Podobne wyrzucenie pilota z Zodiaka mialo miejsce 2 lata temu na Florydzie i NTSB zdarzyło juz opublikować raport końcowy.
ERA11FA287
Uczeń został wyrzucony z samolotu podczas lekcji latania, ani on ani instruktor nie byli zapieci. Do tej pory szukają ciała,, EDIT - ciało juz znaleźli.
Wogole samolot raczej jakiś mało przynoszący szczęście - jego poprzedni wlasciciel sam go zbudowal, miał 82 lata i sam zginął w wypadku lotniczym (w innym samolocie) 3 miesiące temu, jego rodzina sprzedała samolot temu studentowi który wynajął instruktora poczym nie wrócił z lotu. Podobno w tym Zodiaku 601 otworzyła sie pokrywa i niezapiety uczeń został wyrzucony podczas chwili ujemnego przyspieszenia jak instruktor próbował przywrócić kontrole nad samolotem. Dochodzeńie w toku.
Tennessee police search for man ejected from plane | Fox News
UPDATE: Missing student pilot found - WRCBtv.com | Chattanooga News, Weather & Sports
Podobne wyrzucenie pilota z Zodiaka mialo miejsce 2 lata temu na Florydzie i NTSB zdarzyło juz opublikować raport końcowy.
ERA11FA287
Widać nie przeczytał!
http://www.transport.gov.pl/files/0/...20111320RW.pdf
1,5 roku temu w Polsce. Podobny wypadek jednak tym razem prawdopodobnie obydwie osoby wypadły z samolotu.
Jakoś nie mogę zrozumieć idei latania z niezapiętymi pasami.
Po drugiej stronie marzeń znajdują się wyrzeczenia.
Zastanawiające jest lekkomyślne podejście konstruktora do sposobu mocowań pasów bezpieczństwa. Nie gwarantuje on, że w przypadku odpięcia pasa biodrowego pozostaniemy w fotelu.Zbyt duża swoboda pasów barkowych (brak prowadnic na oparciu fotela) mogła być przyczyną właśnie tak nieszczęśliwych wypadków.Wspomnę jeszcze o dość częstych praktykach mocowań oparcia plecowego na tzw. rzepach. A teraz podsumujmy: luźny pas biodrowy, luźne barkowe i jeszcze możliwość przesunięcia oparcia plecowego-nieszczęście gotowe.
Pozwolę sobie jeszcze na jedną uwagę - "mało przynoszący szczęście samolot"- "Każda maszyna jest tyle warta, ile wart jest człowiek który ją obsługuje"
Norbert Winer
Pozdrawiam
"Każda maszyna jest tyle warta, ile wart jest człowiek który ją obsługuje"
Nie zgodzę się. Nie do końca tak jest. Są maszyny pewniejsze i mniej pewne. Mniej i bardziej awaryjne, lepiej i gorzej skonstruowane, o lepszych lub gorszych parametrach itp... Niestety.
To jest dopiero raport wstępny i chyba nie ma 100% pewności co tam się stało. Przypuszczam, że właśnie dlatego nie wydali żadnych zaleceń. W 2012 roku uczestniczyłem w 2 konferencjach Bezpieczeństwa Lotów (Aeroklub Warszawski & PWSZ w Chełmie), na obydwu przypadek był dokładnie omówiony i zwrócono nam uwagę na zapinanie pasów. Wiem też, że na tym głównym BLu w ULCu też to dość poważnie potraktowali.
Pilota z tego zdarzenia znałem i w życiu bym nie przypuszczał, że może pasów nie zapiąć.
Body of student pilot who fell from small plane is found
Znaleźli ciało. Na 2500 stóp otworzyła im się owiewka i samolot nagle przeszedł w nurkowanie, katapultując ucznia.
Ciekawostką jest to, że samolot został zbudowany z kitu przez 82-latka, który zginął w grudniu w wypadku na innym samolocie.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
I preliminary z NTSB: ERA13LA183
Pilot, który wypadł, właśnie kupił maszynę i chciał się przeszkolić na nią. Co ciekawe, instruktor nie miał doświadczenia na typie. Żeby przeszkolić człowieka najpierw polatał sobie 2h.
Przed lotem mieli problemy z odpaleniem, więc pilot odpiął się żeby asystować przy podłączaniu zewnętrznego zasilania, nie wychodził jednak z kabiny. Potem instruktor słyszał coś, co brzmiało jak zapinanie pasów, ale nie widział dokładnie.
Podczas lotu owiewka otworzyła się lekko, instruktor próbował ją domknąć i spowodował otwarcie. Jednocześnie samolot wszedł w głębokie nurkowanie (ujemne g), nie wiadomo czy na skutek otwarcia owiewki, czy akcji pilota. Podczas tego, pilota katapultowało z fotela.
Instruktor był w stanie opanować nurkowanie i wylądował na lotnisku Collegedale Municipal Airport (FGU), Collegedale, Tennessee.
Pozdrawiam
Konradeck
Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.
Zakładki