Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 35
Like Tree39Likes

Wątek: 2013.04.16 B767 Aeromexico tail strike na Barajas

  1. #1
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie 2013.04.16 B767 Aeromexico tail strike na Barajas


    Polecamy

    Jak donoszą moje źródła na LEMD 767 Aeromexico dość mocno przytarł o pas podczas startu, do tego stopnia, że startujący po nim A330 AEA poprzecinał koła. W tej chwili od blisko 4 godzin spala paliwo i będzie siadał w Madrycie. Uszkodzenia 767 znaczne, mam fotę, niestety, nie mam pozwolenia na rzucenie jej w neta.

    EDIT: Jest i fotka ogólnie dostępna http://www.elmundo.es/elmundo/2013/0...366135267.html Moje źródełko jak widać przesłało mi info z opóźnieniem.

    767 Aeromexico wystartował o godzinie 14.58 z 250 pasażerami na pokładzie plus załoga. Numer rejsu 002 - do Mexico City. W incydencie zostało lekko rannych 2 członków załogi. Po starcie spalali paliwo, aby wylądować ponownie na Barajas, co też nastąpiło o 16.25. Pasażerowie zostali zakwaterowani w hotelu w oczekiwaniu na zastępczą maszynę. Wg El Mundo startujący o 15.19 do Caracas w Wenezueli Airbus linii Air Europa uszkodził jedną z opon przedniej goleni na częściach 767 pozostałych na pasie po przytarciu. Na pokładzie znajdowało się 196 pasażerów. Samolot bezpiecznie wylądował o 19.30 po spaleniu paliwa.
    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 16-04-2013 o 22:00
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2010

    Domyślnie

    Czy po tailstrike'u nie ma żadnej procedury wstrzymania startów i sprawdzenia pasa pod kątem pozostałości po poprzednim?

  3. #3
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    Patrzac na zdjecie tylko jedno przychodzi do glowy.
    Ale urwał !!!
    grindavik and michał like this.

  4. #4
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie



    Copyright i foto: Ruben Llaneza.
    Foto dzięki uprzejmości Kapitana Jose Guillermo Hernandez Perez. Gracias Guille!
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  5. #5
    Awatar gaugan

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    villanoof

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez thewho Zobacz posta
    Patrzac na zdjecie tylko jedno przychodzi do glowy.
    Ale urwał !!!
    Ale wyrwał!! Nigdy nie widziałem jeszcze takich uszkodzeń po tail strike, szczególnie przy rotacji.
    michał likes this.

  6. #6

    Dołączył
    Oct 2011
    Mieszka w
    Ślunsk

    Domyślnie

    niewiele brakowało żeby APU zostawił z tego co widzę

  7. #7
    Awatar thewho

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    WAW

    Domyślnie

    A ktos z wiezy nie ma obowiazku obserwowania startu samolotu? Przeciez przy takich zniszczeniach to musial byl niezly snop iskier i pewnie bez problemu mozna bylo zobaczyc fragmenty pozostajace na pasie. "Dobrze", ze w samolocie, ktory startowal za nimi przecielo tylko opone bo rownie dobrze mogl to zassac do silnikow.
    Daleej jest pod wrazeniem jak mozna bylo tak uszkodzic tyl samolotu. Nie zdzwie sie jak wyjdzie, ze byl odwrotnie zaladowany albo przesunely sie jakies kontenery podczas startu

  8. #8
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    wyglada ze to -200 , 300 ma płoze ktora ma zapobiegac takim przypadkom. musieli trzec ładnych pare sekund ...

  9. #9

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez adamuto Zobacz posta
    Czy po tailstrike'u nie ma żadnej procedury wstrzymania startów i sprawdzenia pasa pod kątem pozostałości po poprzednim?
    Przegląd powinien zostać wykonany, i powinna go zainicjować TWR. TWR powinna obserwować, ale przecież dostała też zgłoszenie od załogi, jedyne co przychodzi do głowy to SPANISH...

  10. #10
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Inne ujęcie:

    Percance frena vuelo de un avión de Aeroméxico en aeropuerto de Madrid

    Jeden z pasażerów lotu AMX002 powiedział dziennikowi telewizji Televisa, że poczuli uderzenie i na wysokości 10000 stóp wyskoczyły maski tlenowe. Po 15 minutach załoga poinformowała ich, że wracają na Barajas. Źródło: Avión de Aeroméxico realiza aterrizaje de emergencia en Madrid

    Jeden z bardziej znanych hiszpańskich spotterów Arturo La Roche widział z daleka start 767 opis TUTAJ Mówi on, że samolot dłużej niż zwykle był w pozycji ogonem do dołu, do tego stopnia, że zadymiło. Napisał, że AMX przez dobrych parę sekund tarł o pas i nie mógł wystartować, a oderwał się wszystkimi kołami od ziemi. Nie widział, żeby po - było nie było - zgłoszonym tail strike-u ktokolwiek dokonał sprawdzenia pasa. I tak sobie myślę, że mieli cholernie dużo szczęścia - mam na myśli Air Europa. Bogu dzięki, że nic nie zassali do silników w trakcie startu...


    Tymczasem A330 AEA krótko po wylądowaniu:

    Ostatnio edytowane przez STYRO ; 17-04-2013 o 13:22
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  11. #11
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    z opisu wynika ze ,albo nie poczuli albo zlekcewazyli to co zrobili ,dopiero problemy z hermetyzacja zmusily ich do ,,działania,,.

  12. #12
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    z opisu wynika ze ,albo nie poczuli albo zlekcewazyli to co zrobili
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Jeśli 2 członków załogi zostało rannych, a wszyscy w samolocie poczuli mocne uderzenie, to ciężko sądzić, że nikt się nie zorientował. Nie lądowali od razu, bo musieli zgubić wagę. Ja tam nie widzę lekceważenia incydentu ze strony załogi AMX.

    Co do zaniechania ze strony służb lotniskowych - poczekajmy na więcej info. Nie ma sensu bić piany, snuć teorii mniej lub bardziej spiskowych kiedy wiemy tyle co nic.

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    jedyne co przychodzi do głowy to SPANISH...
    Koledze się z onetem chyba pomyliło. Przypomnę tylko, że to Hiszpanie budują na całym świecie drogi i autostrady (w Polsce też), to Hiszpanie kupują polskie (i nie tylko) firmy, to Hiszpanie wykupili BZ WBK, wspomnę jeszcze o takich firmach jak Telefonica, Repsol, Ferrovial, chociaż można by długo wymieniać. To oni mają Vuelinga czy świetną Air Europa podczas gdy my od lat próbujemy stworzyć linię lotniczą, która nie upadnie po paru sezonach. Ich podejście do pracy czy biznesu jest zdecydowanie poważniejsze niż nad Wisła. I przede wszystkim nie mają kompleksów. SPANISH czyli co? Czyli nieprzestrzegane są żadne przepisy? Może poczekajmy do wyników śledztwa zamiast ferować wyroki tylko dlatego, że są południowcami.
    charli91 and Adik_s like this.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  13. #13

    Dołączył
    May 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    SPANISH czyli co?
    Spanish czyli uznana na całym świecie "jakość" ich ATC. Nie wnikam teraz czy słusznie, czy nie - jednak opinię mają kiepską.

    Wiem, stereotyp - ale tak jest i nic nie poradzisz.

  14. #14
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Nie wiem gdzie to wyczytałeś. Jeśli 2 członków załogi zostało rannych, a wszyscy w samolocie poczuli mocne uderzenie, to ciężko sądzić, że nikt się nie zorientował. Nie lądowali od razu, bo musieli zgubić wagę. Ja tam nie widzę lekceważenia incydentu ze strony załogi AMX.
    wiesz ,maski wypadaja po osiagnieciu w kabinie cisnienia odpowiadajacego około 10000 ft ,pojscie na taka wysokosc zeby gubic paliwo gdy wie sie o zniszczeniu tylnej czesci kadluba ...wolne zarty

  15. #15

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez STYRO Zobacz posta
    Koledze się z onetem chyba pomyliło. Przypomnę tylko, że to Hiszpanie budują na całym świecie drogi i autostrady (w Polsce też), to Hiszpanie kupują polskie (i nie tylko) firmy, to Hiszpanie wykupili BZ WBK, wspomnę jeszcze o takich firmach jak Telefonica, Repsol, Ferrovial, chociaż można by długo wymieniać. To oni mają Vuelinga czy świetną Air Europa podczas gdy my od lat próbujemy stworzyć linię lotniczą, która nie upadnie po paru sezonach. Ich podejście do pracy czy biznesu jest zdecydowanie poważniejsze niż nad Wisła. I przede wszystkim nie mają kompleksów. SPANISH czyli co? Czyli nieprzestrzegane są żadne przepisy? Może poczekajmy do wyników śledztwa zamiast ferować wyroki tylko dlatego, że są południowcami.
    A podejście do bezpieczeństwa lotniczego jakie jest?

  16. #16
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez CRC Zobacz posta
    wiesz ,maski wypadaja po osiagnieciu około 10000 ft ,pojscie na taka wysokosc zeby gubic paliwo gdy wie sie o zniszczeniu tylnej czesci kadluba ...wolne zarty
    Pozostaje pytanie skąd pasażer wiedział na jaką wysokość się wznieśli Cały czas bazujemy na doniesieniach z mediów.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  17. #17
    CRC
    CRC jest nieaktywny
    Awatar CRC

    Dołączył
    Jun 2012
    Mieszka w
    urodzony na Rakowcu

    Domyślnie

    moze stad ze wypadly maski ? a we wszystkich znanych mi samolotach z hermetyczna kabina słicz jest ustawiony na 10000 ft

  18. #18
    ModTeam
    Awatar STYRO

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPRZ/RZE

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez aaben Zobacz posta
    A podejście do bezpieczeństwa lotniczego jakie jest?
    Szczerze? Nie wiem jakie jest - nie siedzę w branży. Jedynie co mogę powiedzieć, to jest to, że przez kilkanaście lat w tym kraju, wykonując te parę lotów z hiszpańskich lotnisk nie zauważyłem NICZEGO pozwalającego przypuszczać, że bezpieczeństwo traktowane jest po macoszemu. Wręcz odwrotnie - odnosiło się wrażenie, że "dzięki" ETA są bardziej wyczuleni na punkcie bezpieczeństwa. To mówię z punktu widzenia pasażera, a nie lotnika - bo nim nie jestem, więc nie mam styczności z ich ATC.

    Cytat Zamieszczone przez Aston_M Zobacz posta
    Spanish czyli uznana na całym świecie "jakość" ich ATC. Nie wnikam teraz czy słusznie, czy nie - jednak opinię mają kiepską.
    No widzisz - pierwszy raz to słyszę. Nie wnikam teraz czy to prawda czy nie - ale nie miałem pojęcia o tym co piszesz.
    Pozdrawiam
    STYRO

    LOS SUAVES - już nie pójdę na taki koncert ...

  19. #19

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Hiszpania generalnie nie słynie z jakości ATC. Usprawiedliwieniem może być wielkość lotniska i odległość z wieży, ale to trzebaby spojrzeć na mapę i pogodę.

    Hiszpanie robili tez terminal na Okęciu, nie wiem czy to liczyć jako plus.
    michał likes this.

  20. #20

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie


    Polecamy

    Samolot to:
    Aircraft Type Boeing 767-283(ER)
    First Flight 05-04-1990
    Reg: XA-TOJ
    Pozdrawiam, Mikołaj


Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •