-
USAir Flight 427 (1994 rok)
Polecamy
Czy ktoś może wie na forum o co chodziło z tym siłownikiem? Dlaczego się blokował? Obejrzałem sobie "Aircrash investigation" na temat serii połączonych ze sobą wypadków gdzie zawiódł ów siłownik od steru kierunku, ale moja znajomość ang. nie pozwoliła mi poznać szczegółów dlaczego on się blokował. Czy to był błąd konstrukcyjny?
-
Polecamy
Sprawa do tej pory jest poszlakowa. Nawet NTSB w swoim ostatecznym raporcie pisze o "prawdopodobnej" przyczynie wypadku, nikomu sie nigdy nie udalo udowodnic ze wada w sterze spowodowala ten wypadek. W wielkim skrocie w tym wypadku piloci wlecieli w zaburzenia powietrza spowodowane poprzednim samolotem i w pewnym momencie uzyli maksymalnego wychylenia steru kierunku. Zgodnie z teoria ster kierunku zmiast wychylic sie w lewa strone wychyli sie w prawa strone. Niektorzy twierdza ze takie zachowanie sie steru jest tylko mozliwe w przy nienormalnych temperaturach i zniszczeniach pewnych elementow tego mecahnizmu co nie mialo miejsca w tym wypadku. Boeing twierdzi ze to piloci wykonali ruch steru w prawo. Tutaj masz ciekawy dokument - 82 strony rozwazajacy wszylkie mozliwe permutacje wadliwego dzialania mechanizmu steru w tym 737.
http://www.avweb.com/other/us427boe.pdf
Uprawnienia umieszczania postów
- Nie możesz zakładać nowych tematów
- Nie możesz pisać wiadomości
- Nie możesz dodawać załączników
- Nie możesz edytować swoich postów
-
Zasady na forum
Zakładki