Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 36
Like Tree14Likes

Wątek: 2013.03.06 - LO3881 SP-LDE Awaria klap - high speed landing

  1. #1
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie 2013.03.06 - LO3881 SP-LDE Awaria klap - high speed landing


    Polecamy

    Dzisiejszy LO 3881 relacji WAW-KTW miał problemy z klapami, które to wychodziły i się chowały. Leoncio (tak to PNF zakomunikował KRK APP - pokręci się sam a my spróbujemy coś zrobić) przerwał podejście powisiał w holdzie nad KTW na 4tys stóp i wylądował z częściowo wysuniętymi klapkami (w pozycji jak do startu - nie wiem ile). PNF poprosił o większą separację z uwagi na szybszą prędkość podejścia, aby nie wjechać w plecy lądującej przed nami Lufie. Mam filmik z lądowania mogę go tu wsadzić. Jeśli zdarzenie nie kwalifikuje się pod incydent to skasować Opiszę w raporcie z podróży.
    Komunikacja z wieżą w ojczystym języku (no to może po naszemu - mamy problem z klapkami, nie chcą się wysunąć, leoncio pokręci się w holdingu a my spróbujemy to naprawić, jak nie to chyba lądowanie w KRK, ze względu na dłuższy pas);-) Poprzedzone korespondencją z KRK APP (we need to hold due to technical problem). Lądowanie 23 min po czasie. Przy gate 17:47.

    Godzina Informacje o przelocie Lotnisko
    16:45 Estimated time of departure - Warszawa, Polska - Frederic Chopin
    16:44 Left the gate - Warszawa, Polska - Frederic Chopin
    17:00 Took off - Warszawa, Polska - Frederic Chopin
    17:38 Estimated time of arrival - Katowice, Polska - Pyrzowice
    17:43 Aircraft landed - Katowice, Polska - Pyrzowice
    17:47 Arrived - Katowice, Polska - Pyrzowice


    Sam początek normalny bez historii no może start po SP-LPE LO3 (5 min, 2 samoloty po), 11 minut wznoszenia do FL24 i zniżanie kolejno do 3000 przerwane aby powisieć nad KTW na 4000. Siadłem specjalnie z prawej (16D), żeby zobaczyć przechwytywanie localizera no i się nie udało .

    A zaczęło się tradycyjnie od spóźnienia , bo przecież na tablicy w WAW odlot 17:00 pasażerowie na kartach 16:35. Potem szybko pojawia się o 16:20 Boarding, 16:25 final call i oczekiwanie na 5 pasażerów co się zasugerowała tablicą... mam tak przez ostatnie kilka lotów, paradoksalnie sytuacja się zgadza, ale tylko w piątek :P Tylko wtedy 3881 jest o 17:00. Jak widać dla PPL jest to nie do przejścia

    pilot173, krzemyk, Pzlm28 and 3 others like this.
    Pitterek

  2. #2

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    A zaczęło się tradycyjnie od spóźnienia , bo przecież na tablicy w WAW odlot 17:00 pasażerowie na kartach 16:35. Potem szybko pojawia się o 16:20 Boarding, 16:25 final call i oczekiwanie na 5 pasażerów co się zasugerowała tablicą... mam tak przez ostatnie kilka lotów, paradoksalnie sytuacja się zgadza, ale tylko w piątek :P Tylko wtedy 3881 jest o 17:00. Jak widać dla PPL jest to nie do przejścia
    Najprawdopodobniej wynik braku uzgodnienia slotów.

  3. #3
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Przez pierwsze 2 razy chodziłem do transfer desku i chciałem to wyjaśniać. Jeden raz nawet udało mi się uzyskać cuś takiego, że obok odlotu 17:00 pojawiało się info Expected 16:35. I przez to cały zysk lotu samolotem idzie w pi....u. Ale niech wiedzą, że mnie jest ciężko zniechęcić.
    https://plus.google.com/photos/10869...IG_6secyre3zwE

    Edit:
    LDE został w KTW - nie poleciał jako 3882 do WAW - widno z tymi klapami mu tak zostało.
    Pitterek

  4. #4

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Jako incydent sie nie kwalifikuje, a zdarzenie całkiem często, swego czasu zwłaszcza na embraerach.

  5. #5
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    zdarzenie całkiem często, swego czasu zwłaszcza na embraerach.
    a bardziej konkretnie to o czym wspominasz ? o ladowaniu bez klap ? czy sygnalizacji na EICASie ?

  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    rzez pierwsze 2 razy chodziłem do transfer desku i chciałem to wyjaśniać. Jeden raz nawet udało mi się uzyskać cuś takiego, że obok odlotu 17:00 pojawiało się info Expected 16:35. I przez to cały zysk lotu samolotem idzie w pi....u. Ale niech wiedzą, że mnie jest ciężko zniechęcić.
    Rozumiem sytuację, dość podobna do tej z Ryanairem, który swego czasu postąpił podobnie. W WAW mamy koordynację slotów, między 16:00 a 17:00 jest fala odlotów LO i możliwe że te Katowice dostały najpóźniejszego slota. Oczywiście jeżeli przewoźnik i agent pozbierają pasażerów i bagaże wcześniej, to mogą próbować też wcześniej wystartować, narażając się na ewentualne kary. Ale lotnisko ma obowiązek wyświetlać taki czas odlotu, jaki został skoordynowany. Przewoźnik musiał zaakceptować ten rejs do Katowic na 17:00, skoro znajduje się w rozkładzie.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2011

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Edit:
    LDE został w KTW - nie poleciał jako 3882 do WAW - widno z tymi klapami mu tak zostało.
    Oglądałem to lądowanie z okien terminala, nie wyglądało jakoś nietypowo. Ci co mogli odlecieli z Krakowa 737 (opóźnionym o 45min)

  8. #8
    Awatar kobuch

    Dołączył
    Dec 2010
    Mieszka w
    Isle of Man

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Siadłem specjalnie z prawej (16D), żeby zobaczyć przechwytywanie localizera no i się nie udało
    coś nie bardzo łapię, ale jak chciałeś to zobaczyć ?
    michasss90 likes this.

  9. #9
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    No samolot dostaje kurs 310 do przechwycenia ILS i wtedy właśnie widać lotnisko po prawej z przodu i chciałem zobaczyć czy jest widoczne przez szybkę:P Zawsze siedzę po lewej i nigdy nie widziałem.
    Pitterek

  10. #10
    Awatar kudak

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Grudziądz

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    jak nie to chyba lądowanie w KRK, ze względu na dłuższy pas);-)
    Akurat KTW ma dłuższy pas niż KRK .

    KRK - 2550 m
    KTW - 2800 m
    shiver likes this.

  11. #11
    bas
    bas jest nieaktywny
    Awatar bas

    Dołączył
    Dec 2011
    Mieszka w
    EPLL

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Akurat KTW ma dłuższy pas niż KRK .

    KRK - 2550 m
    KTW - 2800 m
    Ciiiichoo miało być dramatycznie.

    Pozdrawiam BAS

  12. #12
    BN
    BN jest nieaktywny
    Awatar BN

    Dołączył
    Jan 2007

    Domyślnie

    Stweka na nagraniu ma fajnie zestresowany głos ;-)

  13. #13

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Siewierz/EPKT

    Domyślnie

    Uważasz, że to jest fajne? To postaw się na jej miejscu jak taki kozak z ciebie...

  14. #14
    Awatar radian

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez kudak Zobacz posta
    Akurat KTW ma dłuższy pas niż KRK .
    KRK - 2550 m
    KTW - 2800 m
    a nawet KRK - 2312 m jeśli podchodzą na 25

  15. #15
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    No tak, napisz co usłyszałeś to zjebke dostaniesz - przypomnę, PNF w rozmowie APP stwierdził, że jak sobie nie poradzą z klapami to może KRK i wspomniał o długości pasa w tej rozmowie. Fakt nie sprawdziłem - mea culpa.
    Załoga podstawowa "on duty" (Pan) flirtowała z załogą "na paxa" (Pani) w tyle samolotu - nie była zainteresowana lotem wcale, no może do momentu gdy Leoncio wszedł w holding. Ta pani taki miała właśnie głos - podczas startu też ... (może boi się latać :P) Nie wiem jak piloci z przodu (ci co na paxa lecieli) - ale raczej nikt nic nie wiedział po co i dlaczego tak kręcił, a CPT (nie będę wymieniał nazwiska) poinformował, że opóźnienie mieliśmy "due to trafic restrictions" w KTW.
    Pitterek

  16. #16

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Siadłem specjalnie z prawej (16D), żeby zobaczyć przechwytywanie localizera no i się nie udało .
    CAT1 jest na RWY 27 (266°). LLZ(lokalizery) stoją na przedłużeniu pasa, więc nie możesz ich zobaczyć nie siedząc w kabinie.
    Jeśli jednak rozchodzi się o antenę glideslope to masz ją po prawej stronie krótko przed przyziemieniem. Powtarzam, z rwy27 a nie 09.

    Edit: Antena G/S pojawia się w 31-32 sek. twojego filmu. Na stopklatce widać to dokładniej. Lądowałeś na 27.
    --

  17. #17
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Dobra - chciałem zobaczyć pas przed lądowaniem (przed ustabilizowaniem na ścieżce podejścia do RWY 27 - co prawda nie wiem czy jest widoczny, ale chciałem spróbować zobaczyć), zacząłem się wymądrzać i okazało się, że się nie znam Nie lądowałem/startowałem jeszcze na/z 09.
    homer30009 likes this.
    Pitterek

  18. #18

    Dołączył
    Apr 2012

    Domyślnie

    Tylko spokojnie. No body is perfect.. i dlatego jest forum

    Na 09 nie ma ILSu tylko zejście na DVOR DME. Ale przelecisz nad localizerem.
    --

  19. #19
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA
    pitterek likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2010

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pitterek Zobacz posta
    Załoga podstawowa "on duty" (Pan) flirtowała z załogą "na paxa" (Pani) w tyle samolotu - nie była zainteresowana lotem wcale
    Skoro chłopak z CC "flitrował" z panną na tyle, znaczy się, że nie było zagrożenia.
    Mi się wydaje, że ta "Panna" miała tutaj dla Ciebie większe znaczenie, niż samo lądowanie.
    Zawsze możesz spróbować zostać Stewardem i bajerować panny na ogonie ;-)
    pilot173 likes this.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •