FG VV001 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131452Z 03003MPS 0200 R08/0800N FG VV002 01/01 Q1026 08290055 BECMG 0200 FG VV001

    UKCC 131409Z 04003MPS 0700 R08/P2000N PRFG VV002 02/01 Q1025 08290055 BECMG 0200 FG

    UKCC 131400Z 04003MPS 1000 R08/P2000U BR OVC001 02/01 Q1025 08290055 TEMPO 0200 FG

    UKCC 131300Z 35002MPS 320V050 2800 BR OVC003 02/01 Q1025 08290055 BECMG 1100 BR

    Co do podejścia ILS to widzialność pionowa, ani nawet zwykła o niczym nie świadczy. Sprawą limitującą jest RVR i musi wynosić conajmniej 550m dla CAT I aby móc schodzić do DA. Poniżej minimów było więc tylko na metarze z 1830Z i z 1900Z.

  8. #8

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Podano dzisiaj info że niestety jest już 5 ofiar..

  9. #9

    Dołączył
    Jan 2012

    Domyślnie

    Moja Róża, Lwów grudzień 2011:



    pozdrawiam !

  10. #10

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    O której był ten crash?
    O 18:24..
    Fußballfans sterben bei Crash | aeroTELEGRAPH
    ..czyli mETAR kolegi FENEK jest aktualny.
    Co do podejścia ILS to widzialność pionowa, ani nawet zwykła o niczym nie świadczy.
    Oczywiście. Niemniej 100ft gdy już podali VV robi swoje. Moje minimum mam na 200ft i cudów nie ma się co spodziewać.
    --

  11. #11
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mareczek54 Zobacz posta
    O 18:24..
    Fußballfans sterben bei Crash | aeroTELEGRAPH
    ..czyli mETAR kolegi FENEK jest aktualny.
    Oczywiście. Niemniej 100ft gdy już podali VV robi swoje. Moje minimum mam na 200ft i cudów nie ma się co spodziewać.
    --
    Owszem o 18:24 ale czasu lokalnego, METARy podaje sie w czasie UTC (o ile dobrze na szybko sprawdziłem to będą to 2h różnicy)
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #12
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mareczek54 Zobacz posta
    O 18:24..
    Fußballfans sterben bei Crash | aeroTELEGRAPH
    ..czyli mETAR kolegi FENEK jest aktualny.
    Oczywiście. Niemniej 100ft gdy już podali VV robi swoje. Moje minimum mam na 200ft i cudów nie ma się co spodziewać.
    --
    To nie sa cuda tylko normalna sprawa, ze nawet przy vv001 nie ma problemow z zobaczeniem swiatel podejscia(zwlaszcza w nocy) i tym samym spelnieniem warunkow do ladowania.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Owszem o 18:24 ale czasu lokalnego, METARy podaje sie w czasie UTC (o ile dobrze na szybko sprawdziłem to będą to 2h różnicy)
    mea culpa.. nie uwzględniłem . Czyli mamy METAR z 20 i RVR 1100m.

    Jeszcze dalsze zdjęcia z miejsca zdarzenia i video które ładuje się bardzo wolno...
    ftp://194.0.148.98/press/regions/Donetsk/avatiya_litak/
    --

  14. #14
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Minus 2h różnicy, więc raczej METAR z 16.30Z
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  15. #15
    Awatar ruben323

    Dołączył
    Aug 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mareczek54 Zobacz posta
    Widzialność 100ft vertikal (METAR) gdy airport ma tylko ILS Cat1
    Z mapy zamieszczonej tutaj: Accident: South AN24 at Donetsk on Feb 13th 2013, loss of control on short final wynika że 08 posiada ils CATIII A

  16. #16
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    W jeppview znalazłem tylko CAT II. No niemniej jednak powinno wystarczyć.

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2009
    Mieszka w
    Pruszków@EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    W jeppview znalazłem tylko CAT II. No niemniej jednak powinno wystarczyć.
    Czy na pewno? Czy An24RV ma certyfikat do operacji w Cat2? Czy załoga miała taki certyfikat?
    Nie mylmy dostępnego wyposażenia z możliwością skorzystania z niego.

    Pozdrawiam, Adam
    uKL likes this.

  18. #18
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez gloom Zobacz posta
    Czy na pewno? Czy An24RV ma certyfikat do operacji w Cat2? Czy załoga miała taki certyfikat?
    Nie mylmy dostępnego wyposażenia z możliwością skorzystania z niego.

    Pozdrawiam, Adam
    Masz racje. Podejście, operator, samolot i załoga - wszystko powinno mieć takie dopuszczenie.

  19. #19
    Awatar MRSKUTER

    Dołączył
    Oct 2007
    Mieszka w
    kraków

    Domyślnie

    To i tak nie ma znaczenia - siadali awaryjnie, z tego co widzę po filmie mieli prawdopodobnie awarię lewego silnika, sądzę że załoga wykazała się nad przeciętnymi umiejętnościami....

  20. #20

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie


    Polecamy

    Niestety ten samolot, razem ze starszym bratem - AN-26, nie pozwala na jakikolwiek błąd w trakcie lotu na jednym silniku.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •