Pokaż wyniki od 1 do 16 z 16
Like Tree9Likes
  • 1 Post By icekcz
  • 4 Post By DCTunlimited
  • 2 Post By EMB175
  • 1 Post By 787-8
  • 1 Post By DCTunlimited

Wątek: 2013.03.29 instruktor wrócił z lotu bez ucznia

  1. #1

    Dołączył
    Jan 2009
    Mieszka w
    KPRB

    Domyślnie 2013.03.29 instruktor wrócił z lotu bez ucznia


    Polecamy

    Uczeń został wyrzucony z samolotu podczas lekcji latania, ani on ani instruktor nie byli zapieci. Do tej pory szukają ciała,, EDIT - ciało juz znaleźli.
    Wogole samolot raczej jakiś mało przynoszący szczęście - jego poprzedni wlasciciel sam go zbudowal, miał 82 lata i sam zginął w wypadku lotniczym (w innym samolocie) 3 miesiące temu, jego rodzina sprzedała samolot temu studentowi który wynajął instruktora poczym nie wrócił z lotu. Podobno w tym Zodiaku 601 otworzyła sie pokrywa i niezapiety uczeń został wyrzucony podczas chwili ujemnego przyspieszenia jak instruktor próbował przywrócić kontrole nad samolotem. Dochodzeńie w toku.


    Tennessee police search for man ejected from plane | Fox News

    UPDATE: Missing student pilot found - WRCBtv.com | Chattanooga News, Weather & Sports

  2. #2
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Podobne wyrzucenie pilota z Zodiaka mialo miejsce 2 lata temu na Florydzie i NTSB zdarzyło juz opublikować raport końcowy.

    ERA11FA287

  3. #3

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Widać nie przeczytał!
    RedLite likes this.

  4. #4
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    http://www.transport.gov.pl/files/0/...20111320RW.pdf
    1,5 roku temu w Polsce. Podobny wypadek jednak tym razem prawdopodobnie obydwie osoby wypadły z samolotu.

  5. #5
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Jakoś nie mogę zrozumieć idei latania z niezapiętymi pasami.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  6. #6
    Awatar EMB175

    Dołączył
    Jul 2010
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez DCTunlimited Zobacz posta
    Jakoś nie mogę zrozumieć idei latania z niezapiętymi pasami.
    Przepraszam za EOT - ale czytelność tego raportu to porażka (drukowane pismo).
    PiotrekR and kacper232 like this.

  7. #7

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    Przepraszam za EOT - ale czytelność tego raportu to porażka (drukowane pismo).
    Nie ma osadzonych czcionek: jak nie masz zainstalowanej to Ci wyświetla domyślną.

  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    Feb 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez EMB175 Zobacz posta
    Przepraszam za EOT - ale czytelność tego raportu to porażka (drukowane pismo).
    IMNSHO nie trzeba przepraszać za EOT
    kuba70 likes this.

  9. #9

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Zastanawiające jest lekkomyślne podejście konstruktora do sposobu mocowań pasów bezpieczństwa. Nie gwarantuje on, że w przypadku odpięcia pasa biodrowego pozostaniemy w fotelu.Zbyt duża swoboda pasów barkowych (brak prowadnic na oparciu fotela) mogła być przyczyną właśnie tak nieszczęśliwych wypadków.Wspomnę jeszcze o dość częstych praktykach mocowań oparcia plecowego na tzw. rzepach. A teraz podsumujmy: luźny pas biodrowy, luźne barkowe i jeszcze możliwość przesunięcia oparcia plecowego-nieszczęście gotowe.
    Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę - "mało przynoszący szczęście samolot"- "Każda maszyna jest tyle warta, ile wart jest człowiek który ją obsługuje"
    Norbert Winer
    Pozdrawiam

  10. #10

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    Podobne wyrzucenie pilota z Zodiaka mialo miejsce 2 lata temu na Florydzie i NTSB zdarzyło juz opublikować raport końcowy.

    ERA11FA287
    Aircraft: Czech Sport Aircraft AS Piper Sport, registration: N420PS niestety z podobnie mocowanymi pasami bezpieczeństwa...

  11. #11
    Awatar DCTunlimited

    Dołączył
    Apr 2011
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    Zastanawiające jest lekkomyślne podejście konstruktora do sposobu mocowań pasów bezpieczństwa. Nie gwarantuje on, że w przypadku odpięcia pasa biodrowego pozostaniemy w fotelu.
    Ale chyba po to jest ten pas biodrowy żeby go zapinać?
    uKL likes this.
    Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.

  12. #12
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    "Każda maszyna jest tyle warta, ile wart jest człowiek który ją obsługuje"

    Nie zgodzę się. Nie do końca tak jest. Są maszyny pewniejsze i mniej pewne. Mniej i bardziej awaryjne, lepiej i gorzej skonstruowane, o lepszych lub gorszych parametrach itp... Niestety.

  13. #13
    ModTeam
    Awatar Quantas

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Pyrlandia

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez PiotrekR Zobacz posta
    http://www.transport.gov.pl/files/0/...20111320RW.pdf
    1,5 roku temu w Polsce. Podobny wypadek jednak tym razem prawdopodobnie obydwie osoby wypadły z samolotu.

    WYDANE ZALECENIA PROFILAKTYCZNE
    BRAK
    PROPONOWANE ZALECENIA PROFILAKTYCZNE
    BRAK
    I to też jest przerażające.



  14. #14
    PiotrekR
    Goście

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Quantas Zobacz posta
    I to też jest przerażające.
    To jest dopiero raport wstępny i chyba nie ma 100% pewności co tam się stało. Przypuszczam, że właśnie dlatego nie wydali żadnych zaleceń. W 2012 roku uczestniczyłem w 2 konferencjach Bezpieczeństwa Lotów (Aeroklub Warszawski & PWSZ w Chełmie), na obydwu przypadek był dokładnie omówiony i zwrócono nam uwagę na zapinanie pasów. Wiem też, że na tym głównym BLu w ULCu też to dość poważnie potraktowali.

    Pilota z tego zdarzenia znałem i w życiu bym nie przypuszczał, że może pasów nie zapiąć.

  15. #15
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Body of student pilot who fell from small plane is found

    Znaleźli ciało. Na 2500 stóp otworzyła im się owiewka i samolot nagle przeszedł w nurkowanie, katapultując ucznia.

    Ciekawostką jest to, że samolot został zbudowany z kitu przez 82-latka, który zginął w grudniu w wypadku na innym samolocie.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #16
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie


    Polecamy

    I preliminary z NTSB: ERA13LA183

    Pilot, który wypadł, właśnie kupił maszynę i chciał się przeszkolić na nią. Co ciekawe, instruktor nie miał doświadczenia na typie. Żeby przeszkolić człowieka najpierw polatał sobie 2h.

    Przed lotem mieli problemy z odpaleniem, więc pilot odpiął się żeby asystować przy podłączaniu zewnętrznego zasilania, nie wychodził jednak z kabiny. Potem instruktor słyszał coś, co brzmiało jak zapinanie pasów, ale nie widział dokładnie.

    Podczas lotu owiewka otworzyła się lekko, instruktor próbował ją domknąć i spowodował otwarcie. Jednocześnie samolot wszedł w głębokie nurkowanie (ujemne g), nie wiadomo czy na skutek otwarcia owiewki, czy akcji pilota. Podczas tego, pilota katapultowało z fotela.

    Instruktor był w stanie opanować nurkowanie i wylądował na lotnisku Collegedale Municipal Airport (FGU), Collegedale, Tennessee.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •