Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 20 z 34
Like Tree9Likes

Wątek: 2013.05.01 Wypadek awionetki koło Wągrowca (Wlkp)

  1. #1
    Awatar pilot173

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    EPPO

    Domyślnie 2013.05.01 Wypadek awionetki koło Wągrowca (Wlkp)


    Polecamy


  2. #2
    Awatar cra3y

    Dołączył
    Feb 2011
    Mieszka w
    EPZP
    Pozdrawiam
    K.Gajda

  3. #3
    mg84
    Goście

    Domyślnie

    ponoć Zodiac...

  4. #4

    Dołączył
    Mar 2013
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Tak Zodiac ...

  5. #5
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    W Trňjce mówili że to WZL-2

    Wariant z niedomknięciem owiewki wcale nie jest bzdurny. Niedomknięta może się samoistnie otworzyć na tyle, że opory nie pozwolą na utrzymanie poziomego lotu, o wznoszeniu nie wspominając.
    Mikołaj Lech likes this.
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  6. #6
    Awatar mgab

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    Zgierz/Łódź

    Domyślnie

    Nie nauczą się nigdy że nie awionetka, tylko normalnie po prostu samolot

  7. #7
    Awatar djozwiak

    Dołączył
    Oct 2010
    Mieszka w
    Rzeszów

    Domyślnie

    Ale to ładna nazwa i przecież historycznie uzasadniona. Kiedyś awionetka była na porządku dziennym.

  8. #8

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie

    Pomijając sprawę awionetek i automobili, to wydaje mi się, że w Zodiaku uchylona owiewka raczej nie powinna stanowić wielkiego problemu, zwłaszcza że strugi opływającego powietrza powinny ją dociskać do kabiny...

  9. #9

    Dołączył
    Feb 2013

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez ESK1X Zobacz posta
    Pomijając sprawę awionetek i automobili, to wydaje mi się, że w Zodiaku uchylona owiewka raczej nie powinna stanowić wielkiego problemu, zwłaszcza że strugi opływającego powietrza powinny ją dociskać do kabiny...
    No niestety jest tak że strugi powietrza nie dociskają owiewki tylko ją podsysają i owiewka zaczyna w sposób niekontrolowany żyć własnym życiem, tzn. wykonując niekontrolowane ruchy unosi i opada do pewnego punktu.

    Pozdrawiam

  11. #11
    Xon
    Xon jest nieaktywny
    Awatar Xon

    Dołączył
    Jul 2009
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez mgab Zobacz posta
    Nie nauczą się nigdy że nie awionetka, tylko normalnie po prostu samolot
    Awionetka - Słownik języka polskiego
    pilot173 and aisle seat like this.

  12. #12
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Z kolei wikipedia mówi coś takiego:
    Awionetka – potoczne, przez purystów uznane za niefachowe, określenie małego samolotu turystycznego, sportowego lub dyspozycyjnego, stosowane obecnie na ogół przez ludzi nie związanych z lotnictwem, spotykane zwłaszcza w mediach.
    Awionetka


    Przepraszam za OT.

  13. #13
    Awatar saturn5

    Dołączył
    Apr 2007
    Mieszka w
    Taurus-Littrow

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Xon Zobacz posta
    Awionetka - Słownik języka polskiego
    Niestety to marna definicja. Pewnie dwie osoby popatrza na ten sam samolot i jeden powie ze to awionetka a drugi ze nie. Dobrym przykladem bylaby taka Socata TBM, ktos kto wie cos o lataniu zapewne nie nazwie tego awionetka, ktos dla kogo swiat lotniczy konczy i zamyka sie na tym co widzi z tarasu obserwacyjnego na Okeciu zapewne powie ze to awionetka.

  14. #14
    Awatar Liveed

    Dołączył
    Sep 2010
    Mieszka w
    EPWA/WAW

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez saturn5 Zobacz posta
    ktos dla kogo swiat lotniczy konczy i zamyka sie na tym co widzi z tarasu obserwacyjnego na Okeciu zapewne powie ze to awionetka
    W takim razie nic nie zobaczy, bo tarasu nie ma

  15. #15
    Awatar konradeck

    Dołączył
    Aug 2008
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Raport AAIB o skutkach otwarcia owiewki w (nomen omen) Zenair CH 601HDS Zodiac Air Accidents Investigation: Zenair CH 601HDS Zodiac, G-CEZV
    Pozdrawiam
    Konradeck

    Nigdy nie pozwól, by samolot zabrał Cię w miejsce, którego Twój umysł nie odwiedził w ciągu ostatnich 5 minut.

  16. #16

    Dołączył
    Jul 2012
    Mieszka w
    Szczecin

    Domyślnie

    Prawie dokładnie rok tem (19 maja) latałem tym samolotem wraz z jego właścicielem z okazji swojego kawalerskiego nad Piłą - smutne wieści, bardzo pocieszające jest to, że obeszło się bez poważnych obrażeń. Trzymam kciuki za powrót do zdrowia i latania!

  17. #17

    Dołączył
    Oct 2010

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    No niestety jest tak że strugi powietrza nie dociskają owiewki tylko ją podsysają i owiewka zaczyna w sposób niekontrolowany żyć własnym życiem, tzn. wykonując niekontrolowane ruchy unosi i opada do pewnego punktu.

    Pozdrawiam
    To co dzieje się z owiewką lub w innych SP z drzwiami, to przede wszystkim wynik działania strumienia zaśmigłowego.W jaki sposób oddziaływuje na te elementy uzależnione jest od skoku śmigła, kierunku obrotów i jeszcze kilku czynników związanych z budową SP.Pozdrawiam

  18. #18

    Dołączył
    Jan 2013

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez air elnika Zobacz posta
    To co dzieje się z owiewką lub w innych SP z drzwiami, to przede wszystkim wynik działania strumienia zaśmigłowego.W jaki sposób oddziaływuje na te elementy uzależnione jest od skoku śmigła, kierunku obrotów i jeszcze kilku czynników związanych z budową SP.Pozdrawiam
    no nie do końca przede wszystkim, ponieważ gdyby tak było , nie wchodząc w szczegóły wystarczyło by wyłączyć silnik lub zmniejszyć obroty i wylądować, w tym przypadku niestety strugi opływające owiewkę powodują jej podsysanie do góry tak trochę jak skrzydło tworzy się nadciśnienie i owiewka ustawia się skrajnie w pozycji pionowej co oczywiście zależy od prędkości , pochylenia i kierunku lotu, ale płatowca ,
    konradeck zamieścił link do opisu z podobnego zdarzenia, strumień za śmigłowy ma kształt litery s i nie jestem pewny na 100% , ale sam strumień to raczej powodowałby dociskanie owiewki, a na pewno nie jej otwieranie, ale niech się może wypowiedzą specjaliści od aerodynamiki.

  19. #19
    Awatar Maciey

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    SŁUPSK (EPSK)

    Domyślnie

    Awionetka czy samolot, po prostu złomdiak.

  20. #20

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    EPWW FIR

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez pimposz Zobacz posta
    no nie do końca przede wszystkim, ponieważ gdyby tak było , nie wchodząc w szczegóły wystarczyło by wyłączyć silnik lub zmniejszyć obroty i wylądować, w tym przypadku niestety strugi opływające owiewkę powodują jej podsysanie do góry tak trochę jak skrzydło tworzy się nadciśnienie i owiewka ustawia się skrajnie w pozycji pionowej co oczywiście zależy od prędkości , pochylenia i kierunku lotu, ale płatowca ,
    konradeck zamieścił link do opisu z podobnego zdarzenia, strumień za śmigłowy ma kształt litery s i nie jestem pewny na 100% , ale sam strumień to raczej powodowałby dociskanie owiewki, a na pewno nie jej otwieranie, ale niech się może wypowiedzą specjaliści od aerodynamiki.
    A nie da się jej złapać i domknąć? Rozumiem, ze jej otwarcie ma znaczący wpływ na sterowność - relatywnie jej duża powierzchnia w stosunku do płatowca zaburza opływ sterów i w tym jest chyba największy problem. Czy oprócz Zodiaca jest jeszcze jakaś konstrukcja która cierpi na tą dolegliwość (wypychanie owiewki po puszczeniu zamków)? Może AT3/4 - ten sam sposób otwierania....
    Na Z526 ani nawet na Z142 latanie z uchyloną owiewką nie stanowiło problemu, no ale tam owiewka jest przesuwania na szynach.

Strona 1 z 2 1 2 OstatniOstatni

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •