Pokaż wyniki od 1 do 2 z 2
Like Tree1Likes
  • 1 Post By konradeck

Wątek: 2013.03.11 - AirCanada E190 ląduje pomimo polecenia Go-Around; Runway Incursion

  1. #1
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie 2013.03.11 - AirCanada E190 ląduje pomimo polecenia Go-Around; Runway Incursion


    Polecamy

    Ciekawy incydent: Incident: Air Canada E190 at Toronto on Mar 11th 2013, did not follow two instructions to go around

    An Air Canada Embraer ERJ-190, registration C-FLWH performing flight AC-178 from Edmonton,AB to Toronto,ON (Canada), was on final approach to Toronto's runway 24R cleared to land when the tower controller instructed "178, go around" without response and repeated "178, go around", again without response. The aircraft continued for a safe landing on runway 24R, after landing tower inquired "Air Canada 178, did you hear my calls?" with the crew responding "We heard them but thought they were for somebody else", tower continued "Did you see anything on the threshold?" with the crew reporting "not a thing". The aircraft was subsequently instructed to vacate the runway and taxied to the apron.

    NAV Canada reported that a Sunwing Boeing 737-800 parked at Gate H16 had needed maintenance, a mechanics had driven a van to the aircraft and had entered the aircraft. The vehicle started to move without a driver on board and rolled towards runway 24R when AC-178 was about 0.75nm out and crossed the runway coming to a stop on soft ground on the other side of the runway. A subsequent inspection found the vehicle with the engine running and gear engaged. Based on the ground radar target moving across the runway tower had instructed AC-178 twice to go-around however without reply, the landing was continued. When the mechanics later came out of the aircraft he found the van missing. The Sunwing 737 received damage by the unmanned moving vehicle.

    The Canadian TSB reported that the vehicle departed gate H16 southeast bound without a driver on board heading towards the threshold of runway 24R, tower instructed AC-178 on short final to go around, the aircraft however continued, passed directly over the vehicle and landed safely. The vehicle was located shortly after southeast of taxiway D7. The TSB is currently assessing whether an investigation into the occurrence will be opened.
    W skrócie:
    Samochód Maintenance odjechał sobie sam bez kierowcy spod samolotu, który był serwisowany. Radar ruchu naziemnego wychwycił obiekt zbliżający się do pasa i zaalarmował TWR, którzy dwukrotnie polecili AC178 odejście na drugi krąg. Załoga zignorowała polecenie, myśląc, że było skierowane do innego samolotu. Nie było readbacka, samolot wylądował bezpiecznie.

    W momencie przecięcia pasa przez samochód Embraer był 0,75 NM od pasa. Samochód po przecięciu zakopał się w miękkiej ziemi, gdzie został znaleziony z działającym silnikiem i wrzuconym biegiem.
    kacper232 likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2011

    Domyślnie


    Polecamy

    Może byłaby reakcja, gdyby pełnym callsignem wołał albo dodał chociaż "runway incursion".


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •