Pokaż wyniki od 1 do 13 z 13
Like Tree5Likes
  • 2 Post By Rafalik
  • 2 Post By Jacekm
  • 1 Post By nurek

Wątek: 2013.05.04 Pożar silnika w A321 LH po starcie z Helsinek.

  1. #1
    Awatar Bross1981

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie 2013.05.04 Pożar silnika w A321 LH po starcie z Helsinek.


    Polecamy

    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 04-05-2013 o 22:19

  2. #2

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Mogłeś dopisać jeszcze że chodzi o A-321 Lufthansy w tytule.
    -------------------

    REG: D-AISL A 321
    po starcie osiągnął tylko ok. 2500 ft i natychmiast lądował, dobrze, że szczęśliwie.

    Start 15:31 UTC lądowanie ok 15:53.

    Flightradar24.com - Live flight tracker!

    Na onecie błędnie podają model na A330-302!

  3. #3
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Artykuł na onecie pisany chyba w dużym pośpiechu.
    skierowano 20 wozów strażackich i karetek pogotowie
    Airbus 302
    Edit: Właśnie zmienili na:
    Airbus 330-302
    Ostatnio edytowane przez Rafalik ; 04-05-2013 o 22:08
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  4. #4
    Awatar Bross1981

    Dołączył
    Nov 2011
    Mieszka w
    EPWR

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Mogłeś dopisać jeszcze że chodzi o A-321 Lufthansy w tytule.
    -------------------

    REG: D-AISL A 321
    po starcie osiągnął tylko ok. 2500 ft i natychmiast lądował, dobrze, że szczęśliwie.

    Start 15:31 UTC lądowanie ok 15:53.

    Flightradar24.com - Live flight tracker!

    Na onecie błędnie podają model na A330-302!
    Mogłem dodać, zgadza się. Tutaj widać rzetelność dziennikarską o której wspomniałem przy temacie > wypadek awionetki koło Wągrowca <. No a poza tym to tytuł już budzi grozę - "Pożar w samolocie...."

  5. #5

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    QSA

    Domyślnie

    Dlatego warto zawsze sprawdzić informację, zajęło mi to wprawdzie parę minut ale dzięki temu wiemy coś wiecej Może moderator doda do opisu później że chodzi o LH i A321.

    Na wp.pl mamy za to nadal Airbusa 302
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,tit...wiadomosc.html

  6. #6
    ModTeam Senior Screener
    Awatar Rafalik

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPBA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez Inter Zobacz posta
    Na wp.pl mamy za to nadal Airbusa 302
    http://wiadomosci.wp.pl/kat,1356,tit...wiadomosc.html
    Typowe, jak jedni nie myślą, a drudzy jeszcze bezmyślnie to kopiują.
    fryzol1a and mgab like this.
    Biało- Czerwone Iskry
    Canon 50D + 100-400L IS USM + 18-200 IS + grip BG-E2 + trochę różnych zabawek...
    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
    Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

  7. #7

  8. #8

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    EPKT

  9. #9

    Dołączył
    Apr 2008
    Mieszka w
    EPZR

    Domyślnie

    Za onet.pl

    Airbus Lufthansy z palącym się silnikiem wylądował szczęśliwie na lotnisku w 20 minut po starcie.
    Pasażerowie w tym przypadku nie przeżyli pewnie chwil grozy (bo nic o tym nie piszą) zapewne dlatego, że byli zajęci podziwianiem płonącego cały czas silnika. Przecież Airbusy pewnie nie mają systemu gaśniczego dla silników. Ciekawe czy jeszcze teraz cały płonie...? Pismaki....

    Sam byłem kiedyś na pokładzie samolotu, któremu przydarzył się płomień - w kokpicie nie siedziałem, ale ja zanim zdołałem się namyśleć czy przeżywać chwilę grozy czy też nie silnik dawno już był wyłączony i płomienia nie zobaczyłem... Szkoda pisania na sprawy dla pewnej garstki latających w kokpicie oczywistych. Start na jednym silniku to podstawa każdego symulatora co pół roku i w szoferce doskonale wiedzą co mają robić - zwłaszcza w Latehans'ie... Szkoda, że Ci z onetu nie zaglądają na forum zanim coś napiszą.

  10. #10

    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    w domu z ogrodem

    Domyślnie

    No wiesz, musial plonac jakis czas bo ktos pstryknal fotke wiec na pewno nie bylo to 5-10 sek.

    mgab likes this.
    pozdrawiam nurek *** S-W 8"-Dobson *** T 851, UL 620, UL980, UN 850, UZ 710, UZ 717 TB 1, TR 9

  11. #11
    Awatar tango fox

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    EPWA

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez fryzol1a Zobacz posta
    reg. D-ASIL

    D-AISL
    lataj synku nisko i powoli... jak mówiła mama do młodego pilota

  12. #12

    Dołączył
    Jul 2007
    Mieszka w
    Polska

    Domyślnie

    Wg opisu z avherald wychodzi na to, że podczas wznoszenia nastąpił compressor stall (pompaż?), w trakcie którego pojawiaja sie plomienie. I wtedy zostalo zrobione to zdjecie. Nie ma wiec raczej mowy o pozarze silnika, a o jego wylaczeniu.

  13. #13

    Dołączył
    Jun 2017

    Domyślnie


    Polecamy

    Cytat Zamieszczone przez Behemot Zobacz posta
    Wg opisu z avherald wychodzi na to, że podczas wznoszenia nastąpił compressor stall (pompaż?)
    Pasowało by, ale przy stallu masz bardzo charakterystyczną, wyraźną smugę za znokautowanym silnikiem (przerywane "precelki"), tu jest dośc ciągła.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •