zdjecia i wideo:
VESTI.RU
Z.
Podwozie B737 UTair zapaliło się podczas lądowania.
Wnukowo zamkniÄto z powodu incydentu z Boeingiem: GĹos Rosji
Jak dobrze zobaczyłem na migawce w TV to VQ-BHZ
VQ-BHZ UTAir Aviation Boeing 737-46M - Planespotters.net Just Aviation
Ostatnio edytowane przez Gabec ; 18-05-2013 o 16:42
zdjecia i wideo:
VESTI.RU
Z.
Pasażerski samolot stanął w ogniu.
Pasażerski boeing stanął w ogniu. Na pokładzie 136 osób - Wiadomości - WP.PL
wp.plKod:Pasażerowie przeżyli chwile grozy. Nikomu nic się nie stało.
Czy są na chwilę obecną jakieś informacje, czy były to hamulce, czy jakaś inna część podwozia?
Benek nie ma slajdów ze skrzydła? Ludzie skaczący ze skrzydła przy palącym się podwoziu głównym... ewakuacja zbyt profesjonalnie nie wyglądała...
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
W B737 z wyjść na skrzydle nie ma zjeżdżalni, wystarczają klapy. Paliło się podwozie po drugiej stronie, a pasażerowie pozytywnie i jak widać prawidłowo ocenili możliwość ewakuacji tamtędy. Nawet na kartach bezpieczeństwa masz adnotację, że to od ciebie jako pasażera jeżeli otwierasz wyjście na skrzydle przy ewakuacji zależy ostateczna ocena, czy możesz tamtędy opuścić pokład.
Dzięki Andrzej - co do oceny sytuacji - goleń głównego podwozia jest pod skrzydłem i wiedząc że to ona się pali chyba jednak na miejscu CPT zaordynowałbym ewakuacje przy użyciu głównych drzwi, choćby po to, żeby nie utrudniać akcji strażakom. Ale to już moje luźne dywagacje z fotela - wiadomo jak jest na miejscu.
Pozdrawiam
Krzysztof Moczulski
źródło : ???
Trochę jednak wysoko jest to skrzydło. Rozumiem, że niektórzy (szczególnie starsi) ludzie mogli mieć problem z zeskoczeniem ze skrzydła na beton (nawet po wysuniętych klapach). Dziwne, że 737 nie ma trap na skrzydła. A co jeśli klapy byłyby złożone (np wskutek awarii hydrauliki), wtedy jest jeszcze wyżej. Złamania raczej pewne.
Cały pic polega na tym że ze skrzydła nie trzeba skakać, wystarczy zjechać po wewnętrznej klapie gdzie wysokość jest mała. Przetestowane osobiście obie metody i wielkiej różnicy nie ma.
Nawet na filmie widać, jak nisko sięgają klapy. Na górnej powierzchni skrzydła jest też zaznaczone, żeby tamtędy uciekać: obrazek, a dalej chyba jest niewskazane, żeby chodzić, bo pewnie można coś uszkodzić.
Dziwne, że ludzie zgromadzili się na skrzydle, zamiast tamtędy zjeżdżać, być może bali się zejść bliżej kadłuba ze względu na pożar.
Pewnie zabrakło kogoś, kto pokazałby paxom jak prawidłowo opuścić skrzydło.
Nie słyszałeś nigdy w zapowiedziach że zapomniany bagaż będzie rozdysponowany wśród personelu?
Przy okazji lądowania SP-LPC była o tym mowa - pierwszy link z google: Skandal na lotnisku po lądowaniu boeinga? - Fakt.pl
Pewnie bagaże są przynoszone do hali i pasażerowie je rozpoznają.Mundurowi tłumaczyli, że potrzebowali czasu na przesłuchanie świadków. Dodali, że bagaże podręczne były porozrzucane. Każdy plecak, czy torebkę trzeba było zapakować do oddzielnej plastykowej torby. Potem funkcjonariusze musieli opisać znalezione rzeczy, zrobić protokół i zorganizować rozpoznanie bagażu.
Zakładki