Pokaż wyniki od 1 do 17 z 17
Like Tree7Likes
  • 3 Post By piotr-pajor
  • 1 Post By shiver
  • 1 Post By BUFF
  • 1 Post By kuba70
  • 1 Post By BUFF

Wątek: 2013.05.18 Podwozie B737 linii UTair zapaliło się podczas lądowania na lotnisku UUW

  1. #1
    Awatar seba7322

    Dołączył
    Jul 2011
    Mieszka w
    EPRZ

    Domyślnie 2013.05.18 Podwozie B737 linii UTair zapaliło się podczas lądowania na lotnisku UUW


    Polecamy

    Podwozie B737 UTair zapaliło się podczas lądowania.

    Wnukowo zamknięto z powodu incydentu z Boeingiem: Głos Rosji

    Jak dobrze zobaczyłem na migawce w TV to VQ-BHZ
    VQ-BHZ UTAir Aviation Boeing 737-46M - Planespotters.net Just Aviation
    Ostatnio edytowane przez Gabec ; 18-05-2013 o 17:42

  2. #2

    Dołączył
    Jun 2007
    Mieszka w
    śląsk

    Domyślnie

    zdjecia i wideo:
    VESTI.RU

    Z.

  3. #3
    Awatar piotr-pajor

    Dołączył
    Feb 2007
    Mieszka w
    Łódź

    Domyślnie

    Pasażerski samolot stanął w ogniu.

    Pasażerski boeing stanął w ogniu. Na pokładzie 136 osób - Wiadomości - WP.PL

    Kod:
    Pasażerowie przeżyli chwile grozy. Nikomu nic się nie stało.
    wp.pl
    jtf2, BN and kacper232 like this.
    Nikon D90 + MB-D90 + Nikkor 70-300 mm VR + Nikkor 18-105 mm VR + Nikkor 50mm F1.8 + DigiMate III plus z dyskiem 120 GB

  4. #4
    Awatar PAWW

    Dołączył
    Aug 2009
    Mieszka w
    EPNL / LIPH

    Domyślnie

    Czy są na chwilę obecną jakieś informacje, czy były to hamulce, czy jakaś inna część podwozia?

  5. #5
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Benek nie ma slajdów ze skrzydła? Ludzie skaczący ze skrzydła przy palącym się podwoziu głównym... ewakuacja zbyt profesjonalnie nie wyglądała...
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  6. #6

    Dołączył
    Mar 2009

    Domyślnie

    W B737 z wyjść na skrzydle nie ma zjeżdżalni, wystarczają klapy. Paliło się podwozie po drugiej stronie, a pasażerowie pozytywnie i jak widać prawidłowo ocenili możliwość ewakuacji tamtędy. Nawet na kartach bezpieczeństwa masz adnotację, że to od ciebie jako pasażera jeżeli otwierasz wyjście na skrzydle przy ewakuacji zależy ostateczna ocena, czy możesz tamtędy opuścić pokład.

  7. #7
    ModTeam
    Awatar egon.olsen

    Dołączył
    Mar 2007
    Mieszka w
    EPWA
    Wpisów
    46

    Domyślnie

    Dzięki Andrzej - co do oceny sytuacji - goleń głównego podwozia jest pod skrzydłem i wiedząc że to ona się pali chyba jednak na miejscu CPT zaordynowałbym ewakuacje przy użyciu głównych drzwi, choćby po to, żeby nie utrudniać akcji strażakom. Ale to już moje luźne dywagacje z fotela - wiadomo jak jest na miejscu.
    Pozdrawiam
    Krzysztof Moczulski


  8. #8
    Zbanowany
    Dołączył
    May 2010
    Mieszka w
    Niedaleko Kielc

    Domyślnie


    źródło : ???

  9. #9

    Dołączył
    Aug 2010

    Domyślnie

    Ewakuacja z bagażem w ręku. A ludzie stoją na skrzydle i czekają żeby móc zejść, pięknie.
    Canonier likes this.

  10. #10

    Dołączył
    Jan 2008
    Mieszka w
    Warszawa

    Domyślnie

    Cytat Zamieszczone przez shiver Zobacz posta
    Ewakuacja z bagażem w ręku. A ludzie stoją na skrzydle i czekają żeby móc zejść, pięknie.
    Nie wiem czy pamietacie, ale na jednym z portali amerykanskich (szeroko tu znanym) tez byly obrazy pokazujace posiadaczy toreb z laptotami przy samolocie LPC. I odpowiednio to komentowano. Tak wiec to nie jest unikat.

  11. #11

    Dołączył
    Apr 2010

    Domyślnie

    Trochę jednak wysoko jest to skrzydło. Rozumiem, że niektórzy (szczególnie starsi) ludzie mogli mieć problem z zeskoczeniem ze skrzydła na beton (nawet po wysuniętych klapach). Dziwne, że 737 nie ma trap na skrzydła. A co jeśli klapy byłyby złożone (np wskutek awarii hydrauliki), wtedy jest jeszcze wyżej. Złamania raczej pewne.

  12. #12

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Cały pic polega na tym że ze skrzydła nie trzeba skakać, wystarczy zjechać po wewnętrznej klapie gdzie wysokość jest mała. Przetestowane osobiście obie metody i wielkiej różnicy nie ma.
    Adik_s likes this.

  13. #13

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie

    Nawet na filmie widać, jak nisko sięgają klapy. Na górnej powierzchni skrzydła jest też zaznaczone, żeby tamtędy uciekać: obrazek, a dalej chyba jest niewskazane, żeby chodzić, bo pewnie można coś uszkodzić.
    Dziwne, że ludzie zgromadzili się na skrzydle, zamiast tamtędy zjeżdżać, być może bali się zejść bliżej kadłuba ze względu na pożar.

  14. #14

    Dołączył
    Mar 2009
    Mieszka w
    PME

    Domyślnie

    Pewnie zabrakło kogoś, kto pokazałby paxom jak prawidłowo opuścić skrzydło.
    skorzewski likes this.

  15. #15
    Awatar Kazor

    Dołączył
    Sep 2008
    Mieszka w
    Poznań

    Domyślnie

    A jaka jest procedura odbioru bagażu podręcznego po lądowaniu awaryjnym ?
    Może mi ktoś mojego laptopa świsnąć ?

  16. #16

    Dołączył
    Jun 2009
    Mieszka w
    warszawa

    Domyślnie

    Nie słyszałeś nigdy w zapowiedziach że zapomniany bagaż będzie rozdysponowany wśród personelu?
    skaabeusz likes this.

  17. #17

    Dołączył
    Apr 2008

    Domyślnie


    Polecamy

    Przy okazji lądowania SP-LPC była o tym mowa - pierwszy link z google: Skandal na lotnisku po lądowaniu boeinga? - Fakt.pl
    Mundurowi tłumaczyli, że potrzebowali czasu na przesłuchanie świadków. Dodali, że bagaże podręczne były porozrzucane. Każdy plecak, czy torebkę trzeba było zapakować do oddzielnej plastykowej torby. Potem funkcjonariusze musieli opisać znalezione rzeczy, zrobić protokół i zorganizować rozpoznanie bagażu.
    Pewnie bagaże są przynoszone do hali i pasażerowie je rozpoznają.

Uprawnienia umieszczania postów

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •