Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7
Like Tree1Likes
  • 1 Post By noofaq

Wątek: 2013.03.31 Ryanair Boeing 738 przytarł ogon przy starcie z Krakowa

  1. #1

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie 2013.03.31 Ryanair Boeing 738 przytarł ogon przy starcie z Krakowa


    Polecamy

    Boeing 737-800 Ryanaira (EI_DWV) przeprowadzający lot FR-1902 z Krakowa do Dublina ze 125 pasażerami+6 załogi startował z pasa startowego 25 o 13:09, gdy podczas rotacji ogon samolotu miał kontakt z nawierzchnią pasa. Samolot kontynuował start, zatrzymał wznoszenie na 5000 stóp i powrócił do Krakowa lądując bezpiecznie po 25 minutach od startu.

    Zastępczy Boeing 738 (EI-DCZ) dotarł do Dublina z opóźnieniem 8:15 godzin.

    Omawiany samolot wznowił loty po 28h na ziemi i przeprowadził regularny lot z pasażerami jako FR-5357 do Madrytu bez żadnych incydentów, jednakże pozostał tam (conajmniej 18h po lądowaniu).

    Linia potwierdziła że samolot przeszedł niewielkie przytarcie ogona, które spowodowało niewielkie uszkodzenia dla "płozy ogonowej" (?) (tail skid). Incydent został zgłoszony do IAA i AAIU (irlandzie organizacje nadzorujące loty).


    W skrócie: delikatna przycierka ogona przy starcie z Krakowa.

    źródło: Incident: Ryanair B738 at Krakow on Mar 31st 2013, tail scrape on takeoff


    -- [edit 15:42] EI_DWV obecnie leci jako FR5444 (do Paris, Beauvais), czyli wygląda na to że w przerwie chodziło bardziej o wkomponowanie do siatki niż jakiś większy problem..
    Ostatnio edytowane przez noofaq ; 02-04-2013 o 16:45 Powód: bieżacy status

  2. #2

    Dołączył
    May 2007
    Mieszka w
    EPSC/goleniów

    Domyślnie

    Groźnie zabrzmiało. Przypomniała mi się katastrofa Japan Airlines lot nr 123 gdzie przed laty Boeing 747 przytarł ogonem ale naprawa była źle wykonana że po 7 latach samolot runął na ziemię. Ale wszystk owskazuje na to że tutaj uszkodzenia są niewielkie.
    Szczegóły katastrofy 123 tutaj
    Katastrofa lotu Japan Airlines 123

  3. #3
    Awatar pitterek

    Dołączył
    Feb 2008
    Mieszka w
    Sosnowiec, Poland

    Domyślnie

    Tylko, że w tamtym 747 to nie była lekka przycierka, konieczna była naprawa grodzi ciśnieniowej i ta źle wykonana (pojedyncze nitowanie) dała efekt po 7 latach w locie JAL123
    Pitterek

  4. #4

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez noofaq Zobacz posta
    niewielkie uszkodzenia dla "płozy ogonowej" (?) (tail skid)
    Dokładnie tak to się nazywa. Chodzi o wysuwaną "klapkę" pod ogonem, która ma właśnie zapobiegać przytarciu kadłubem:
    [przykładowe zdjęcie płozy].
    Ostatnio edytowane przez Canonier ; 03-04-2013 o 01:17 Powód: poprawiony cytat

  5. #5

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    Dokładnie tak to się nazywa. Chodzi o wysuwaną "klapkę" pod ogonem, która ma właśnie zapobiegać przytarciu kadłubem:
    [przykładowe zdjęcie płozy].
    bardziej chodziło mi o niepewność polskiego odpowiednika, bo zdecydowanie częściej do czynienia mam z anglojęzyczną pisownią
    Canonier likes this.

  6. #6
    Photo Screener
    Awatar aviator

    Dołączył
    Jan 2007
    Mieszka w
    Kraków

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Canonier Zobacz posta
    [przykładowe zdjęcie płozy][/URL].
    Mocno przykładowe, bo to nawet nie jest B738.

  7. #7

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie


    Polecamy

    jesli chodzi o przykład dla omawianego to tutaj jest wszystko

    737 Tailskid

LinkBacks (?)


Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •